Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

[Sonata NF 2006, 2.4L G4KC, auto] Jaką instalację polecacie?

(1/4) > >>

Hants:
Silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny i to mnie troszeczkę przeraża, oraz nieco utrudnia sytuację (obecne BRC Seq24 z wtryskiem pośrednim sam sobie założyłem, zestroiłem i bezproblemowo przejechałem 240k km). Teraz sprawa jest nieco bardziej skomplikowana ze względu na 'dotryski'

Pytałem na dedykowanym forum lpg, niestety nie dostałem żadnej odpowiedzi, przeto szybkie CtrlC CtrlV:

1. Jak szybko padają wtryski benzyny w zagazowanych silnikach z DI?
2. Co pada szybciej: gniazda zaworów, czy wtryskiwacze?
3.a. "Proteza z dotryskiem" Rozumiem, ze te instalacje na wolnych obrotach zużywają benzynę, podczas jazdy przełączają na LPG i co jakiś czas "popuszczają" benzynę dla chłodzenia/czyszczenia? Jeśli dobrze rozumiem, to który producent obecnie ma najlepszą ofertę na tego typu rozwiązanie?
3.b. jakich oszczędności można się spodziewać? BRC Seq24 zuzywa mi jakies 40 litrów benzyny na 1400 litrów gazu. Jak to wygląda przy "protezie z dotryskiem"?
4. "Lubra". Gdzie to cudo jest normalnie zainstalowane? Tuż przed wtryskami gazu? Warto to instalować?

Interesują mnie komentarze praktyków, którym cos sie popsuło i ogólnie klimat na rynku gazowy, bo trochę się opuściłem w sledzeniu nowinek. Na spritmonitor.de nie znalazłem niczego specjalnie przekonywującego.

kosmos2011:
Silnik G4KC nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa jest to zwykły MPI.

Kłopot przy LPG stanowi to że luzy zaworów trzeba kontrolować (przy LPG najlepiej co 30 tyś km)  i korygować wymiennymi popychaczami.

Dasz radę zrobić to sam więc w tym wypadku nie jest to kłopot.

 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7109

Hants:
Potrafię schludnie i sensownie rozplanować mocowania instalacji, niemniej mam trochę kłopotów w wyborem komponentów.
Wiem, że to trochę lenistwo, ale może nie musze odkrywać ponownie Ameryki?

1. Chciałbym mieć butlę-pączka w miejscu koła zapasowego. Jaką największą pojemność udało się schować w NF?
2. Rozumiem, że parownik BRC Geniusz 1500 w zupełności wystarczy na 162BHP
3. Nie jestem jednak pewien czy pomarańczowe wtryski starego typu dadzą radę.
4. Mam dwie centralki: BRC Sequent24 oraz wersję MY07. Niespecjalnie rozumiem, czym się róznią (chyba programem). Który jest prostszy w obsłudze? Mam oddzielny BRC MAP sensor, wieć nie będzie problemów z autokalibracją.
5. Gdzie pochować listwę wtryskiwaczy? Miałbym ochotę schowac ją w zawijasie kolektora dolotowego, ale wtedy byłyby w pionie...

A może pojedyncze wtryski i jakiegoś Staga?

Budżet na zagazowanie jest dość spory (ostatnio przeżyłem wstrząs tankując benzynę, więc im szybciej zrobię LPG tym lepiej!). Fajnie byłoby zobaczyć kilka fotek Waszych udanych instalacji.

Wielkiebary:
U mnie maks co się dało wsadzić w zapas to były 53 litry ( 630/225 ). Średnio przy tankowaniu wchodzi koło 40litrów i starcza na około 270-280km przy cyklu mieszanym. Mówię akurat o silniku V6. Niestety jest to bardzo mały zasięg i trzeba często odwiedzać stację. Radzę się zastanowić nad walcem do bagażnika o ile nie przewozimy dużo bagażu. Wiem że 2.4 pali mniej ale radzę dobrze pomyśleć bo potem już jest musztarda po obiedzie.

darekn15:
Ja gazowałem Sonatę 2.0 (144KM) w marcu.

Komponenty:
- STAG QBOX NEXT;
- wtryski pojedyncze Barracuda;
- parownik KME TUR (do 150KM);
- zbiornik BORMECH 59L (wchodzi 55-56L - trochę za dużo bo powinno ~50L, ale nie narzekam bo przy spalaniu rzędu 9-10l mam zasięg na 550-600km);

Dodatkowo wariator zapłonu TAP03/2 (do obróbki sygnalu cyfrowego z czujnika wałka rozrządu )

W zasadzie oprócz parownika możesz montować taki sam zestaw

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej