Witam,
Od pewnego czasu walczę z Sonatką. Kupiłem jakieś 3 lata temu - rocznik 2006 zadbany, wersja Executive tyle że trochę zajechany, bo poleasingowy z komisu przy ASO. Autko bardzo fajnie jeździło do pewnego czasu. Później zaczęły się problemy z EGRem i elektryką.
Pacjent to: Hyundai Sonata 2.0 CRDI automat rocznik 2006, przebieg 225k km.
Co było robione:
- zaślepienie EGRu - po pewnych przebojach wstawiona blacha kwasoodporna, zawór zregenerowany, błędy zaworu nie występują
- wycięty DPF - fizycznie jak i w sofcie
- wymieniany filtr powietrza (parę tygodni temu), do wymiany czeka jeszcze filtr paliwa
- wymieniana pompa paliwa - na używkę podobno z przebiegiem jakieś 70k km. stara się pociła. Z nowej nie widać żadnych wycieków, ciśnienie w railu jest dosyć spore, więc wydaje się pracować dobrze
- podobno przez ową pompę były problemy z elektryką - niby zalała wiązki przewodów i gniły sobie powoli, było zwarcie trochę kabli poszło do wymiany, przekaźniki
- piny ECU we wtyczce podgniły - było wymieniane, swap softu 1:1 ze starego ECU
Co nie było robione:
- wtryskiwacze - nie wiem w jakim są stanie, podejrzewam że ich dobre czasy minęły i pewnie nie wygląda na to żeby było przy nich grzebane od nowości (przy kupnie wziąłem wyciąg z ASO, bo tam było autko serwisowane, ja nie robiłem przy nich nic)
- sprężarka - jak wyżej
- pewnie czeka mnie dwumasa, bo trochę za duże drgania silnika przy wolnych obrotach
Objawy:
w trasie spalanie jest akceptowalne koło 7l/100km. Udało mi się przejechać jakieś 750km autostradą na jednym baku.
W mieście (Wrocław) mam tego pecha że dojeżdżam do pracy w trakcie korków i trochę stoję oraz walczę "podjazdowo"

Mimo wszystko spalanie na poziomie 15l/100km (takim chwali się trip comp i tak wychodzi z kalkulacji) wydaje się lekkim przegięciem. Co ciekawe jak trochę ją "butuję", to spalanie spada... Jakby się trochę dusił... Turbo?
Ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić w pierwszej kolejności? Niestety mam tylko interfejs OBD i brak dostępu do HiScana czy GDSa, więc nie mogę sobie odpalić ciekawszych testów jak chociażby kompresja na tłokach czy test wtryskiwaczy.
Autkiem bardzo fajnie mi się jeździ i szkoda mi go trochę sprzedawać (poza tym nie będę wciskał kupującemu "nie wymaga wkładu finansowego", więc za dużo za nią nie dostanę) i zastanawiam się czy powalczyć z nią trochę, podrobić wtryski, turbo i dwumasę i trochę nią jeszcze pojeździć.
Może ktoś ma jakieś live logi dla tego autka albo mógłby zrzucić (np. obroty, temperatura, ciśnienie w railu, ciśnienie z kolektora, MAF itp.) to bym porównał z tym co wychodzi u mnie. Żadnych kodów błędów nie dostaję.