Autor Wątek: [Matrix FC] Gasnący silnik CRDI  (Przeczytany 21919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Czerwiec 2018, 17:50:14 »
Drugie tankowanie od rezerwy do pełna i wszystko gra . Zaliczone przez komputer i silnik nie gaśnie . Chyba zwycięstwo :-D  ;)

Offline yanek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #31 dnia: 03 Czerwiec 2018, 19:32:25 »
I pomyśleć że chodziło o taka głupotę, no i do zdiagnozowania chyba nawet wróżka by na to nie wpadła..  :idea: . A co do mojego problemu, to koniec końców czyszczenie filtra nie było potrzebne. Okazało się że te hałasy po przekręceniu kluczyka to nie pompa paliwa, a regulator wentylacji, przy skierowaniu nawiewu na nogi wydaje takie jakieś dziwne odgłosy, po skierowaniu nawiewu na jakiekolwiek inne miejsca hałasów nie ma., W sumie żaden problem, zwłaszcza że hałas pojawia się tylko na moment, po przekręceniu kluczyka.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Czerwiec 2018, 11:17:28 »
No to przynajmniej zlokalizowałeś bo było słychać . Ja w zasadzie byłem już do tego stopnia zdesperowany że przyszła myśl żeby wyzłomować . No ale tak jak piszesz -taka głupota - a nikt nie umiał zdiagnozować . Co ma pływak do gaśnięcia silnika - by można pomyśleć - a jednak . Do końca nie dawało mi spokoju że objawy były tylko przy prawie pustym zbiorniku . Ważne że po problemie i żona może dalej do pracy nim jeździć bo autko naprawdę fajne ;)

Offline TomPL

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #33 dnia: 06 Czerwiec 2018, 08:42:14 »
Brawo! Byłeś dociekliwy jak Sherlock Holmes i Dr. House  8-)

Offline yanek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Czerwiec 2018, 09:07:15 »
No, właśnie - kto by w takiej sytuacji pomyślał o pływaku..
Co do gaśnięcia i tego że to "fajne autko". No cóż - 6 lat jeżdżę i na ogół bez większych uwag krytycznych.. Aż do wczoraj... Zaistniała sytuacja że musiałem wziąć na hol uszkodzone auto, 40km, w większości polne drogi, na jedynce, dwójce, sporadycznie na trzecim biegu, prędkość do 50km/h. Do domu został już niecały kilometr a tu Matrix odmawia dalszej jazdy. Na nic kręcenie rozrusznikiem. Zostawiłem w polu, po kilku godzinach podjechałem innym autem. Matrix nadal odmawia współpracy. Mimo tego że komputer pokazuje paliwa na prawie na
200km  do przejechania, w akcie desperacji dolałem do baku jakieś 2 litry z kanistra. I co - silnik odpalił, trochę potrząsł, tak jakby nie palił na jeden cylinder, po jakimś czasie zaczął pracować już równo.  Pytanie - o co mogło chodzić - faktycznie brakło paliwa, czy po prostu przegrzał się (choć na wskaźniku temperatura była ok) bo to obciążenie duże, mała prędkość no i klima na maxa bo wczoraj było +33stopnie. Czy może to jeszcze coś innego było przyczyną..Czy i u mnie także jakoś błędnie jest wskazywane paliwo dowiem się dopiero dzisiaj, po zatankowaniu na stacji do pełna. Tak panie - Matrix CRDI to jednak tajemnicza bestia.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Czerwiec 2018, 09:26:00 »
No ciekawe zjawisko . U mnie jak komp. pokazywał ok.80 km do przejechania i wyjąłem pływak i pompe to paliwa było jakieś 5cm na dnie - czyli chyba ok bo nigdy do zera nie pociągnie .Przegrzanie - skoro wskazanie było ok to raczej bym nie obstawiał . Dziwny objaw , mocy przecież jest na tyle żeby coś ciągnąć i to z tak małą prędkością .Może któryś z czujników -położenia wału czy inny ?  Może się już nie powtórzy  ;)

Offline yanek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Czerwiec 2018, 19:35:23 »
Chyba i u mnie coś zaczęło się robić nie tak z wskaźnikiem paliwa. Otóż po tamtym zdarzeniu pojechałem na stację i zatankowałem jak zawsze - do pełna. Okazało sie że było w baku jeszcze około 20litrów,. Ale najważniejsze - po zatankowaniu komputer wyliczył że że na tym paliwie (pełen bak) mogę przejechać tylko 520km. Przy wcześniejszych tankowaniach zawsze pokazywał grubo ponad 700km. Czyżby wskaźniki paliwa były przysłowiową pietą achillesową tego auta?
Co do przegrzewania - nawet w instrukcji użytkowania jest ostrzeżenie że silnik może się przegrzać gdy klima włączona a jedzie się powoli i pod obciążeniem.

