Autor Wątek: [Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.  (Przeczytany 10548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dariuszgrzybowsk

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« dnia: 24 Marzec 2013, 21:16:24 »
Witam
Jestem posiadaczem Sonaty 2.0 CRDI (140 hp) z roku 2006 /automat/. Auto ma 176 km przebiegu.
Sonacie mam od niedawna (pierwsze tankowanie). Zalałem ją do pełna i zaobserwowałem niepokojącą rzecz. Mianowicie przejechałem w mieście około 200 km a wskazówka od paliwa spadła do połowy. Trasy robię różne, ale średnio około 5-6 kilometrowe.
Licząc sobie luźno, to przy pojemności zbiornika 70 litrów minus 10 litrów rezerwy wychodzi jakieś 15l/100 km. Auto nie kopci, nie dymi, silnik pracuje wzorowo. Byłem na komputerze i wszystko ok. Mój styl jazdy jest średni.
Bogato tej ropki wychodzi czy to normalne? Czy wskaźnik od paliwa schodzi zawsze w tym samym tempie? W WV Caddy miałem tak, że do połowy od pełnego przejechać mogłem 450 km - a od połowy do zera około 250.
Proszę o konkretne odpowiedzi - i wiem, że jak się jeździ, to auto pali ON ale czy to normalne, że aż tyle?
Pozdrawiam
Darek

Ort, int, tytuł. tekla

BartGoc

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marzec 2013, 19:59:31 »
Jak ktoś się pyta, to mawiam "samochód spali tyle,  ile mu się wleje". Tak na poważnie, czy to automat czy manual? Przyczyn nadmiernego spalania jest mnóstwo od kultury jazdy począwszy, a skończywszy na ciśnieniu w ogumieniu.

Moja Sonia w automacie spala w tym okresie "zimowym" około 12l/100km w mieście (miasto do 50.000 mieszkańców). Jest jedno ale... Wracałem Sonią z pełnym bakiem z trasy i po ustawieniu tempomatu na autostradzie (140 km/h) pokazała mi, że do przejechania na pełnym baku mogę zrobić 1080 km.  W jeździe miejskiej żre jak smok ale w trasie pali tyle co małe, kompaktowe auto. Ale komfortem jazdy kompakt przy tym spalaniu jej nie dorówna.

mINA87

  • Gość
[Sonata NF] Wysokie spalanie po mieście
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Kwiecień 2014, 21:01:11 »
Witam,

Od pewnego czasu walczę z Sonatką. Kupiłem jakieś 3 lata temu - rocznik 2006 zadbany, wersja Executive tyle że trochę zajechany, bo poleasingowy z komisu przy ASO. Autko bardzo fajnie jeździło do pewnego czasu. Później zaczęły się problemy z EGRem i elektryką.
Pacjent to: Hyundai Sonata 2.0 CRDI automat rocznik 2006, przebieg 225k km.
Co było robione:
- zaślepienie EGRu - po pewnych przebojach wstawiona blacha kwasoodporna, zawór zregenerowany, błędy zaworu nie występują
- wycięty DPF - fizycznie jak i w sofcie
- wymieniany filtr powietrza (parę tygodni temu), do wymiany czeka jeszcze filtr paliwa
- wymieniana pompa paliwa - na używkę podobno z przebiegiem jakieś 70k km. stara się pociła. Z nowej nie widać żadnych wycieków, ciśnienie w railu jest dosyć spore, więc wydaje się pracować dobrze
- podobno przez ową pompę były problemy z elektryką - niby zalała wiązki przewodów i gniły sobie powoli, było zwarcie trochę kabli poszło do wymiany, przekaźniki
- piny ECU we wtyczce podgniły - było wymieniane, swap softu 1:1 ze starego ECU
Co nie było robione:
- wtryskiwacze - nie wiem w jakim są stanie, podejrzewam że ich dobre czasy minęły i pewnie nie wygląda na to żeby było przy nich grzebane od nowości (przy kupnie wziąłem wyciąg z ASO, bo tam było autko serwisowane, ja nie robiłem przy nich nic)
- sprężarka - jak wyżej
- pewnie czeka mnie dwumasa, bo trochę za duże drgania silnika przy wolnych obrotach
Objawy:
w trasie spalanie jest akceptowalne koło 7l/100km. Udało mi się przejechać jakieś 750km autostradą na jednym baku.
W mieście (Wrocław) mam tego pecha że dojeżdżam do pracy w trakcie korków i trochę stoję oraz walczę "podjazdowo" :) Mimo wszystko spalanie na poziomie 15l/100km (takim chwali się trip comp i tak wychodzi z kalkulacji) wydaje się lekkim przegięciem. Co ciekawe jak trochę ją "butuję", to spalanie spada... Jakby się trochę dusił... Turbo?
Ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić w pierwszej kolejności? Niestety mam tylko interfejs OBD i brak dostępu do HiScana czy GDSa, więc nie mogę sobie odpalić ciekawszych testów jak chociażby kompresja na tłokach czy test wtryskiwaczy.
Autkiem bardzo fajnie mi się jeździ i szkoda mi go trochę sprzedawać (poza tym nie będę wciskał kupującemu "nie wymaga wkładu finansowego", więc za dużo za nią nie dostanę) i zastanawiam się czy powalczyć z nią trochę, podrobić wtryski, turbo i dwumasę i trochę nią jeszcze pojeździć.
Może ktoś ma jakieś live logi dla tego autka albo mógłby zrzucić (np. obroty, temperatura, ciśnienie w railu, ciśnienie z kolektora, MAF itp.) to bym porównał z tym co wychodzi u mnie. Żadnych kodów błędów nie dostaję.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Kwiecień 2014, 21:17:37 »

