Forum > Matrix / ix20

Gasnący silnik CRDI

<< < (4/12) > >>

Kudłaty_1975:
Wyboldowałem i podkreśliłem to, co według mnie przy Twoim problemie jest istotne. Nawet po wymianie pompy.


Najczęstsze usterki

Najczęstszą przyczyną awarii wewnątrzzbiornikowej elektrycznej pompy paliwa jest zanieczyszczenie zbiornika paliwa brudem i rdzą. Konieczne jest zatem, aby zamiennik pompy paliwa został zainstalowany w czystym zbiorniku paliwa.

Inną częstą przyczyną awarii wewnątrzzbiornikowej elektrycznej pompy paliwa są niesprawne połączenia elektryczne, takie jak obluzowane połączenia, niedostateczne uziemienie lub zbyt niskie napięcie podawane do pompy w wyniku przegrzania styków.
Do najczęstszych objawów usterki pompy paliwa należą:
•   Brak pracy silnika: Spalanie nie następuje ze względu na brak paliwa (ewentualnie trudny rozruch)
•   Gaśnięcie silnika: Wkrótce po uruchomieniu silnik gaśnie z powodu braku paliwa lub gaśnie gdy pedał gazu jest wciśnięty
•   Niski komfort jazdy: Szarpanie podczas przyspieszania ze względu na zmniejszenie ilości przepływu paliwa; niewystarczająca moc spowodowana brakiem wzrostu ciśnienia paliwa; szarpanie silnika; nieprawidłowedźwięki.

Przed zainstalowaniem nowej pompy paliwa bardzo ważne jest dokonanie prawidłowej diagnozy, ponieważ prawdziwą przyczyną usterki może być inna część niż pompa paliwa – np. zatkanie filtra siatkowego, zanieczyszczenie filtra paliwa, uszkodzony wskaźnik paliwa a nawet bardzo niski poziom paliwa w zbiorniku. Aby uniknąć problemów ze zbiornikiem paliwa:
•   Pompa paliwa i układ paliwowy powinny być utrzymywane w dobrym stanie
•   Nie należy prowadzić pojazdu z prawie pustym zbiornikiem paliwa
•   Należy zwracać uwagę na jakość paliwa i liczbę oktanową
•   Filtr paliwa należy okresowo sprawdzać i wymieniać na nowy
•   Przewody paliwowe i połączenia elektryczne należy regularnie sprawdzać pod kątem pęknięć, przecieków i innych uszkodzeń
•   Jeśli pompa paliwa wymaga wymiany, należy się upewnić, że układ paliwowy jest czysty, a zbiornik paliwa nie zawiera zanieczyszczeń.

Pompy paliwa są – obok zaworów EGR, czujników EGT, czujników MAF oraz cewek zapłonowych – częścią programu systemów sterowania silnikiem (EMS) DENSO. Obecnie na rynku wtórnym DENSO oferuje 9 numerów katalogowych pomp paliwa, które mają 230 zastosowań w ponad 8,5 mln pojazdów. Więcej informacji o programie EMS DENSO można znaleźć w zakładce systemy sterowania silnikiem.

I kolejne źródło.

Przyczyny awarii pomp paliwa
Do najczęstszych objawów niesprawnego układu zasilania należą brak możliwości uruchomienia silnika, gaśnięcie po przekroczeniu pewnego poziomu paliwa w zbiorniku, szarpanie podczas przyspieszania czy ogólnie nierówna praca jednostki napędowej.

Przyczyn braku paliwa w układzie zasilania radzimy poszukać jednak najpierw w okolicy pompy paliwa, gdyż sama pompa to element trwały, przeliczony na wieloletnią eksploatację, a nawet na cały cykl życia samochodu. Zwykle problemem są połączenia elektryczne – obluzowane lub skorodowane. Bywa, że do pompy podawane jest zbyt niskie napięcie elektryczne, co zakłóca lub uniemożliwia jej prawidłową pracę. Czasami problem tkwi w przekaźniku lub nawet komputerze sterującym silnikiem. Niestety mechanicy nierzadko po wykryciu, że pompa działa nieprawidłowo zaczynają naprawę od wymiany pompy, a później i tak są zmuszeni do znalezienia przyczyny usterki. Naraża to użytkowników na bardzo wysokie koszty usługi.
Niestety bywa i tak, że szwankują same pompy. Warunkiem długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji pompy wewnątrzzbiornikowej jest odpowiedni poziom paliwa w zbiorniku. Długotrwała jazda z minimalnym poziomem paliwa negatywnie wpływa na trwałość pompy, która nie jest właściwie chłodzona i smarowana. Zaleca się zatem utrzymywanie poziomu paliwa na minimalnym poziomie ¼ zbiornika. Nie jest to oczywiście żelazną zasadą – wystarczy po opróżnieniu zbiornika za każdym razem tankować do pełna. Problem ten dotyczy szczególnie aut zasilanych gazem LPG, w których użytkownicy nie dbają o ilość benzyny w zbiorniku.
W razie konieczności wymiany pompy paliwa, jej zamontowanie należy poprzedzić dokładnym wypłukaniem zbiornika paliwa. Koniecznie należy też zadbać o wymianę filtra paliwa, który regularnie wymieniany chroni elementy pompy przed zanieczyszczeniami.

melchior71:
Tak jak pisałem - pompa w baku jest nowa bo stara wyła .Już na starej była ta sama sytuacja co teraz a styki czyściłem przy wymianie pompy . Ciśnienie paliwa jest stałe ,bak czysty , z niczym innym problemu nie ma . Zakupiłem preparat do czyszczenia i konserwacji styków i jak tylko nie będzie deszczu będę jechał po kolei wszystko co się da - bezpieczniki , przekaźniki , złączki , zaciski itp, na koniec zostanie tylko komputer .

melchior71:
Czyszczenie styków nic nie dało .Silnik dalej gaśnie .
Przy czujniku poziomu paliwa jest płytka z opornicą pływaka i jest też jakaś elektronika . Za co  jest odpowiedzialna ? tylko za stan paliwa ?

yanek:

--- Cytat: "melchior71" --- Do tego doszło nie kasowanie sie komputerka po tankowaniu . trzeba zdjąć klemę z aku. żeby zaliczyło tankowanie i wskazówka poszła w górę . Bez tego stan paliwa rośnie baaaaaardzo powoli . Może ktoś coś słyszał o takich objawach ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam
--- Koniec cytatu ---


Co to właściwie znaczy "kasowanie się komputerka"? Chyba w każdym Matrixie po zatankowaniu wskazówka poziomu paliwa idzie w górę bardzo powoli. Nieraz trzeba przejechać do kilometra aby zaczęła pokazywać stan właściwy. Chyba to jest fabryczne, a nie jakaś usterka.

melchior71:
Jeżeli komputerek pokazuje że mam do przejechania np. 80 km i po tankowaniu do pełna dalej pokazuje 80 km a wskazówka jest na dole przez  100 km i dłużej i podniosła się o ok. 3 mm - nawet nie do połowy a kontrolka rezerwy nadal świeci  to jest to blokowanie i nie jest to fabryczne . Po odłączeniu klemy akumulatora ( po wyłączeniu napięcia na wszystkich obwodach - reset) komputerek pokazuje że do przejechania jest np . 750 km a wskazówka leci w górę w ciągu 10 sek i kontrolka rezerwy zgasła to jest to poprawny stan i tak zawsze było do czasu aż się zmieniło :(

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej