Autor Wątek: [i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi  (Przeczytany 16584 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Luty 2018, 14:12:08 »
Cytat: "MD13"
Sądzę ,że Venomowi chodziło o częste jazdy po progach szybkiego ruchu.
No tak wszystko ładnie tylko co wywalić miasta i zostawić tylko autostrady?

Dokładnie to miałem na myśli . Ja robię tak że co jakiś czas, raczej nie regularnie  Gdy nie mam przelotów na autostradzie to się fatyguje specjalnie .Obroty 3 000 15 km i już .Dłuższa jazda na tych obrotach wymusza ten proces. Chyba z dobrym efektem bo w sobotę przy wgrywaniu programu sprawdzali mi dpf i był prawie pusty pomimo że samochód ma przebieg 230 000 km. ja nie znam innego sposobu na "kontrolowanie" tej procedury .

[ Dodano: 2018-02-06, 14:14 ]
Dodam ze pilnuje tego ponieważ normalna codzienna jazda dla mnie to 7 km do roboty,7 do domu i może w międzyczasie ze 3 km po mieście wiec nie ma szans na dobrą regenerację przy takim pitoleniu .

[ Dodano: 2018-02-06, 14:18 ]
Cytat: "MD13"
A no jazda w mieście na krótkich odcinkach. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Czy po prostu wywalić dpf?

wywalenie dpf jeśli ci nie zamula to chyba zbyt radykalne . Mieszkasz w Łodzi , wsiadaj w auto raz na trzy tygodnie , dzida 3000 obrotów do węzła Piątek w kierunku Kutna ,powrót i po krzyku. Dpf pusty :-) Ja tak własnie robię ale od strony  Kutna w kierunku Piątku .

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Luty 2018, 14:21:20 »
To ja Tobie zazdroszę bo w moim tak łatwo nie jest jak u Ciebie...
Dziwne.
Tak robiąc któregoś razu przejechałem po A1 ok 50 km z prędkością 140-150 km i nic. Zaczął się wypalać jak ruszyłem  spod szlabanu na zjeździe. Prosto w korek.
Wszelkie wymogi spełnione, dystans był podobny do ostatniego miedzy wypalaniami stąd nadłożyłem żeby sobie "dmuchnął" A tu nic z tego.
Mi sie wydaje że to róznica ciśnień na dpfie w normalnej ekslpoatacji tylko decyduje o starcie wypalania a nie kiedy chcesz i tylko 3 tys obrotów.
Poza serwisowym wypalaniem z kompa.
Tak mi się wydaje po moich obserwacjach.....
Ale mozę mój jest jakiś inny i sam się prosi o wycinkę

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Luty 2018, 14:26:11 »
Być może masz racje . U mnie jest  o tyle inaczej ze ja nie jadę tak szybko . Ja to robię na 4 biegu, czasem 3 .Prędkość dużo mniejsza i dystans również .Pojęcia nie mam czy ma to jakiekolwiek znaczenia .Ja nie wyobrażam sobie jazdy 140-150 przez 50 km bez dotykania hamulca . Jak to robisz ?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #33 dnia: 06 Luty 2018, 14:35:45 »
Venom oki rozumiem. Ale teraz się zastanawiam czy nie wywalić dpf i od razu zmodyfikować mapę. Wyjdzie mnie to jakieś 2000zł i spokój. Mam stan licznika 113 tys. Olej jest trochę ponad stan teraz a to pewnie dla tego ,że jakieś 2 miechy nie byłem w trasie auto albo stoi albo krótkie odcinki. Auto kupiłem w ogóle w październiku tamtego roku tak więc nie wiem w jakim stanie jest dpf. I się zastanawiam teraz.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Luty 2018, 14:36:05 »
To nie o to chodzi że nie dotykam hamulca.
W tygodniu jak ruszysz np z bramek na wysokości Torunia to do Włocławka lecisz bez problemu sobie czy wracasz z takimi prędkościami.
I nie musisz mieć ciągle takiej prędkości czy jak kto woli wysokich obrotów .
Poniżej 3 tyś obr wypalanie nie przerywa.
W i40 do startu wypalania nie trzeba mieć wysokich obrotów przy 1,5-2 tyś statuje, trwa bez przerwy obojetnie jakie masz obroty aż skończy lub zgasisz.
Sprawdzone osobiście wg torque  a poten po chwilowym spalaniu. Wielokrotnie.
Wymóg jakichś tam wysokich obrotów do zainicjowania wypalania to urban legend. Z tego ja u siebie obseruję to tylko musi być osiągnięta temperatura "robocza" układu i gdy kom odczyta przekroczoną  wartośc ciśnienia w dpfie - poszło.
Jak widzę że się wypala to jeżdże np po mieście z obrotami 2-3 tyś a nie 1,2-1,5 bo wydaje mi się że wtedy lepiej spaliny przedmuchuja filtr. Ale nie wiem czy to ma sens.
Natomiast dociera do mnie że sens to ma wywalenie tego.
A jak już jesteśmy przy poziomie oleju.
Pilnuję dpfa, zapala mi się dziad nie raz dosłownie przed domem to potem jak kretyn jeżdze po wsiach dookoła żeby wypalić a mimo to gdzieś jeszcze coś się "prześlizgnie" i lekko widze sobie doleje.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #35 dnia: 06 Luty 2018, 14:40:39 »
Cytat: "MD13"
Venom oki rozumiem. Ale teraz się zastanawiam czy nie wywalić dpf i od razu zmodyfikować mapę. Wyjdzie mnie to jakieś 2000zł i spokój. Mam stan licznika 113 tys. Olej jest trochę ponad stan teraz a to pewnie dla tego ,że jakieś 2 miechy nie byłem w trasie auto albo stoi albo krótkie odcinki. Auto kupiłem w ogóle w październiku tamtego roku tak więc nie wiem w jakim stanie jest dpf. I się zastanawiam teraz.


Ja program robiłem w Łodzi na Rokicieńskiej i  zrobisz go tam razem z wywaleniem dpf za 1800 PLN.  Jak pojedziesz tam to Ci sprawdzą przy okazji w jakim stanie jest dpf . Mi najpierw zrobili diagnostykę a później zadecydowałem co mają zrobić . Jest to jakaś opcja to o czym mówisz. Na pewno pozwoli to wgrać bardzo ostry program, powyżej 160 koni o ile auto będzie miało na to ochotę .Ale napewno dpf już nie będzie Cię ograniczał.

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #36 dnia: 06 Luty 2018, 18:26:44 »
Miało być.  Jak z kopceniem po usunięciu dpf? Mocno wali sadza?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #37 dnia: 06 Luty 2018, 18:26:53 »
Cytat: "Venom"
Być może masz racje ....

A być może nie.
Dziś spróbowalem Twojej metody i po 3-4 km na trójce 3 tyś obrotów ruszyło wypalanie :shock:
Dystans mam taki ze powinno wypalać ale to chyba nie był zbieg okoliczności.
Twoja metoda Venom moze być trafiona. Za 150-200km zrobie to jeszcze raz. Jak ruszy wypalanie to by było to ;-)

PS do Moderatora
Może trzebaby to przekleić do wątku z wypalaniem dpfa lub wątki połączyć?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #38 dnia: 06 Luty 2018, 19:42:51 »
Venom jak wracałem dziś do domu to go ustawiłem na łopatki i trochę go po przeciągałem. Jak stanąłem przed domem do wsłuchałem się w silnik i takie dziwne coś słyszałem. Wyszedłem z auta a tam wali  - więc dopala bo tak też zauważyłem w służbowych autach ,że jak dopala to charakterystyczny smrodek wychodzi. Po kilku minutach silnik zmienił pracę i smrodek ustał więc było dopalanie. Jeśli chodzi o tą firmę z rokicińskiej to chodzi ci o G-Lab Diesel Tuning ? Pisąłem już do nich tylko nie wiem dlaczego w stopce mieli Rzgowską. Tak ci siak to chyba się zdecyduje na dwie opcje na raz. Nie wiem jak wy sądzicie ale to przecież chore by cały czas nasłuchiwać czy się wypala dpf. I specjalnie robić kilometry aby wypalać filtr. Jak już to chociaż jakiś monit powinien być np. "Trwa dopalanie - nie wyłączaj silnika". Tak ciężko to zrobić? Nie bo się nie chce , lepiej jak pieprzenie dpf, silnik i przyjadą na serwis.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Luty 2018, 07:00:22 »
Ot ciekawostka, u mnie wczoraj dopalanie przy 570km - oczywiście od razu (przyznał ze niepotrzebnie, bo w planach nie miałem) na obwodnice... za to w weekend katowałem ile wlezie, dłuższe trasy i nic :) Chciałem wymusić, ale się nie udało. Czyli teoretycznie udaje się Wam wymuszenie dając w rurę, 3 bieg powyżej 3 tys? Jak długo trzeba tak jechać? To jest dobre, czy czasem przypadkowo za często dopalanie nie wymusimy?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Luty 2018, 07:27:54 »
Cytat: "MD13"
Venom jak wracałem dziś do domu to go ustawiłem na łopatki i trochę go po przeciągałem. Jak stanąłem przed domem do wsłuchałem się w silnik i takie dziwne coś słyszałem. Wyszedłem z auta a tam wali  - więc dopala bo tak też zauważyłem w służbowych autach ,że jak dopala to charakterystyczny smrodek wychodzi. Po kilku minutach silnik zmienił pracę i smrodek ustał więc było dopalanie. Jeśli chodzi o tą firmę z rokicińskiej to chodzi ci o G-Lab Diesel Tuning ? Pisąłem już do nich tylko nie wiem dlaczego w stopce mieli Rzgowską. Tak ci siak to chyba się zdecyduje na dwie opcje na raz. Nie wiem jak wy sądzicie ale to przecież chore by cały czas nasłuchiwać czy się wypala dpf. I specjalnie robić kilometry aby wypalać filtr. Jak już to chociaż jakiś monit powinien być np. "Trwa dopalanie - nie wyłączaj silnika". Tak ciężko to zrobić? Nie bo się nie chce , lepiej jak pieprzenie dpf, silnik i przyjadą na serwis.

