Autor Wątek: [Getz] [Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.  (Przeczytany 35990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kurako

  • Gość
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Marzec 2012, 10:44:25 »
Dzwoniłem do ASO to powiedzieli że łączniki stabilizatora okolo 144 zł a gumy około 20 zł.. Natomiast na allegro idzie kupić te części o wiele taniej:
LINK

Czy te części z allegro będą dobre?

ZacnyRycerz

  • Gość
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Marzec 2012, 11:09:31 »
Zapewne pasują, ale jeśli chodzi o ich wytrzymałość, to loteria.
Aczkolwiek lepiej wymienić na najtańsze, niż w ogóle nie wymieniać.
Ja osobiście pojechał bym do hurtowni motoryzacyjnej i wziął coś "po środku za 70zł".

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Marzec 2012, 14:33:48 »
Kurako, Poszukaj a znajdziesz. Nie tylko w ASO są oryginały. Jest np. taka firma "Fox" w Rzeszowie, która ma tanio oryginalne części bądź możesz poszukać gdzieś łącznika firmy CTR, tańszy a jakość oryginału.

gacus2004

  • Gość
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Marzec 2012, 15:13:42 »
Cytat: "Kurako"
Dzwoniłem do ASO to powiedzieli że łączniki stabilizatora okolo 144 zł a gumy około 20 zł.. Natomiast na allegro idzie kupić te części o wiele taniej:
LINK

Czy te części z allegro będą dobre?

Na forum Mazdy 323 chwalili łączniki tej firmy,to polski zamiennik i z tego co słyszałem dobrej jakości.

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Marzec 2012, 18:15:54 »
Kurako, będą dobre ja kupiłem oryginały do i30 kosztowały ok 20pln. za szt.  :mrgreen:

Kurako

  • Gość
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Marzec 2012, 11:08:16 »
to spoko :)

Offline mati888811

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[Getz] Ile jest gum stabilizatora?
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Luty 2016, 20:03:54 »
Czołem, szukałem po forum ale konkretnej wiadomości nie znalazłem. Nie mam kanału więc nie mogę sprawdzić. Wie ktoś może ile jest gum na przednim stabilizatorze?


Offline mati888811

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Luty 2016, 11:50:08 »
KMHBU51WP4U231208, Kurde na allegro większość do TB. Chyba będę musiał w serwisie.To pewnie koło 20 zł będzie

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Luty 2016, 18:38:04 »
Masz hydrauliczne wspomaganie kierownicy guma ma numer 54812-1C500.

Offline mati888811

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Luty 2016, 19:08:03 »
Bardzo dziękuję za pomoc. Tak tak, wspomaganie hydrauliczne. Ostatnio kierownica ciężej chodzi, nie masz pomysłu co to może być?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Luty 2016, 19:30:08 »
A pasek nie piszczy?

Offline mati888811

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Luty 2016, 02:24:29 »
Nie, nic nie hałasuje.

MarcoAntonio

  • Gość
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Luty 2016, 22:02:50 »
Samodzielna wymiana jest możliwa.
Wymiana łącznika stabilizatora

Zabieramy się do pracy! Potrzebne będą:

- szlifierka kątowa z tarczą w dobrym stanie
- klucz płaski (najczęściej ’15)
- klucz oczkowy (najczęściej ’17)
- odpowiedni klucz imbusowy
- smar grafitowy
- lewarek samochody (najlepiej użyć dwóch)
- nowe łączniki stabilizatora

Same łączniki nie są drogie, to kwestia kilkunastu, kilkudziesięciu złotych. Polecana jest polska firma JGR. Cechuje je duża trwałość i jakość wykonania. Jak mało które, posiadają odlane z metalu miseczki. Warto wybrać takie, które nie będą kontrowały się za pomocą imbusa, a klucza płaskiego. Ułatwi to znacznie pracę i jednocześnie skróci czas potrzebny do wymiany.

1) Wrzuć bieg, zaciągnij ręczny i poluzuj śruby mocujące koła do piasty, żeby nie szarpać podniesionym samochodem.

2) Podnieś auto na lewarku. Podłóż cegły lub jakiś drewniany klocek, który zapewni dodatkową stabilizację.

3) Odkręć całkowicie śruby i zdejmij koło. Od razu powinieneś zauważyć łącznik stabilizatora. Dam sobie uciąć rękę, że śruba mocująca będzie mocno zapieczona, dlatego przeczyść część drucianą szczotką i pryśnij WD-40. Możesz w ten sposób ułatwić sobie znacznie zadanie, nie męcząc się bezsilnie nad sztywno osadzoną śrubą.


Podczas siłowania się z kluczem, może okazać się, że na końcu gwintu nastanie tak silny opór, że zerwie się nimbus kontrujący, który ma za zadanie rozszerzać śrubę. Niektórzy piłują gwint na końcu śruby, ale wydaje mi się to za żmudny proces. Dlatego wspominałem o szlifierce kątowej, jako rzeczy potrzebnej do wymiany. Wystarczy, że zetniesz łebki po zewnętrznych, łatwo dostępnych stronach.


4) UWAGA. Stabilizator jest cały czas napięty, przez co i sam łącznik będzie naprężony. Odcięcie nakrętki spowoduje, że łącznik zostanie uwolniony, przez co stabilizator wystrzeli lekko w górę. Warto więc uważać na palce.


5) Jeśli zdemontujesz już stare łączniki, możesz przejść do zamontowania nowych komponentów. Montaż nie jest skomplikowany, zatem najtrudniejszą robotę mamy za sobą. Stabilizator wyskoczył, więc należy go w jakiś sposób obniżyć w celu nałożenia drugiego końca łącznika na amortyzator. Nie ma prostszej metody, niż użycie drugiego podnośnika. Lewarek ustaw pod piastą koła i podnieś nieco auto. Amortyzator się dzięki temu schowa, piasta pójdzie do góry. Problem z nałożeniem łącznika zniknie, bo właściwe otwory znajdą się na tym samym poziomie. Całość skręć kluczem oczkowym ’17 i płaskim ’15.


Z drugą stroną postępuj analogicznie. Warto przesmarować wszystkie odkryte śruby łącznika, by zabezpieczyć go na przyszłość przed korozją, a tym samym uchronić się od siłowania z kluczami. Dokonując wymiany w opisany sposób, zaoszczędzisz sporo czasu, bo wymiana nie potrwa dłużej, niż 2 godziny. Dokonując serwisu łączników, sprawdź stan pozostałych gum i osłon. Jednorazowa wymiana kilku elementów oszczędzi sporo czasu na demontażu kół i pozostałych części blokujących dojście do układu zawieszenia.

Znalezione w necie, przyznaję się bez bicia, ale może będzie pomocna ta wiedza. Pozdro

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Luty 2016, 23:00:36 »
 

Dodano: 2016-02-23, 23:00
Ja bym tak nie polecał łączników JGR bo sam przeczytałem te zapewnienia prywaciarza o ich wytrzymałości i metalowej główce itp. Kupiłem komplet 2 sztuk i w jednym  ładnie pękną przy samej główce pręt jakby był za mocno wkręcony i się sam ukręcił podczas jazdy.
Teraz kupiłem także cały metalowy koreański i pewnie dłużej pochodzi od tego szajsu prywatnego polskiego. Sam wiem jak u nas prywaciarze robią byle sztuka była.
Co do wymiany jak ktoś ma kluczek to wymieni sobie spokojnie. Jak ciężko nakrętki do ruszenia to szlifierka w dłoń i po sprawie.