Autor Wątek: [Elantra XD] [Elantra XD] Słaby hamulec  (Przeczytany 4626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maroch

• Gość
[Elantra XD] Słaby hamulec
« dnia: 04 Lipiec 2017, 13:08:29 »
generalnie mam pytanie czy ten typ tak ma (ELA XD, 1.6) , otóż
- hamulec aby mocno zahamował (hebel) trzeba mocno wcisnąć, dość głęboki skok
- skok jak wspomniałem jest spory
- mocno naciskając pedał hamulca, klima wyłączona, podczas postoju stopniowo powoli wpada prawie w podłogę

czy to objawy przeciekającej pompy wspomagania hm?
 da się to jakoś sprawdzić, są dostępne reperaturki ?
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2020, 12:05:11 przez Brt »

Offline valdi

• Giełda
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lipiec 2017, 16:16:17 »
Jeżdżę Ellą xd od kilku  lat i faktycznie hamulec jest taki jakby gumowaty. W Ponym dotknę pedału i samochód staje dęba.
Ale nie jest źle, to kwestia wyczucia.

Tym niemniej jeżeli u Ciebie pedał hamulca na postoju "stopniowo" powoli wpada w podłogę, to wygląda jakby był zapowietrzony układ hamulcowy.

maroch

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lipiec 2017, 22:47:24 »
odpowietrzany to był
generalnie dęba też stanie, ale trzeba mocno wcisnąć i jest długi skok, swego czasu rozmawiałem jednym przypadkowym gościem na parkingu, który taką elantręi mówił że też tak ma

zastanawia mnie pompa wspomagania hamulca, bo znalazłem kilka podobnych wątków w innych forach gdzie diagnozą była właśnie pompa wspomagania,

Offline wtom

• Giełda
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lipiec 2017, 09:31:57 »
TTTM

Offline tekla

• Global Moderator
    • http://www.facebok.com/eklateklamodel
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Październik 2017, 18:17:15 »
Jeśli chodzi o skok hamulca, to ten typ tak ma. Hamulec jest, tak jak kolega pisał "gumowaty". Auto staje dęba, ale dopiero gdy hamulec wciśnie się w podłogę, a wcześniej łapie sobie baaardzo stopniowo.