Autor Wątek: [i30 PD]Fabryczny olej  (Przeczytany 26001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jackos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 PD]Fabryczny olej
« dnia: 09 Październik 2017, 19:52:37 »
Dzień dobry,
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się jakim olejem jest zalany fabrycznie silnik T-GDI 1.4 w i30 PD?

W instrukcji znajdują się dwa zalecane oleje:
HELIX ULTRA AH-E 5W-30
HELIX ULTRA 5W-40

Zastanawiam się który kupić na ewentualne dolewki w trasie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Październik 2017, 20:31:35 »
Do silnika Kappa zalecana lepkość oleju to 5W30.

Jeśli już masz trochę tyś przebiegu to wymień całkiem olej na "prawdziwie syntetyczny" 5W30 ACEA A5, a nie typu HC jak ten Shell.

Offline Jackos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Październik 2017, 21:31:05 »
Kilka dni temu wyjechałem z salonu i nie mam jeszcze nawet 1k przebiegu ;)

Zatem mam dwa pytania:
1. Czy mógłbyś mi polecić olej 5W30 ACEA A5? Czy jest jakaś renomowana firma, której jakości oleju mogę być pewny?
2. Jaki olej stosować na dolewki w przypadku, gdyby w przyszłości poziom oleju spadł (przed sensownym okresem na wymianę całego oleju)?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2017, 18:35:21 »
Trudno określić co zalali w fabryce na pewno nie jest to Shell.

Przez okres powiedzmy 'docierania" nie może być potrzeby dolewania więc nie ma co szukać oleju na dolewki.

Motul Eco-nergy 5W30

LOTOS QUAZAR K/FE 5W30

MILLERS OILS XF LONGLIFE ECO 5W30

Jak będzie eksploatowane auto?

Offline Jackos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Październik 2017, 07:52:09 »
Dziękuję serdecznie za rekomendacje oleju :) Z pewnością jeden z nich wybiorę.

Po jakim przebiegu optymalnie jest wymienić olej? W książce serwisowej jest zaznaczone standardowe 15k km.


Auto będzie eksploatowane bardzo spokojnie, jeżdzę głównie w weekendy na krókie wycieczki poza Warszawę. Na autostradach obecnie (na czas docierania) jeżdzę max 120km/h, a w przyszłości palnuję nie przekraczać 160km/h. Możliwe, że będę nim dojeżdzał do pracy - około 15km w dwie strony kilka dni w tygodniu.

Przez następne 10 kolejnych lat pewnie nie będę zmieniał samochodu. Zależy mi na jakości serwisowania -  dlatego też zdecydowałem się na kupno nowego samochodu. Na oleju na pewno nie będę oszczędzał :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Październik 2017, 18:29:46 »
Przy eksploatacji w warunkach normalnych wymiana oleju w silniku T-GDI następuje co 15 tyś. km lub co 12 miesięcy (zależnie co nastąpi pierwsze).

Z tego co piszesz to krótkie odcinki które będziesz pokonywał już prawie zaliczają się do warunków ciężkich i wtedy 7,5 tyś. km lub co 6 miesięcy.

Najlepszy będzie złoty środek.

W tabelce pojawił się dodatkowo punkt "Domieszki i dodatki do paliwa" w przypadku GDI  jest to środek do czyszczenia wtryskiwaczy i jego stosowanie jest bardzo ważne.

Jakbyś mógł to tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=54 opisz auto dodaj zdjęcia będzie to pierwszy PD.
.

Offline Jackos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Październik 2017, 19:23:39 »
Jeszcze raz dziękuję za cenne wskazówki.

Wrzuciłem zdjęcie samochodu do odpowiedniego wątku zgodnie z Twoją sugestią :)

qbadm

  • Gość
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Grudzień 2017, 01:21:15 »
Dołączam się do tematu: jaki olej do 1.6 CRDI 81kW? '17? Jakoś Shell do mnie nie przemawia, poza tym w silniku i tak pewnie jest coś innego aktualnie, aktualny przebieg <1kkm :) Pytam oczywiście na przyszłość.

P.S. Czy ASO Hyundai przeprowadza wymiany na materiałach klienta takich jak olej i filtry?

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Grudzień 2017, 17:50:33 »
Do i30 2016 wersja Go! przywoziłem ze sobą SHELL HELIX 5/30 syntetyk,filtr powietrza,oraz kabinowy.Wtedy przegląd jest trochę tańszy.Ale zawsze wcześniej pytałem o zgodę.

qbadm

  • Gość
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Grudzień 2017, 20:42:50 »
Dzięki za info, jak się w ogóle kształtuje koszt przeglądu gwarancyjnego?

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Styczeń 2018, 07:30:22 »
Około 600zł.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Styczeń 2018, 19:59:36 »
Proponuje utworzyć niwy temat o przeglądach.

Olej do silnika diesla: 0W30, 5W30 ACEA C3 5,3 litra (do suchego silnika)

W lepkości 0W30 znajdziesz "prawdziwe syntetyki" w 5W30 raczej tylko HC.

Harmonogram wymiany oleju można oczywiście między bajki włożyć 2 lata 30 tyś km  :lol:

.

qbadm

  • Gość
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Styczeń 2018, 10:03:24 »
Cytat: "kosmos2011"
W lepkości 0W30 znajdziesz "prawdziwe syntetyki" w 5W30 raczej tylko HC.


Ja znalazłem na stronie Castrol coś takiego:
"kombinacja najlepszej jakościowo bazy olejowej ze słabej jakości dodatkami, będzie skutkowała tylko połowicznym sukcesem – taki olej nie będzie uzyskiwał wysokich wyników w testach wydajności. I odwrotnie. Dlatego nie powinno się mówić o jakości oleju patrząc tylko na bazy olejowe. Dużo lepszym sposobem na sprawdzenie jakości oleju jest przetestowanie jego parametrów w testach przemysłowych i silnikowych. Wtedy widzimy osiągi i parametry całej formulacji olejowej, na które składają się bazy olejowe, w kombinacji z dobrze dobranymi pakietami dodatków uszlachetniających."

W golfie 2.0TDi CR używam oleju Motul Specific dla VW 504.507 i jest to olej 5W30 co niejako potwierdza słowa osoby z Castrol - nie najlepsza baza gwarancją dobrego oleju ale połączenie bazy i dodatków  :-)

Offline liet

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Październik 2018, 20:26:15 »
Odgrzebuję temat, ponieważ zbliża mi się termin rocznego przeglądu. W/g instrukcji (strona I-17) do silnika 1.4 T-GDI należy stosować olej spełniający normę ACEA C2. Jest to o tyle ciekawe, że poprzez wyszukiwarkę olejów Shell, olej rekomendowany do tego silnika to Shell Ultra 5W30 - ACEA A5/B5. Podobnie Motul - olej 8100 Eco-nergy 5W30 - ACEA A5/B5. Skłaniam się ku temu drugiemu, ale chciałbym się zapytać mądrzejszych od siebie jak to się ma do informacji z instrukcji. Z tego co czytałem C2 to jednak trochę inna kategoria niż A/B.

qbadm

  • Gość
[i30 PD]Fabryczny olej
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Październik 2018, 20:43:28 »
Nie lej ani jednego ani drugiego oleju :) Wbij na Fb na grupę HKP i zawołaj Pawła Żórawia :) Kolega ma pojęcie co do oleju, na pewno doradzi super olej, który nie zrujnuje kieszeni :) możesz go również zapytać co myśli o Castrolu i Motulu :)