Witam, 
od pewnego czasu nie podoba mi się praca silnika mojego i30, benzyna 1,6. Obecnie 130.000 na liczniku. 
Mianowicie po wizycie w serwisie i przeglądzie (standard podczas którego dodatkowo wymieniono świece) silnik zaczął głośniej pracować i wyraźnie odczuwam drgania na podłodze przy obrotach powyżej 2500 do około 4000. Powyżej albo ten hałas ustaje albo zgrywa się po prostu z większym hałasem związanym ze zwiększonymi obrotami - nie wiem. 
O dziwo hałas ten nie występuje zawsze. Są dni kiedy silnik pracuje ok. Albo inaczej, przy jednym odpaleniu i jeździe jest ok, przy kolejnym nie, przy kolejnym znowu coś nie tak. Różnie.  
Podejrzenia były następujące:
- opony 

 - to nie to, opony wymienione hałas został
- świece - podobno jest ok, choć objaw pierwszy raz zauważyłem wyraźnie między przeglądem 90.000 a 120.000.
- silnik nie wykazuje żadnych błędów, dwa razy zwracałem na to uwagę w serwisie i nic nie widzą, nic nie sugerują.
Temat mnie nurtuje, poczytałem i moim zdaniem (zaznaczam, ze mechanikiem nie jestem) mogą to być luzy zaworowe. Czy ktoś może potwierdzić? 
Czy jeżeli to luzy i jeżdżę tak już około 20.000 km jakie mogą być konsekwencje/konieczne wymiany ? Wałek rozrządu ? Rozrząd Komplet?
Czy ktoś się orientuje jaka cena? 
PS. Z racji tego że samochód jest na gwarancji i był regularnie serwisowany w ASO zastanawiam się czy ich za to nie próbować pociągnąć, bo jeśli w ramach przeglądu 90.000 mają sprawdzić luzy i zgłaszam tego typu usterki powinni tą kwestię chociaż zweryfikować, czyż nie ?