Autor Wątek: [i10 PA] [i10 PA] Centralny zamek  (Przeczytany 13061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i10 PA] Centralny zamek
« dnia: 17 Styczeń 2018, 21:57:36 »
W i10 centralny zamek opierał się na dwóch metodach sterowania:

1. Za pomocą kluczyka mechanicznie poprzez przekręcenie kluczyka w zamku drzwi kierowcy sterownik (nie siłownik) odblokowywał wszystkie drzwi. Dodatkowo ten system mógł być lub nie sprzężony z ETACS (foto1,2 i 3)

2. Za pomocą pilota + alarm  (foto 4)

W pierwszym przypadku bez ETACS należy dokupić centralkę centralnego zamka (sterowanie masą) + jeden siłownik do drzwi kierowcy i cieszyć się sterowaniem na pilota .

Jak podłączyć (foto 3 i 5)
.
.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 13:16:02 przez Brt »

Offline jurekg

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i10 PA] Centralny zamek
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Styczeń 2018, 16:33:07 »
Dziękuję za obszerne info .

Offline edzior77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i10 PA] Centralny zamek
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Luty 2018, 21:09:36 »
cześć,
wielkie dzięki ze udostępnione schematy.
mam jednak kilka pytań co do samego montażu  :
jaki zakupić siłownik - mastera czy slave?
czy macie jakieś propozycje co samego siłownika - wielkość slim czy normalny rozmiar
gdzie się wpinać/wlutowywać z przewodami z nowej centralki - od strony drzwi czy od strony kabiny,  do fabrycznej centralki sterowaniem centralnym zamkiem czy do samych przewodów
gdzie jest fabryczna centrala sterowaniem centralnego zamka.

Offline jurekg

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i10 PA] Centralny zamek
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Marzec 2018, 06:49:46 »
Edzior77, jak się czegoś dowiesz odnośnie tych siłowników , napisz na forum, ok?

Offline edzior77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i10 PA] Centralny zamek
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Maj 2018, 15:36:46 »
Sterownik zakupiony tutaj :
 http://allegro.pl/sterownik-do-kazdego-auta-extra-metalowe-piloty-i6880469794.html

Siłownik SLAVE zakupiony tutaj :
http://allegro.pl/silownik-master-slave-najtansza-wysylka-najlepszy-i6982359219.html

w moim i10 centralny zamek otwierany mechanicznie przez zamek od strony pasażera

1. demontaż boczku drzwi od strony kierowcy : odkręcić 6 śrub , dwie od strony zamka, dwie od strony słupka , jedna pod klamką i jedna w rączce boczku
2. odpinamy wtyczkę od zamka fot 1 , w miejscach zaznaczonych strzałką sprawdzić czy jest napięcie około 12 V ,  nas interesują przewody koloru czarnego oraz brązowy
3. dla bezpieczeństwa wyjmujemy bezpiecznik 20A fot 2 – zaznaczony strzałką
4. przecinamy przewód czarny i brązowy około 10 – 15 cm od wtyczki .
5. podłączamy przewody od centralki zgodnie z instrukcją  fot 3  : czerwony + żółty + żółto-czarny z centralki do brązowego z wtyczki , czarny + pomarańczowy + pomarańczowo-czarny z centralki do czarnego z wtyczki
6. podłączamy przewody z centralki do siłownika : w tym przypadku -  z powodu montażu siłownika oraz jego pracy -  przewody podłączamy odwrotnie niż na załączonej instrukcji , biały z siłownika z zielonym z centralki , biało-czarny z siłownika z niebieskim z centralki
ja łączyłem to końcówkami elektrycznymi i zaciskałem zaciskarką i izolowałem
izolacją fot 4
7. zamek działa na stalowym elastycznym drucie w oplocie . Musimy obrać kawałek oplotu by dostać się do drutu – fot 5 biała strzałka . Jako że po obraniu oplotu drut nie przesuwa się poprawnie należy złapać linkę w dwóch miejscach w moim przypadku to opaski
elektryczne fot 5 i fot 7 czerwone strzałki
8. montujemy siłownik do drzwi fot 6
9. łączymy cięgno siłownika i cięgno zamka, po wyregulowaniu zamknij/otwórz dokręcamy nakrętki – w tym przypadku musiałem użyć zapinki do linek bo cięgno zamka jest bardzo cienkie i fabryczna kostka łączeniowa nie sprawdziła się – fot 7
10. podpinamy wtyczkę do centralki  i wpinamy wcześniej wyjęty bezpiecznik 20A
11.  wykonujemy próbę zamknij – otwórz , przed próbą warto  otworzyć okno by w razie problemów móc dostać się do środki
12. pod boczkiem jest dość ciasno ,  musimy obciąć śruby od spinki – zawadzają o boczek.
13. montujemy centralkę w boczku w miejscu usuniętej żółtej pianki – w zestawie jest taśma dwustronnie lepna fot 8
14. montujemy boczek i przed przykręceniem śrub wykonujemy próbę zamknij/otwórz .
Jeżeli wszystko działa poprawnie przykręcamy śruby.

Całość montowałem w boczku – producent zaleca w w środku gdzieś pod konsolą – w moim przypadki musiałem zdjąć tylko boczek drzwi bez rozbierania konsoli słupków czy wtyczek między drzwiami a słupkiem.
Osobiście zrezygnowałem z tego z powodu trudności przeciągnięcia przewodów z drzwi do słupka i dalej do instalacji samochodowej .
Zakupiona przeze mnie centralka ma możliwość podpięcia sygnalizatorów – nie zrobiłem tego – czytaj wyżej
Jak ktoś się  zdecyduje się  jednak je  podłączyć  proszę napisać co i jak
Można podłączyć jakiś brzęczyk 12V – jeden z brązowych z centralki do czerwonego od brzęczka a masa z brzęczka do masy samochodu . Jakiś mały brzęczek można zamontować w boczku.
Jeżeli  będzie mi  przeszkadzać brak sygnalizacji to pewnie zdecyduję się  na brzęczek i  z pewnością napiszę  jak wyszło.

Powodzenia …  :)

nie wiem czy ktoś miał takie same problemy takie  jak ja, ale po kilku miesiącach  użytkowania centralnego zamka i mam dwie uwagi co do montażu :
1. fabryczna blaszka montażowa jest zbyt cienka i  giętka co powoduje, że czasem centralny zamek nie działał prawidłowo przy otwieraniu.
blaszka wyginała się i siłownik nie do końca przesuwał cięgno - linkę zamka.
problem rozwiązałem tak, że dołożyłem jeszcze jedną zdecydowanie grubszą i sztywniejszą  blaszkę i usztywniłem sam siłownik -   problem zniknął ( nie zrobiłem zdjęcia ale wrysowałem gdzie ją zamontowałem fot. 9)
2. druga rzecz, przy mocowaniu fabrycznej  blaszki od siłownika zmieniłem sposób jej przykręcenia, wcześniej podczas pracy siłownika czasem się  wysuwała spod wkręta i siłownik nie dociągał linki. po zblokowaniu blaszki wkrętem problem ustąpił -  fot.10

Offline pawlonik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
problem
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maj 2019, 19:00:58 »
Witam zrobiłem tak jak napisane lecz nie działa mi to wgóle czy ma ktoś opis jak z firmy www.foxalarm.pl   brał siłownik oni to montują inaczej ???