Forum > i30 FD

Co to za błąd? Palą się 3 kontrolki

(1/3) > >>

Michał:
Cześć drodzy forumowicze.
z początkiem grudnia zakupiłem używanego Hyundaia I30 (1,6 benzyna) z 2011 roku. Auto wygląda na zadbane - także to nie jest żaden szrot, mimo że używany.
Jest to moje pierwsze auto i jak się domyślacie, dopiero się uczę obsługi mechanicznej auta i diagnozowania różnych jego dolegliwości.

Ostatnio tuż przed zakończeniem jazdy, zauważyłem palące się kontrolki (załącznik do posta). Paliła się kontrolka oleju, akumulatora i EPS + zanim zdążyłem zrobić zdjęcie świeciła się także kontrolka immobilizera (pomarańczowe aut z kluczykiem).
Błąd pojawił się tuż pod blokiem, a dokładniej wydaje mi się, że pojawił się po dynamicznym ruszeniu ze skrzyżowania z niewielkim zerwaniem przyczepności przednich kół.

Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu błąd zgasł, a samochód pracuje jak zawsze (w tym wspomaganie). Błąd pojawił wtedy po raz pierwszy i więcej (póki co) nie wrócił.
- Po 10 minutach odstania sprawdzałem olej - stan bliski maxa, ale mieści się w widełkach
- wspomaganie pomimo błędu działało poprawnie

Czy ktoś ma pomysł co to może być? Chochlik elektroniki?  

dzięki za wszelką pomoc i sugestie, co sprawdzić etc:)

kosmos2011:
Sprawdź akumulator.

Naładuj akumulator.

Sprawdź przewody od akumulatora.

Michał:
tak zrobię - czekam na mikrometr, który przedwczoraj zamówiłem online.  

Sprawdź przewody od akumulatora. -> masz na myśli czy klemy nie są zaśniedziałe? - jak już będę sprawdzał aku mikrometrem to mam zamiar lekko przejechać papierem ściernym po wnętrzu klem i po bolcach w aku.

Twoim zdaniem problem może leżeć w aku?

kosmos2011:
Przewody trzeba sprawdzić po kątem pęknięć (szczególnie masowy), ale nie tylko przy akumulatorze.

Akumulator sprawdza się testerem.

Michał:
czyli mikrometr za dużo  mi nie powie;/?
Rozumiem, że taki tester to sprzęt mocno specjalistyczny i za 50 złotych go raczej nie kupie, także pozostaje jedynie wizyta w warsztacie?

Ogólnie problemów z aku nie zauważyłem - auto odpala od razu, lampa aku sama sie wogóle nie świeci... jedyne co to jeszcze zauważyłem, to fakt że ekranik komputera pokładowego miga po odpaleniu samochodu - nieco bardziej widoczne na światłach automatycznych, ale także po przełączeniu się na światła do jazdy na twardo. Po kilku minutach jazdy ekranik przestaje migać.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej