Forum > i30 GD
Sprzegło w I30
kixi:
U mnie sprzęgło już brało bardzo nisko przy podłodze, cięzko wchodził bieg 1 i 2 oraz wsteczny, silnik 1,6 crdi 110 2014rok, przebieg 168tys km. Wymieniłem sobie sam sprzęgło i teraz chodzi idealnie, jak w nowym aucie. Biegi wchodzą idealnie. Zakupiłem zestaw Sachsa a w srodku identycznie to co w oryginale czyli Valeo. Przy okazji nowy olej w skrzyni oraz rozebranie, przeczyszczenie i nasmarowanie rozrusznika. Kręci o wiele lepiej teraz.
TomaszG.:
Witam
U mnie również wymaga była wymiana sprzęgła. Hyundai i30 1.6 crdi 110km 124k km przebiegu. Sprzęgło brało od podłogi. Trzeba było mocno wciskać pedał aby zmienić bieg. Ciężko wchodził wsteczny, jedynka, dwójka. Zamontowane zostało kompletne sprzęgło Valeo + wymiana oleju w skrzyni. Biegi wchodzą idealnie. Pedał pracuje miękko. Sprzęgło łapie w połowie.
Może się komuś przyda. Pozdrawiam
ppgg1:
U mnie fabryczne sprzęgło po przejechaniu 50tys km zaczęło piszczeć a potem coraz mocniej szarpać. Przejeździłem tak kolejne 8 tyś km bo myślałem że przejdzie ale nie przeszło i wymieniłem. Co najciekawsze, nowe nie piszczy ale pedał bierze ciut wyżej jak to stare i lekko szarpie pod większym obciążeniem i ruszaniu na niskich obrotach. Tutaj pytanie do innych, może ten typ tak ma, jestem posiadaczem od niedawna...
Co gorsza... Wyznając zasadę że oryginał jest zawsze lepszy niż najlepszej klasy zamiennik założyłem używkę z odzysku (z niewielkim przebiegiem). Hmmm... Skoro problem u innych też się pojawia przy tak niewielkich przebiegach to chyba coś jest nie tak z konstrukcją tego SPRZĘGŁA!
Nawigacja