Autor Wątek: [i30 PD]Fabryczny olej  (Przeczytany 26002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ojojo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Październik 2019, 21:17:22 »
Z olejem do 1.4 T-GDI to cyrk, wymagane 0W30 C2 a w serwisach leją 5W30 A5
Nieważne czy jest Gpf czy go niema

Offline wajkii

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Październik 2019, 21:55:21 »
Zgadza sie. Juz w zeszlym roku pisalem z hyundairm jaki ma byc finalnie olej do dpf, bo co aso to co innego mowi, a instrukcja jeszcze inaczej. Hyundai potwierdzil info z instrukcji, a aso bylo zdziwione ze taki dziwny olej chce. Oni go (0w30) nawet nie mieli... Ogolnie aso sobie, producent sobie. A po gwarancji beda wymiany dpfow za grube tys...

Offline mic83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Październik 2019, 19:47:32 »
Z tymi olejami to jest jakaś wolna amerykanka. Ja chciałem się dowiedzieć jaki olej kupić do mojego 1.4 MPI. Złożyłem zapytanie do jednego ASO podali mi olej, którego parametry były inne niż ten zalecany w instrukcji. Więc złożyłem zapytani do innego ASO podali inny olej, ale też o parametrach niezgodnych z instrukcją. Jedyną zbieżnością był producent oleju, czyli SHELL. Zadałem więc pytanie do Hyundai Polska jak to w końcu jest, że w instrukcji jest co innego, a różne ASO podają różne wytyczne do tego niezgodne z instrukcją. Odpowiedź byłą taka: "W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zgłoszenia uprzejmie informujemy, iż otrzymaliśmy potwierdzenie od specjalistów z Działu Technicznego Hyundai Motor Poland, że olej ma spełniać kryteria jakościowe (A5/B5) oraz lepkości kinematycznej. Nie ma tu znaczenia oznaczenie handlowo marketingowe danego producenta czy marki oleju."

Offline iPeace

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Listopad 2019, 19:05:03 »
U mnie w instrukcji do 1.4MPI jest wpisany olej A5/B5 i to samo potwierdzili w ASO. Taki też olej kupiłem na wymianę, poprosiłem jeszcze żeby zweryfikowali z mechanikiem i nie było problemu.

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 279
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Listopad 2019, 21:29:50 »
Cytat: "iPeace"
U mnie w instrukcji do 1.4MPI jest wpisany olej A5/B5 i to samo potwierdzili w ASO.
O, mam ten sam silnik i w marcu będę miał przegląd. Możesz napisać jaki dokładnie olej kupiłeś i ile litrów?

Offline iPeace

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Listopad 2019, 22:44:18 »
Stwierdziłem, że skoro ASO leje Shella to nie będę szalał i kupię z tej samej półki - Lotos Synthetic A5/B5 5W30. Bańka 4l, około pół litra zostało po wymianie.

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 279
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Luty 2020, 13:10:01 »
Jakbyście szukali oleju dla siebie to od razu informuję, że rekomendowany w naszych instrukcjach obsługi olej Shell Helix Ultra (dla mojego modelu) o specyfikacji AH-E, 5W-30, A5/B5 jest niedostępny.

Shell stosuje obecnie wiele dodatków, które poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na podzespoły silnika i układu wydechowego, a dzięki temu oleje tego producenta wskakują do wyższych klasyfikacji ACEA (choć nadal produkowane są specjalistyczne oleje o niższych klasyfikacjach, które nie mają zastosowania w naszych samochodach).

Krótka charakterystyka oznaczeń:

ACEA C1 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów.
ACEA C2 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych.
ACEA C3 - jak wyżej (nie wiem, jaka jest różnica).
ACEA C4 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów, zwiększona lepkość.
ACEA C5 - do silników o bezpośrednim wtrysku, średnia zawartość popiołów, niska lepkość.

ACEA A1/B1 - long life, do wysokich temperatur.
ACEA A2/B2 - do niskich obciążeń, wycofane.
ACEA A3/B3 - do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
ACEA A3/B4 - do wtrysku bezpośredniego, nadaje się również do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
ACEA A5/B5 - long life, do wysokich temperatur i podwyższonej lepkości.

Mam nadzieję, że się przyda komuś ;-)

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Luty 2020, 21:14:13 »
Do mnie to bardziej trafiają takie tabelki czy obrazki. Choć po angielsku to i tak łatwiej to zrozumieć  ;-)

I widać różnice pomiędzy normami.

Edit: We wątku poruszana jest kwestia ACEA A5 i C2. Jak widać w tabelce to podobne oleje w sensie lepkości wysoko temperaturowej HTHS. ACEA C2 jest to tzw low-saps  zalecany jest z względu na GPF. A5 to full-saps.

Są oleje które spełniają różne normy jednocześnie A5/B5/C2. Nie jest ich dużo ale są takie.

A co da Shell AH-E to nie bardzo umiem znaleźć co to był za olej ale jest np taki: TOTAL QUARTZ 9000 Energy HKS G-310 5W30. Jeszcze dostępny opisywany jako OEM na pierwsze zalanie do Hyundai/Kia. Moim zdaniem za równo Shell i Total to oleje stosowane do silników MPI euro 5. Ale to tylko moja teoria ;-)

Offline Cliper

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Luty 2020, 21:28:26 »
Ktos podpowie czy taki zestaw podejdzie do mojego auta na pierwszy serwis?
 https://allegro.pl/oferta/oe-hyundai-filtr-olej-5w30-4l-hyundai-i30-1-4-1-6-8534288467

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 279
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Luty 2020, 10:42:21 »
Mi się wydaje, że będzie ok. Ja kupiłem ten sam olej.
Na temat filtra się nie wypowiem, ale skoro piszą, że to OEM to musi pasować ;-)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Luty 2020, 11:04:38 »
I nawet ma kod odpadu z szóstką na końcu, co się relatywnie rzadko zdarza.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Luty 2020, 22:08:13 »
Cytat: "tomilipin"
Mi się wydaje, że będzie ok.


Na wydaje mi się to do i30 z 2017 roku bym kupił taki filtr https://sklep.gezet.pl/pl/p/Filtr-oleju-Hyundai-i30-2630003001/2805
 http://kia.auto.pl/filtr-oleju-ceed-1400i-p-5055.html

Jeśli wymiana w ASO to nie ma co kupować filtra bo cena w ASO jest do zaakceptowania. Wg mnie wystarczy kupić sam olej. Filtr i uszczelka pod korek z ASO.

A jeśli wymiana po za ASO to filtr Mann czy inny można kupić z ok 20zł

Offline Michu90

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Luty 2020, 11:22:34 »
Witam,
Za tydzień jestem umówiony na wymianę oleju. Powiedziano mi że mogę przyjechać ze swoim olejem ale musi to być 5W30. Teraz moje pytanko, jaki olej zakupić? Silnik 1.4 MPI 100KM. Przebieg 10000 km.

Dopytuję ponieważ po przeczytaniu wątku zwątpiłem :)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Luty 2020, 13:22:34 »
Zależy czy chcesz drogo czy tanio. Jak drogo, to na przykład, amsoil. A jak tanio, to specol.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Luty 2020, 14:51:14 »
Nawet jak kupisz amsa to i tak będzie tańszy niż olej z ASO.  W Łodzi w jednym ASO leją Lotos Quazar K/FE czyli A5, a w drugim shell C3. Nie uzyskałem informacji o konkretnej nazwie tego shella.  Cena ok 210zl za 3.5 L. Tak, że cena np amsoil 5W30 Super Series wcale nie jest odstraszająca.