Offline kowal2000

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 64
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Kwiecień 2014, 22:15:55 »
Ale jak przy ASB może występować dwumasa?

mINA87

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Kwiecień 2014, 22:45:48 »
Myślałem, że jest mimo automatu. Jeśli się mylę i przy tej automatycznej skrzyni nie ma dwumasy, to z jednej strony może i lepiej :)

lotharus

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Maj 2014, 07:47:30 »
Wtryski to główny podejrzany przy tam dużym apetycie na paliwo. Sprawdzenie wtrysków to koszt około 100-150 zł, najlepiej w firmie która się tylko tym zajmuje.

mINA87

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Maj 2014, 17:28:54 »
Moje boje - ciąg dalszy.
Postanowiłem wymienić filtr paliwa. Te szybko złączki to są szybkie tylko z nazwy... W każdym razie okazało się, że mimo dokładnego sprawdzenia silnika, roczniku itp. kupiłem mniejszy filtr. Dodatkowo złamał mi się gwint czujnika wody w filtrze...
Co do samego tematu - nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - wychodzi na to, że winna będzie poniekąd pompa wtryskowa. Widzę że ta "nowa" poci się i pozalewała znowu kable i silnik.
Wtryski pewnie też do roboty....
Możecie polecić kogoś we Wro do wtrysków i pompy?
Pompę opłaca się regenerować czy lepiej szukać jakiejś lekkiej używki na Alledrogo?

[ Dodano: 2014-05-07, 23:03 ]
Dostałem czujnik i właściwy filtr, zamontowałem, podłączyłem kable i szybko-złączki przewodów paliwowych. Przy okazji podładowałem trochę akumulator, bo zdążyło mu się zdechnąć. W każdym razie auto rzuciło palenie...
Po OBD nie widzę żadnych błędów (tzn. był od MAP sensora, bo włączyłem zapłon przy odłączonym MAPie jak była wyciągnięta puszka filtra powietrza, bo chciałem sprawdzić czy nic nie cieknie po odpaleniu pompy niskociśnieniowej, ale go wykasowałem).
Wydaje się, że nic nie cieknie, pompa niskociśnieniowa pracuje jak trzeba, rozrusznik kręci, ale auto nawet nie próbuje złapać zapłonu.

Przyznam, że nie zalewałem nowego filtra paliwem przed założeniem, ale w instrukcji serwisowej (GDS) nie widziałem ani słowa o jakichś specjalnych zabiegach przy wymianie filtra czy jakimkolwiek odpowietrzaniu układu paliwowego po naprawach. Z 5-6 razy włączałem zapłon, żeby pompa niskociśnieniowa zalała filtr.

Czy jest coś do sprawdzenia w takiej sytuacji?

[ Dodano: 2014-05-24, 18:41 ]
Nie lubię tematów bez odpowiedzi, dlatego sam sobie odpowiem - może komuś się przyda :)
Auto wylądowało w warsztacie.
Na stół trafiła pompa - wychodzi na to, że była przybrudzona i dlatego nie poradziła sobie z powietrzem w układzie. Zablokował się jeden tloczek. Na stole udało się ją jednak przeplukac i uruchomić.
Co do spalania to nie jest to jeszcze w 100% jasne. Diagnosta obstawiał soft lub wtryski. Uparłem się, żeby sprawdzić najpierw wtryski i wychodzi na to, że żaden nie trzyma parametrów. Po regeneracji będę testował i zobaczymy czy pomogło.

lotharus

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Czerwiec 2014, 13:18:03 »
udalo sie? :)

radeks

  • Gość
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Czerwiec 2014, 18:29:18 »
nie zapominaj zalewać robaka :-P  i filtr w dieslu :evil:

Offline Piolo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 64
[Sonata NF] Spalanie oraz działanie wskaźnika paliwa.
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Sierpień 2017, 11:47:47 »
Odgrzeje trochę kotleta....
Powiedzcie m czy badał ktoś z Was spalanie Sonaty NF 2,0 CRDI na biegu jałowym?
O ile ogólnie spalanie mojej Soni mnie jakoś drastycznie nie przeraża (średnio ok 7,5 l/100) to spalanie ok 2l/h na biegu jałowym mnie trochę zastanawia. Do tej pory we wszystkich autach jakie miałem (mówię o dieslach w podobnej pojemności i mocy) oscylowało wokół 1 l/h może ciut więcej....co Wy na to, macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?


 :mrgreen:
już wiem......klimatyzacja zżera prawie litr...po wyłączeniu klimy 08-1 l/h