Offline TomPL

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #37 dnia: 19 Czerwiec 2018, 08:58:05 »
No to wygląda, że to jest zaraźliwa usterka ;)
Dobrze, że mam benzynę i bez komputera...

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Czerwiec 2018, 16:47:47 »
Wychodzi na to że problemy tylko w dieslach . może winien jest wpływ ropy na styki i elektronikę ? Może benzyna nie ma takiej "niszczycielskiej" natury ? mój ma już 13 lat więc można się spodziewać że będzie co jakiś czas coś wyskakiwać .Oby nie ;) Wskazanie w moim było poprawne ale jak pisałem po tankowaniu komp. nie pokazywał pełnego tylko stan przed tankowaniem .Trzeba było go "zresetować " przez zanik prądu .

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Czerwiec 2018, 09:15:53 »
U mnie kolejne tankowanie i wszystko gra ;)
Mnie komp po tankowaniu pokazuje zawsze ok 650 km do przejechania . Spalanie średnie to 7,18 l/100 km   https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/71264
Nigdy nie jeżdżę do zera ( z wyjątkiem tej awarii w celach testowych)
Na początku zawsze kilometry ubywają bardzo powoli , dopiero gdzieś od połowy baku wskazanie jest raczej poprawne . Na pełnym przy jazdach typowo miejskich ( 15 km do pracy i 15 km do domu cały czas miasto ) żona robi ponad 600 km a tankowanie to 43-45 l paliwa - czyli w baku zostaje jeszcze ok 10 l  (zbiornik 55L) czyli do zera to chyba ok 750-780 km , na trasie myślę że przekroczył by 800 .
Skoro Tobie pokazuje po tankowaniu sporo ponad 700 km do przejechania to spalanie masz o wiele niższe ;) Fajnie !!

Offline yanek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Lipiec 2018, 19:10:34 »
Czyli problem  definitywnie rozwiązany..
Ja też staram się nigdy nie wyjeżdżać całego paliwa. Zasadniczo to tankuje do do pełna dolewki po 25-30 litrów.
A spalanie średnie to około 6,5 litra. Niby mniej jak u Ciebie, ale też za dużo. Kupując to auto sądziłem że będzie spalało do 5l/100km. a tu 6,5 l. Dużo, tym bardziej że na co dzień jeżdżę trasą optymalną dla niskiego spalania.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Lipiec 2018, 00:07:29 »
No myślę że po problemie ;)
Co do spalania to cudów nie oczekiwałem - przy tak starej konstrukcji silnika , 3 cylindry i masa auta to źle nie jest . To włoski silnik opracowany jeszcze w latach 90 więc nie ma co wymagać za dużo . Z tego co wiem to 4 cylindrowy po roku 2005 (przeróbka koreańska) ma lepsze osiągi (i moc i spalanie) Ale mnie to wystarczy . Skoro żona może jeździć cały miesiąc do roboty za 2 stówki to jest ok ;) A i wielkość i obszerność auta jest całkiem całkiem .

Offline yanek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Lipiec 2018, 11:46:01 »
No, 3 cylindry to raczej nowa moda ;-). I z tego co słyszałem wcześniej jest to motor Mercedesa, stosowany m.in w CKlasse. W koncernach Kia/Hyundai zmodyfikowany przez obcięcie jednego cylindra. W trzycylindrowej wersji występuje także w Smarcie.
Z tym mniejszym spalaniem cztrerocylindrowca też bym się nie zgodził.. Lepsza kultura pracy, owszem, ale swoje i tak zjada. Moim skromnym zdaniem Główną rolę w spalaniu gra  ciężar pojazdu.
Zgadzam się co do wielkości o obszerności w środku, jednak ta waga jest zastanawiająca, auto ma zaledwie parę milimetrów więcej ponad 4m a waży nieomal 1500kg. Nie ma napędu 4x4 i mały silniczek, co tam tyle waży.. Wygląda jakby go dociążono szynami kolejowymi ;-)

Offline TomPL

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Lipiec 2018, 12:27:56 »
No i ma spore opory powietrza, bo wysoki i "kwadratowy" 8-) Te opory przy szybkościach powyżej 100km/godz całkiem dobrze słychać, niestety.
Mój benzynowy też spala ~7l/100km...

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Lipiec 2018, 08:52:10 »
Co do wagi to też się zastanawiałem co tam tyle waży ?
Silnik to pierwotna konstrukcja włoskiej firmy VM . Ten sam typ jest w SantaFe 2.0   CRDI 113KM tylko 4 cylindrowy . Mam oba auta i to na prawdę te same silniki .
Te mocniejsze to już koreańskie przeróbki .


Dobrze że miałem jeszcze tą gazetę ;) 3 numer z 2014 r Auto Świat - Katalog silników
Santa Fe z silnikiem 2.0 CRDI 113 KM też się dobrze spisuje . Mam go już 9 lat i jeszcze się nie najeździłem ;)
Tak na marginesie to i nadwozie włoskie ;) "Pininfarina designe "