Forum > i30 GD

EPS - wyłącza wspomaganie przy 30 km/h

(1/2) > >>

Dandry:
Witam,

zauważyłem dziwną sprawę. Jak stoję autem na włączonym silniku - wspomaganie elektryczne działa, w ustawieniu Comfort, dosłownie mały palcem u ręki mogę skręcać kierownicą. Jak jadę 10 czy 20 km/h jest to samo - kierownica działa leciutko. Natomiast jak przekroczę 30 km/h to wspomaganie jakby przestało działać - kierownica chodzi ciężko, tak że np. przy 70 km/h ciężko mi wejść zakręt prowadząc jedną ręką.

Dotychczas miałem wrażenie, że to EPS wyłącza się koło 100 km/h, a tymczasem kierownica przy 70 km/h chodzi ciężej niż w mojej 11-letniej Astrze 3...

Pytanie do Was drodzy forumowicze - jak to jest w Waszych samochodach? Miał ktoś taki przypadek? Powinienem już drżeć przed potencjalną naprawą związaną z EPS? :(

Dziękuję i pozdrawiam!

PS. Dodam tylko tyle, że żadna kontrolka na desce mi się nie pali. Sprawdzenie OBD może coś by dało?

AlfaQuarto:
O ile dobrze pamiętam rozmowę ze sprzedawcą w salonie, to mniej więcej w ten sposób działa ten system. Przy niskich prędkościach czuć wyraźną różnicę, ale przy 70km/h wspomaganie stopniowo twardnieje, żeby przy prędkościach autostradowych zapewnić dobre prowadzenie, nawet jak zapomnisz przejść z trybu comfort w normal lub sport. Zresztą u mnie tak to właśnie działa, a auto mam nowe. Najlepiej jakbyś porównał z inną i30, bo jak dla mnie akurat wspomaganie w i30 jest całkiem spoko, z tym, że ja mam porównanie do Felicii, w której nie miałem wspomagania i późniejszej Octavii 1, w której pod koniec uciekał mi płyn z maglownicy więc mogę być lekko "spaczony" ;)

Ja bym nie panikował :)

Hants:
Kolega AlfaQuarto ma rację. To wygląda na zupełnie normalne działanie układu wspomagania.

jazol:
No nie wiem czy tak ma być, bo u mnie przy ustawieniu comfort kierownica chodzi tak samo lekko przy wszystkich prędkościach. Żadnego utwardzania nie czuję... Z resztą, w instrukcji obsługi jest informacja, żeby przy prędkościach autostradowych przełączać na sport, co by potwierdzało to co napisałem wcześniej, że brak tutaj utwardzania progresywnego.

AlfaQuarto:
To żeby nie być gołosłownym, wyciąg z instrukcji:

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej