Autor Wątek: PROBLEM Z BAKIEM  (Przeczytany 22289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline asche

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Maj 2018, 18:33:42 »
No chyba nie bardzo, u mnie po zatankowaniu 50l i wyjeżdżeniu go - komputer wskazywał 19km, na następnym tankowaniu weszło również 50l (42 do odbicia pistoletu i resztę wyciągając trochę pistolet i lejąc na "pół gwizdka").

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Maj 2018, 22:07:46 »
Słyszałem już wiele razy, że podczas lania paliwa "na pół gwizdka" dystrybutor może źle zliczać ilość pompowanego paliwa, więc Twój wynik może być przekłamany.
Świetnym przykładem są ludzie tankujący 2-litrowe butelki, do których wchodzi 2,4 litra paliwa, albo w drugą stronę - do 5-litrowego kanistra leją 4,7 litra pod zakrętkę.
Każdy dystrybutor ma też oznaczenie minimalnej objętości pompowanego paliwa i zazwyczaj jest to 5 litrów, więc jeśli lejesz na pół gwizdka aż 8 litrów to w rzeczywistości może być tego znacznie mniej... albo więcej  :-?

Ja, natomiast, zauważyłem, że obliczany przez komputer zasięg ciągle mi maleje. Po odbiorze auta z salonu było 720 km na pełnym baku (lane do pierwszego odbicia) przy spalaniu ponad 9l/100km a obecnie, gdy mam spalanie 5,6 pokazuje tylko 690 km. Wartości spalania biorę ze "skumulowanych danych" na temat jazdy w komputerze pokładowym, bez resetu od samego początku.

Offline wlochatybilly

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Maj 2018, 09:04:59 »
A jak się ma spalanie wg. komputera (5,6 l) do faktycznego zużycia paliwa ? pytam bo niedługo odbieram i30 z takim silnikiem .

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Maj 2018, 10:32:12 »
Wydaje mi się, że pali tyle, ile pokazuje.
Kiedyś na trasie zszedłem do 4,8 i aż nie mogłem uwierzyć, ale potem okazało się, że moja średnia prędkość wynosiła poniżej 60km/h. Więc obliczane spalanie chyba pokrywa się z rzeczywistością.

Offline Leszek64_64

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Maj 2018, 18:51:18 »
Cytat: "wlochatybilly"
A jak się ma spalanie wg. komputera (5,6 l) do faktycznego zużycia paliwa ? pytam bo niedługo odbieram i30 z takim silnikiem .


Dane podawane w specyfikacjach to totalne bzdury.Przejechałem swoim I30 2017 ponad 16 tyś. Średnia spalania w mieście to 7,5 l/100, a w trasie (autostrada do 140km/h) to od 6,4 do 6,8.Miasto to jazda w warunkach mieszanych i obwodnica i korki.
Pozdrawiam.

qbadm

  • Gość
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Maj 2018, 22:15:42 »
A który producent podaje dane nr spalania obliczane w warunkach eksploatacyjnych?:) Zawsze to dane na podstawie testów laboratoryjnych :) Ja zawsze mnoże dane katalogowe x 1,5 :)

Offline wlochatybilly

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Maj 2018, 19:24:48 »
Dzień dobry wszystkim , auto odebrane z salonu , nie wiem ile było w zbiorniku , na stacji do odbicia weszło 43,3 po czym udało się jeszcze dosiurać 3 litry , po takim zatankowaniu zasięg autka ok 680 km.

Offline jaclas

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #37 dnia: 03 Czerwiec 2018, 11:58:09 »
Cytat: "wlochatybilly"
...na stacji do odbicia weszło 43,3 po czym udało się jeszcze dosiurać 3 litry ...

Z tego, co wiem takie "dosiurywanie" nie jest zbyt dobre.
Szkodliwe nawyki kierowców.

Offline marcoxhyun

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Czerwiec 2018, 23:19:21 »
Witam kolegów.
jestem nowy na forum i nowy w Hyundai :)
To mój pierwszy koreanczyk.

Niedawno nabyłem i30 2017 i od razu zaciekawił mnie ten post.
po dojechaniu do rezerwy ( wskazowka analog) + komp - krzyczy ze zostało 20 km pojechałem zatankować i ... weszło 39L , po ponownym wcisnieciu pistoletu 40,8L.
czyli jest coś na rzeczy.

przekręciłem do ASO Zabrze- tam już Pani z serwisu wiedziała o tym problemie bo jak stwierdziła sama go zauważyła bo też jeździ i30.
po namowach ma sie skonktaktować z centralą H i dać znać czy coś ustaliła.
Panowie natomiast próbowali mi wmówić że tak ma być i że jak wskazówka dojdzie do zera to mogę jeszcze spokojnie ze 100 km zrobić  :lol:  Czyli znają problem i próbują się tłumaczyć.
zobaczymy co wymyślą...

qbadm

  • Gość
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Czerwiec 2018, 07:39:35 »
Ma to swoje dobre strony: wskazówka dojdzie do zera a pompka w zbiorniku nadal jest chłodzona i smarowana paliwem, tutaj jak nic Hyundai zrobił to świadomie, żeby uniknąć awarii pomp i zapowietrzeń układu paliwowego... Czy to ok czy nie to już sprawa indywidualna każdego użytkownika :)

Offline marcoxhyun

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Czerwiec 2018, 10:44:16 »
No pytanie za 100 pkt czy problem jest tylko z czujnikiem (pływakiem) ze opada do zera gdy jeszcze jest paliwo.
Może być ,że i pompa (ssak) też pozostaje nad poziomem paliwa które zostało w baku i mimo że paliwo będzie to pompa będzie w powietrzu i nie będzie pobierała paliwa.
Ktoś rozkręcał/ sprawdzał?
Może ktoś przetestował ile można przejechać km po opadnieciu wskaźnika paliwa do zera?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Czerwiec 2018, 14:24:45 »
Cytat: "Leszek64_64"

Dane podawane w specyfikacjach to totalne bzdury


nie zawsze :-P
p.s.
mój (co prawda nie i30 ale tez hyundai) pali książkowo, więc nie narzekam.
W specyfikacji jest:
miasto 11                           w rzeczywistości 9.5-10.5
miesz. 7,8                          w rzeczywistości ok 8
trasa 6,8                            w rzeczywistości 7-8


co do problemów z bakiem, to podobnie mam w elantrze XD ale szczególnie jak stoi po kątem na podjeździe, później wskaźnik głupieje i pokazuje rezerwę

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Czerwiec 2018, 20:40:06 »
Jak już pisałem wcześniej, można zejść nawet poniżej katalogowego spalania, ale kosztem czasu, a więc wolniejszej jazdy.

Poniżej fotka zegarów - tym razem osiągnąłem 4,9 l/100 km na tej samej trasie co wcześniej (traktory, ciężarówki, bez wyprzedzania bo z naprzeciwka ruch duży).


Offline fryc86@poczta.onet.pl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
TANKOWANIE CDNastapił
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Lipiec 2018, 12:22:50 »
Słuchajcie jest sukces - ale niewielki bo wiem na czym stoję !!!

Jezdziłem do konca paliwa i WNIOSKI:
- rezerwa włącza sie gdy wskaznik kilometrow wskazuje 40 km do konca paliwa

- po 40 km wyskakuje symbol (---) - czyli jeździmy ale nie wiemy jeszcze ile

- ja juz wiem od momentu włączenia się rezerwy możemy przejechać dynamiczna jazda 149 km wiec tak czy tak cos jest nie tak - ALE NIC Z TYM NIE ZROBIĄ bo to POLSKA i nikogo nie obchodzi ze klient mówi ze to nienormalne zeby rezerwa włączała sie 12 czy 14 l przed końcem baku !!!

Offline Limakos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Lipiec 2018, 06:53:08 »
Cytat: "fryc86@poczta.onet.pl"
- ja juz wiem od momentu włączenia się rezerwy możemy przejechać dynamiczna jazda 149 km


A jakie miałeś średnie spalanie wg elektroniki silnika w tym momencie?

Ja wczoraj doszedłem do rezerwy i również zapaliła się w okolicach zasięgu na poziomie 40 km. Do stacji dojechałem po jakiś 5 km. Na stacji zatankowałem równe 20 litrów i wskaźnik poziomu paliwa pokazywał trochę ponad połową. Średnie spalanie na poziomie 7.8 l/100 km.

Faktycznie widać, że w baku zostaje ok. 12 litrów od momentu zapalenia się rezerwy. Porażka.