Tak to było dopalanie. Wtedy podnosi sie temperatura ( przez dodatkowa ilośc paliwa) i poprostu wszytsko się nagrzewa czasem tez właśnie śmierdz .
Tak chodzi o G-lab. Podobno pierwsza hamownia w Łodzi . Masz napisaną Rzgowską ponieważ cześniej tam stanconowali a teraz sie przeniesli tam gdzie są . Moze lepiej zadzon bo oni tam robia auto za autem i sporadycznie odpisują .Jak pojedziesz to sie nie przeraź tylko :-) Ja jak wjechałem tam na teren to czekałem az za chwile wyjdą tam jakies kury i krowy a w tym garażu to ktoś conajwyżej Poloneza moze tuningować :-) Warunki są garażowe ale to dlatego ze się organizują .

[ Dodano: 2018-02-07, 07:29 ]
Cytat: "Alonzo_"
Cytat: "Venom"
Być może masz racje ....

A być może nie.
Dziś spróbowalem Twojej metody i po 3-4 km na trójce 3 tyś obrotów ruszyło wypalanie :shock:
Dystans mam taki ze powinno wypalać ale to chyba nie był zbieg okoliczności.
Twoja metoda Venom moze być trafiona. Za 150-200km zrobie to jeszcze raz. Jak ruszy wypalanie to by było to ;-)

PS do Moderatora
Może trzebaby to przekleić do wątku z wypalaniem dpfa lub wątki połączyć?

No to gitara :-) Czasem trzeba spróbować samemu żeby się przekonać do metody .Pewnei to nei jedyna ale zdaje się skuteczna .

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Luty 2018, 11:23:32 »
Venom dzwoniłem i wstępnie się umówiłem na następny tydzień. Olej tez wymienią. Musze jeszcze sobie poustawiać ale decyduje się na 2 opcje od razu. Dam znać jak będzie po robocie.

waszek_rmc szczerze nie wiem bo wydaje mi się ,że akurat trafiłem z dopalaniem. Może być to przypadek akurat. Ale fakt na 3 i powyżej 3000 obrotów. Nawet nie bardzo długo i jeszcze wydaje mi się ,że temperatura wody jeszcze nie była osiągnięta pracy rozgrzanego silnika.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Luty 2018, 12:16:20 »
No super :-) Pogrzebałem o tym gości z g-lab w necie i to naprawdę tęgi fachowiec.Zresztą pogadasz to się sam zorientujesz. Pytaj go o wszytsko, ona chętnie odpowiada . Może i masz racje z tym dpf. Ja się poprostu boje  tego że w dobie gadania o smogu itd  ktoś coś wymyśli i zaraz trzeba będzie te dpf spowrotem pakować .
No i pamiętaj o tym co Ci pisałem o otoczeniu warsztatu :-) Jest syf ale oni się organizują więc powstrzymaj odruch wrzucania wstecznego po wjechaniu na tę posesję hehehe

[ Dodano: 2018-02-07, 12:19 ]
zobacz tu. Oni kilka dni przed moim robili takie i40 tak jak ty chcesz tzn  usunięcie DPF/EGR i remap.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Luty 2018, 13:00:29 »
Venom widziałem już na fc. Jak uzyskam te 160 km to będę zadowolony. A co do DPF to wszyscy moim znajomi mają usunięte. Pomyśl sobie ile będziesz jeździł autem , do tego że jeśli nawet trzeba będzie coś z tym robić to i tak przez pewien czas spokój a nie wiesz czy akurat nie będziesz zmieniał auta. A tak to cały czas patrzeć czy dopala, czy olej przybył. Pitolę wolę spokój.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] poziom oleju 1.7 crdi
« Odpowiedź #44 dnia: 07 Luty 2018, 13:21:11 »
U mnie weszło 162 odrazu i bez problemu z dpfem. Myślę że ty bez dpf uzyskasz 160 z palcem w dupie . Masz racej z tym dpf ale ten koleś od modó powiedział że dpf w stanie bardzo dobrym i jeśli nie mam problemów to się wstrzymać z amputacją .