Hyundai i30 III Hatchback 5d 1.4 MPI 100 KM 74 kW - 2017r – przebieg ok. 30000km
PLUSY
*System LKAS – czyli trzymanie auta w pasie ruchu - super sprawa, bardzo czuły i naprawdę przydaje się na długich dystansach, szczególnie na autostradach
*Tempomat – super sprawa i często się przydaje. Na kierownicy można zwiększać lub zmniejszać każdorazowym naciśnięciem prędkość o 3km/h
*System Bluetooth – rewelacja, powinno to być standardem w dzisiejszych czasach tak jak wspomaganie kierownicy
*Regulacja podparcia lędźwiowego kierowcy – świetna rzecz, jednak można fotel tak zaprojektować dzisiejszych czasach , że będzie ergonomiczny, nawet bez tej funkcji
*Auto bardzo ciche – duży plus
* Zawieszenie, twarde, świetnie pokonuje łuki, zakręty, lecz czuć dość mocno słabą jakość jezdni. Reasumując – plus!
*USB – podstawa, lecz w XXI wieku nie każda marka auta kompaktowego dodaje to złącze. Tutaj duży plus, ale wiadomo, ze przydałoby się jeszcze jedno :-)
*Dynamika auta dość dobra jak na te parametry
*Wymiana żarówek zewnętrznych – w miarę łatwa, duży plus!
*Bagażnik – 2 funkcje: standardowo głębszy , po podwyższeniu podłogi i złożeniu tylnych siedzeń płytszy lecz dłuższy.
*Skrzynia 6 biegowa – Częstsze zmiany biegów, więcej machania prawą ręką, lecz przydatna 6stka przy prędkościach powyżej 100km/h. Nie patrzeć na sugerowanie zmian biegów przez komputer, bo szybko zużyjemy łańcuch rozrządu.
*Wnętrze – dobrze zaprojektowane. Wygodna gałka skrzyni, wygodna kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach, duży podłokietnik z dużym schowkiem, podświetlany schowek z przodu przy fotelu pasażera, w drzwiach spore „kieszenie”, przy hamulcu ręcznym miejsce na dwa duże kubki, dobre oświetlenie wnętrza zarówno tył jak i przód. Sporo miejsca z przodu, z tyłu znacznie mniej. Deska rozdzielcza - plastik, generalnie standard w tej klasie aut czyli miernie. Reasumując – plus.
MINUSY
*System ograniczania prędkości – do dziś nie wiem jaki cel jest tej funkcji. Jak dla mnie zupełnie zbędny bajer.
*System Start-Go – masakra. Jaki jest cel w tym, że auto , które zatrzymuje się na światłach na 3sekundy musi zgasnąć i ponownie się uruchomić? To ma być ta ekologia? Na szczęście da się wyłączyć. Niestety nie da się wyłączyć na stałe i przy każdorazowym odpaleniu auta dochodzi nam jeszcze jedna czynność , czyli wyłączenie jednego z najbardziej idiotycznych systemów w historii motoryzacji.
*System automatycznego hamowania AEB – w zasadzie często nie działa, bo deszcz, słońce, brud, ciemno, jasno, itd. Generalnie nie oszukujmy się , jest to niedopracowana fuszerka ze strony Hyundaia
* Brakuje na tylnej kanapie podłokietnika na środku – tutaj producent zaoszczędził.