Forum > i30 PD
Przegląd serwisowy.
Nowy:
Dobierając odpowiednio nastawy klucz dynamometrycznego i uruchamiając własny proces logicznego myślenia można dość dokładnie określić moment z jakim dana śruba jest dokręcona. Ale osobiście powątpiewam, żeby ASO się w to bawiło. Jeśli już, to sprawdzają raczej na jednej nastawie czy klucz "przeskoczy", co oznacza dokręcenie momentem nie mniejszym niż ustawiony na kluczu.
carsik:
bardzo chętnie udostępnię ci klucz dynamometryczny a ty mi powiesz z jaką siłą była dokręcona śruba
weuek:
No to poteoretyzujmy jeszcze. Wcale nie muszą wiedzieć z jaką siła BYŁA dokręcona, bo wystarczy wiedzieć z jaką siła MA być dokręcona. Wiadomo, że sama nie dokręci się bardziej, tylko może się poluzować. Dlatego ustawiając klucz na wartość, z jaką MA być dokręcona wystarczy - przeskoczy, to taka wartość jest, czy śruba drgnęła czy nie.
A teraz praktyka. Założenie pierwsze jest takie, że nikt tych śrub nie ruszał od czasu fabryki, a drugie, że jeszcze nie zardzewiały tak, że się nie ruszają wcale. No i jeszcze trzecie, że klucz jest regularnie kalibrowany.
Słowem: nierealne. ;-)
tomilipin:
carsik, dziękuję Ci za filmik, nie myślałem, że to będzie takie proste. Sprawdzę w marcu 2023 roku!
Widzę, że pozostali bardzo uczepili się tego momentu dokręcania śrub i tutaj muszę zgodzić się wyjątkowo z kolegą weuek, choć nie do końca... W temacie klucza - ok, ale w temacie rdzewienia śrub mam odmienne zdanie. Śruby nie muszą być zardzewiałe, żeby się poluzować, więc coś co na oko wygląda dobrze, może w istocie być niewłaściwie dokręcone. A bywa, że auto z fabryki wyjeżdża z niedokręconymi śrubami, a czasami w ogóle brakuje np. jakiejś nakrętki. Na YouTube jest kanał Just Rolled In i tam facet pokazywał nowe Lamborghini czy inny supersamochód z luźnymi połączeniami. I to nie raz.
weuek:
A ja mam w domu czterolistną koniczynę (poważnie). Znajdź taką.
Nawigacja