Autor Wątek: [Matrix FC] Gasnący silnik CRDI  (Przeczytany 21926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Gasnący silnik CRDI
« dnia: 30 Październik 2017, 16:01:42 »
Witam . Ostatni mam problem z Matrixem 1,5 CRDI 82 KM
Silnik czasami sam od siebie gaśnie . Po ponownym przekręceniu kluczyka znowu pali . Nie ma żadnej kontrolki zaświeconej (chec) itp. Sprawdzałem na kompie - był błąd ze spalin ale po skasowaniu już się nie pojawił . Co to może być ?
Znalazłem jeden temat z podobnymi objawami ale w zimie .i był to filtr paliwa .
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpień 2020, 13:35:43 przez Brt »

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2017, 16:52:04 »
Nikt nic ?
Zaobserwowałem że samochód gaśnie najczęściej przy ruszaniu i jeździe pod górkę . Komputer wykazał błąd : ciśnienie na listwie - niestałe
Dodam że filtr paliwa i pompa paliwa wraz z małym filtrem w baku są wymienione .

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Styczeń 2018, 16:11:02 »
Witam , dalej męczę się z gasnącym silnikiem . Jest krok dalej - w serwisie Bosch stwierdzono że od strony paliwowej jest wszystko ok . elektrycznie zostaje wyłączana pompa wspomagająca w zbiorniku paliwa . Po wyłączeniu stacyjki i ponownym przekręceniu silnik odpala . Do tego doszło nie kasowanie sie komputerka po tankowaniu . trzeba zdjąć klemę z aku. żeby zaliczyło tankowanie i wskazówka poszła w górę . Bez tego stan paliwa rośnie baaaaaardzo powoli . Może ktoś coś słyszał o takich objawach ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Styczeń 2018, 17:57:30 »
II
.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Luty 2018, 14:23:40 »
Dzięki za schemat  :!:  Czy pomiędzy wyłączaniem pompy w baku a ilością paliwa może być jakaś zależność .? Doszliśmy do wniosku z mechanikiem że dzieje się tak przy zbliżaniu do rezerwy .Dodam że nic się nie zapowietrza . Był podłączony manometr z przeźroczystymi wężami i żadnych nawet najmniejszych bąbelków nie było a ciśnienie to stabilne 2 bary. Właśnie zatankowałem do pełna i pojeżdżę troche żeby sprawdzić teorię . Czy czujnik poziomu paliwa w baku może wyłączać pompę ? Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie .;)

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Luty 2018, 18:47:41 »
Przejechałem już ok.50 km i silnik nie gaśnie - czyli jest zależność między ilością paliwa w baku .Ale co może wyłączać pompę ??? Czujnik w baku ? ECU?  Z jakiego powodu jeśli komp. pokazuje że można jechać jeszcze 100 km i pasuje to do tankowanej ilości paliwa .:
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/71264
 zawsze ok 40-45 l .
O co chodzi - co jest nie tak ??? Gaśnięcie silnika zaczyna się gdzieś przy ostatniej ćwiartce . Może faktycznie jest to powiązane z blokowaniem komputerka pokładowego co do tankowania ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Luty 2018, 19:11:15 »
Czujnik poziomu paliwa nie ma wpływu na ECU.

Po prostu brak ciśnienia na listwie auto stop.

Wepnij w złącze EM11 pin 8 (+12V) i drugi biegun do masy małą diodę to jadąc będziesz wiedział kiedy pompa w zbiorniku się wyłączy.
.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Luty 2018, 20:12:19 »
To jest właśnie to że wiem kiedy się wyłącza bo jest szarpnięcie potem pół sekundowa praca i zdechnięcie . Na manometrze wyglądało to tak że było 2 bary potem spadek do zera - na sekundę  2 bary i silnik zgaszony . Więc lampka mi nie potrzebna bo po co . Ale dzięki za info . Objaw co najmniej dziwny , no i te kłopoty przy tankowaniu . Jak nie zdejmę klemy to nie wiem ile paliwa jest w baku i muszę patrzeć na przejechane kilometry .Przekaźnik pompy to też nie jest bo wyłączenia były by ciągłe bez względu na stan paliwa . Kicha :(

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Luty 2018, 20:45:38 »
200 km przejechane i wszystko ok . Obawiam się że zacznie się przed stanem rezerwowym i jest to najgorsze że nie ma nikt pojęcia dla czego tak się dzieje skoro czujnik w baku nie ma na wyłączanie silnika żadnego wpływu a układ paliwowy nie zapowietrza się . Klapa na całego :(

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Luty 2018, 11:38:06 »
370 km przejechane bez zgaśnięcia . Zatankowałem do pełna i znowu nie zaliczyło tankowania .Wskazówka pozostała na połowie baku , musiałem zdjąć klemę - do przejechania 560 km . Samochodem jeździ żona i boi się że silnik zgaśnie w nieodpowiednim miejscu dlatego zatankowałem . Spróbuje teraz żeby jechała do wyłączenia silnika żeby potwierdzić  że zależna jest ilość paliwa w baku .

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Marzec 2018, 14:12:46 »
Połowa baku wyjeżdżona i niestety (jak na razie ) 1 zgaśnięcie i to przy 3/4 paliwa ??? Myślę o podmianie komputera . Czy to wiąże się z jakimiś problemami typu immobilizer ? Wiadomo - sprzęt taki jak poduszki boczne itp uzależnione są od wyposażenia dawcy . Chodzi mi o poprawność działania czujnika paliwa no i o gaśnięcie silnika . Pomocy - proszę  :-(

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Marzec 2018, 19:26:55 »
Cytat: "melchior71"
Pomocy - proszę


Szczerze współczuję problemu. Chciałbym pomóc, ale …  Sam grzebałem w necie i trochę szukałem, ale pewnie dużo nie pomogę ze względu na to, że nie jestem praktykiem tylko teoretykiem w kwestii ogólnie pojętej mechaniki. Przy okazji znalazłem też Twoje posty na elektroda.pl.  Ogólnie problem powtarzający się również i w KIA. Znalazłem jeden wątek, który być może będzie trafny i pomoże rozwiązać problem. Link poniżej.  Albo może już go czytałeś??? W innych postach z którymi się zapoznałem mowa jest o łuszczącej się farbie w zbiorniku paliwa od wewnątrz, co w konsekwencji prowadzi do zapychania smoka i spadku ciśnienia paliwa, ale wnioskując  po Twoich opisach ten akurat problem Twojego auta nie dotyczy.

Link: https://www.forumsamochodowe.pl/hyundai-santafe-2-0-crdi-odciecie-gasnie-podczas-jazdy-vt12788.htm

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Marzec 2018, 19:49:02 »
Dzięki za zainteresowanie  ;-) . Czytałem już ten temat . U mnie niestety inna sytuacja . Obie pompy sprawne , ciśnienie paliwa  stałe i w normie , bak czysty , filtry wymienione , wtryski sprawne  - więc co ??? Chyba go wy-złomuję bo przecież nie sprzedam z takim defektem . Szkoda auta bo żonie się nim dobrze jeździ i sporo w niego zainwestowałem . Chciałem jeszcze spróbować z tym komputerem żeby go podmienić . Kupiłem też spray do styków i przeczyszczę wszystko co się da i gdzie się da . Zobaczymy . Dzięki i pozdrawiam

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Marzec 2018, 20:25:23 »
A korek w baku??? Może jest problem z odpowietrzeniem baku??? Mi w Patrolu tak się zapowietrzał, że przy tankowaniu było wyraźnie słychać przy odkręcaniu korka jak zasysa powietrze do wewnątrz. Właśnie przy stanie 1/4 baku lub mniej tak odsysał paliwo (cofało się do baku ze względu na panujące podciśnienie), że czasami nie dał się odpalić. Pompa nie była w stanie tego paliwa zassać. Dopóki nie dowiedziałem się o tym z forum, czyli przy problemach z rozruchem odkręcić korek wlewu i sprawa załatwiona, to musiał postać trochę i jak ręką odjął. Palił na dotyk. Być może że i u Ciebie jest ten sam problem???

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Matrix ] gasnący silnik CRDI
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Marzec 2018, 22:40:47 »
Niestety nie . Matrix pali jak trzeba .Jeszcze nie było problemu nawet przy dużych mrozach . Pop prostu gaśnie ni z tego ni z owego w czasie jazdy . A problem przy tankowaniu nie jest związany z zapowietrzaniem bo przecież wlew jest otwarty a przy otwieraniu nic nie syczy . Jak już pisałem wygląda to tak jak by pompa w baku na momencik nie dostała prądu , potem znowu rusza i w tym czasie komp. wywala błąd ciśnienia na listwie i silnik zgaszony .Było to widać na manometrze w serwisie BOSCH . Stabilne 2 bary potem mignięcie do zera i po pół sekundy zgaszony .