Jakbyście szukali oleju dla siebie to od razu informuję, że rekomendowany w naszych instrukcjach obsługi olej Shell Helix Ultra (dla mojego modelu) o specyfikacji AH-E, 5W-30, A5/B5 jest niedostępny.
Shell stosuje obecnie wiele dodatków, które poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na podzespoły silnika i układu wydechowego, a dzięki temu oleje tego producenta wskakują do wyższych klasyfikacji ACEA (choć nadal produkowane są specjalistyczne oleje o niższych klasyfikacjach, które nie mają zastosowania w naszych samochodach).
Krótka charakterystyka oznaczeń:
• ACEA C1 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów.
• ACEA C2 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych.
• ACEA C3 - jak wyżej (nie wiem, jaka jest różnica).
• ACEA C4 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów, zwiększona lepkość.
• ACEA C5 - do silników o bezpośrednim wtrysku, średnia zawartość popiołów, niska lepkość.
• ACEA A1/B1 - long life, do wysokich temperatur.
• ACEA A2/B2 - do niskich obciążeń, wycofane.
• ACEA A3/B3 - do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
• ACEA A3/B4 - do wtrysku bezpośredniego, nadaje się również do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
• ACEA A5/B5 - long life, do wysokich temperatur i podwyższonej lepkości.
Mam nadzieję, że się przyda komuś ;-)