Forum > i30 PD

Żarówki LED do jazdy dziennej

<< < (2/7) > >>

tomilipin:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Czy lampa ma homologację do LED?
--- Koniec cytatu ---
Jak to można sprawdzić? Mam ten sam samochód i też myślałem, żeby włożyć tam jakieś fajniejsze LEDy zamiast tej smutnej żaróweczki.

Przy okazji, pytałem w salonie jak wygląda sprawa dokupienia pakietu LED już po zakupie samochodu. Powiedzieli mi, że koszt takiej usługi to 6-8 tys. zł  :shock: Lepiej było dopłacić te 1200 zł podczas zamawiania auta...

rgladki:
Jak tylko odebrałem auto, to jedna z pierwszych poprawek, którą chciałem ogarnąć. Dzisiaj zamontowałem, wygląda bardzo fajnie, choć czasami wywala błąd. Z opisu żarówki miały być z canbus. Wrzucę foto jak tylko ogarnę jak po wyjściu z auta zrobić by dzienne się nadal świeciły  :-)

asche:
Wystarczy spuścić ręczny ;)

tomilipin:

--- Cytat: "rgladki" ---Wrzucę foto jak tylko ogarnę jak po wyjściu z auta zrobić by dzienne się nadal świeciły
--- Koniec cytatu ---
i od czerwca nie ogarnął :lol:
A tak zupełnie poważnie, ostatnio mój znajomy założył jedne z tańszych LEDów do projektorowych lamp w Passacie - świeci bezbłędnie, wiązka jest skupiona, sięga naprawdę daleko, ma zimną barwę. I właściwie tylko tą barwą różni się od zwykłych żarówek halogenowych, które w lampie projektorowej sprawdzają się zaskakująco dobrze i nie warto kombinować z ich wymianą na LEDy.

Światła do jazdy dziennej to już inny temat i tu faktycznie chodzi już tylko o wygląd i styl auta, bo o oświetlaniu drogi raczej nie ma mowy.

Zdecydowałem się ponownie odpowiedzieć w tym wątku, ponieważ trochę poczytałem na temat żarówek i lamp i okazało się, że kosmos ma 100% racji pytając o homologację lampy.

Nie dajcie się zwieść homologacją żarówki - większość LEDów nawet nie ma homologacji, a jeśli ma to często jest to numer inny niż E20. To oznaczenie to homologacja wydana w Polsce. Niestety, nie spotkacie nigdzie takiego oznaczenia, ponieważ nasze przepisy nie przewidują wydawania homologacji na LEDy, a jedynie na żarówki halogenowe. Wynika to z Regulaminu nr 37 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (treść tutaj :arrow: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:42014X0718(02)&qid=1539359963839&from=EN)
Jeśli nie chce wam się czytać to wystarczy wiedzieć, że w definicjach w punkcie 3.1.10 występuje "Żarowe źródło światła", a LED nie jest żarowy, więc nie ma homologacji. Koniec zabawy. Tak jak kiedyś było z rejestracją pojazdów elektrycznych - w Polsce musiał to być pojazd o napędzie spalinowym, albo z silnikiem spalinowym, więc elektryka nie dało się zarejestrować. Ten absurd już zmieniono, i pewnie to samo czeka LEDy.

Wracając jednak do oznaczenia E homologacji żarówki. Czasami można spotkać żarówki z oznaczeniem E8 - homologacja wydana w Czechach (chyba). I teoretycznie spoko, bo przecież Czechy należą do UE i do tej Komisji, a jednym z jej postanowień jest wzajemne respektowanie wydawanych homologacji. Niestety, polskie służby i sądy mogą być innego zdania, zwłaszcza, że (i to jest najważniejsze) cała lampa musi być homologowana. Krótko mówiąc, jeśli masz lampę, która pracuje z żarówkami halogenowymi, to tylko z takimi powinna pracować i tylko na taki zestaw: "lampa + żarówka halogenowa" została lampie wydana homologacja. Jeśli zmienisz jeden z tych elementów to lampa pracuje niezgodnie z przeznaczeniem i mogą powstać poważne konsekwencje. W przypadku przeglądu technicznego, ten może zostać niezaliczony. W przypadku zdarzenia drogowego możesz zostać sprawcą.

Wnioski niech każdy wyciągnie sam.

mati1411:
Odświeżam temat. Dzwoniłem do Aso bo najchętniej doposażył bym się w fabryczny zestaw LED w miejsce tych okropnych żarówek ale dostałem informacje że to nie wiadomo, że pewnie inna wiązka itp.
Ktoś już coś myślał przez tena czas na ten temat? Bo tego "żółtego" Światła nie przeboleje za długo  :-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej