Forum > i30 PD
[i30 PD]Fabryczny olej
iPeace:
Stwierdziłem, że skoro ASO leje Shella to nie będę szalał i kupię z tej samej półki - Lotos Synthetic A5/B5 5W30. Bańka 4l, około pół litra zostało po wymianie.
tomilipin:
Jakbyście szukali oleju dla siebie to od razu informuję, że rekomendowany w naszych instrukcjach obsługi olej Shell Helix Ultra (dla mojego modelu) o specyfikacji AH-E, 5W-30, A5/B5 jest niedostępny.
Shell stosuje obecnie wiele dodatków, które poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na podzespoły silnika i układu wydechowego, a dzięki temu oleje tego producenta wskakują do wyższych klasyfikacji ACEA (choć nadal produkowane są specjalistyczne oleje o niższych klasyfikacjach, które nie mają zastosowania w naszych samochodach).
Krótka charakterystyka oznaczeń:
• ACEA C1 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów.
• ACEA C2 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych.
• ACEA C3 - jak wyżej (nie wiem, jaka jest różnica).
• ACEA C4 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów, zwiększona lepkość.
• ACEA C5 - do silników o bezpośrednim wtrysku, średnia zawartość popiołów, niska lepkość.
• ACEA A1/B1 - long life, do wysokich temperatur.
• ACEA A2/B2 - do niskich obciążeń, wycofane.
• ACEA A3/B3 - do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
• ACEA A3/B4 - do wtrysku bezpośredniego, nadaje się również do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
• ACEA A5/B5 - long life, do wysokich temperatur i podwyższonej lepkości.
Mam nadzieję, że się przyda komuś ;-)
ELETomek:
Do mnie to bardziej trafiają takie tabelki czy obrazki. Choć po angielsku to i tak łatwiej to zrozumieć ;-)
I widać różnice pomiędzy normami.
Edit: We wątku poruszana jest kwestia ACEA A5 i C2. Jak widać w tabelce to podobne oleje w sensie lepkości wysoko temperaturowej HTHS. ACEA C2 jest to tzw low-saps zalecany jest z względu na GPF. A5 to full-saps.
Są oleje które spełniają różne normy jednocześnie A5/B5/C2. Nie jest ich dużo ale są takie.
A co da Shell AH-E to nie bardzo umiem znaleźć co to był za olej ale jest np taki: TOTAL QUARTZ 9000 Energy HKS G-310 5W30. Jeszcze dostępny opisywany jako OEM na pierwsze zalanie do Hyundai/Kia. Moim zdaniem za równo Shell i Total to oleje stosowane do silników MPI euro 5. Ale to tylko moja teoria ;-)
Cliper:
Ktos podpowie czy taki zestaw podejdzie do mojego auta na pierwszy serwis?
https://allegro.pl/oferta/oe-hyundai-filtr-olej-5w30-4l-hyundai-i30-1-4-1-6-8534288467
tomilipin:
Mi się wydaje, że będzie ok. Ja kupiłem ten sam olej.
Na temat filtra się nie wypowiem, ale skoro piszą, że to OEM to musi pasować ;-)
Nawigacja
[#] Następna strona