Autor Wątek: Sterowanie turbo SM  (Przeczytany 2506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline art2310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Sterowanie turbo SM
« dnia: 26 Grudzień 2017, 19:57:44 »
Witam.Mam pytanie do użytkowników Santa Fe z silnikiem 2,0 crdi 113 KM.Na załączonym pliku zaznaczyłem siłownik i cięgno sterowania przepływem spalin przez turbo.przynajmniej tak mi się wydaje.Sprawdzałem przed Świętami płyny,żarówki i inne drobiazgi i zauważyłem że nie można ruszyć cięgłem od sterowania turbo.To steruje chyba jakąś przepustnicą? Czy ktoś to rozbierał i czyścił czy wystarczy tylko rozruszać? Dajcie znać jak to wygląda.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Sterowanie turbo SM
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Grudzień 2017, 20:18:23 »
A nie masz problemów z autem???
To jest cięgło od gruszki sterowane podciśnieniem,sztanga i gruszka mają za zadanie niedopuścić do przaladowania.
Raczej powinna się ruszać . Jak jest możliwość to na uruchomionym silniku niech ktoś dodaje gazu a Ty patrz czy sztanga się rusza.

Offline art2310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Sterowanie turbo SM
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Grudzień 2017, 20:34:43 »
Nie rusza się już sprawdzałem. Żona dusiła na gaz i nic.Widocznie zablokowało się w pozycji otwartej a przeładowania ani niedoładowania brak.Silnik chodzi normalnie.Jurto rano muszę odkręcić osłonę termiczną i patrzeć dokładnie co jest.Cięgno jest tak zablokowane że w żadną stronę się nie rusza.   :-/

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Sterowanie turbo SM
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Grudzień 2017, 23:15:45 »
To dziwne że nie ma żadnych objawów.
Jak sztanga jest otwarta to powinien być słabszy czy coś takiego.
Jak jest zamknięta to pewnie od przeladowania powinien wyskoczyć błąd i tryb awaryjny.

Offline art2310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Sterowanie turbo SM
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudzień 2017, 01:32:46 »
Problem rozwiązany.Zdemontowalem osłonę termiczną i okazalo się że ktoś już tam kiedyś kombinowal i skrzywil lekko dzwignie zaworu upustowego. Trochę nerwów i roboty kosztowalo doprowadzenie tego do normalnego stanu ale teraz wszystko ok. Z zablokowana dzwignia silnik chodzil glosniej. Teraz po rozgrzaniu jest dużo ciszej.