Forum > Matrix / ix20

[ix20] Hyundai ix20 cennik 2018

<< < (15/16) > >>

nadamus:
co do ecoboosta (silnik forda) - fajnie się jeżdzi ale ... ma poważne problemy z chłodzeniem i po 100-150 tys siadają głowice (pęknięcie w silniku 1,0). naprawa nie jest tania bo kosztuje z wymianą ok 8000zł. do tego ma pasek rozrządu w oleku a wymiana też zamyka się w kwocie ok 2000zł. wiec fajny silnik ale kosztowny w eksploatacji.

kri$:
Od końca 2018 roku, są poprawione silniki tzw. gen2, przekonstruowany układ chłodzenia. W ostatnim teście Forda Focusa 1.0, Pertyn o tym mówił.

Mans:
Zgadza się ;-)

//www.youtube.com/watch?v=Li16wdhF9nU

Mans:
Coś mi to przypomina ;-)

https://www.samar.pl/__/3/3.a/104456/Nowy-Hyundai-i10--Radykalna-zmiana.html?locale=pl_PL
//www.youtube.com/watch?v=vd2ylXNzhgc

nadamus:

--- Cytat: "Dzius" ---No Ford Puma to naprawdę kozak ! Trzy cylindry z mechanizmem wyłączania jednego z nich przy niskim obciążeniu silnika. Gorzej niż kiedyś Syrenka.
--- Koniec cytatu ---

nie obrażaj syrenki. wyprzedzała swoje czasy o jakieś lata świetlne:
silnik 3-cylindrowy (dopiero teraz jest to modne)
pojemność - poniżej 1 litra (też dopiero teraz modne)
przedni napęd (w 1957r.) uważany za prekursora Vw golf powstał w 1974r.
tzw "wolne koło"- odłączanie napędu w celu oszczędności paliwa (to tak w skrócie) czyli system start&stop
prześwit 20cm -teraz nawet suvy tego nie mają (kona- 17,1, santa fe 18,5, nawet jeep renegate ma 17,5)
koła 15 cala- dopiero obecnie takie koła mają kompakty
niezniszczalny rozrząd- marzenie każdego inżyniera i nawet teraz żaden silnik (oprócz wankla mazdy) tego nie ma
interwał wymiany oleju- NIGDY. Long life wszystkich producentów to max 50kkm wiec mogą się schować
łatwośc wymiany elementów karoserii - w tym błotników tylnych (bez spawania- wystarczyły 2 klucze 10mm)
brak zawodnej elektroniki- tam wszystko działało latami (nawet producent nie przewidział aktualizacji oprogramowania samochodu)
 :mrgreen:  :mrgreen:

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej