Widać, że musieli coś zmieniać i to książkę zapewne masz inną, mimo że też II generacja auta, bo u mnie nie ma nic o przeglądach A, B itd. a tym bardziej o interwałach jakie między nimi mają być, wygląda na to że w Twojej książce jest już to czytelnie i jasno napisane.
Ja tak naprawdę mam tylko od strony 26 tabelki puste w które wpisywane są przeglądy okresowe i datę i przebieg kolejnego wyznacza diagnosta. I dlatego moje wątpliwości co do wpisanej daty + 12 m, a nie 24 m. W książce gwarancyjnej jedyne miejsce o harmonogramach to str. 20 pkt. 2. "Należy przestrzegać harmonogramów: przeglądów okresowych i nadwozia zamieszczonych w Instrukcji Obsługi Samochodu". Tak jak pisałem nie dostałem oryginału instrukcji przy kupnie samochodu, a pobrana instrukcja dla II - generacji mówi o interwałach właśnie 24 m lub 30 tyś.
Tak wiem, u mnie w mieście ciężkie warunki, dlatego olej i filtry co roku do wymiany. Pytanie czy jeździcie z tym koniecznie do ASO? Jest taki obowiązek w czasie gwarancji, nie można tego zrobić w jakimś innym serwisie, przecież to żadna filozofia, a ceny na pewno sporo niższe.
[ Dodano: 2017-02-14, 07:08 ]OK. Potwierdzone w serwisie na piśmie, w moim aucie przeglądy mają być co 24 tyś lub 30 tyś, nadwozia co 12 m.
A wracając do wymiany oleju i filtrów w ASO - coroczne to jak porównuje ceny filtrów to kupując samemu (oczywiście oryginały) niewiele można zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych łącznie, mówa o filtrach oleju, paliwa, powietrza i kabinowym. Albo u mnie w ASO mają dobre ceny albo nie znalazłem taniego miejsca na necie, a szukałem min tutaj:
https://www.sklep-kia.pl/https://aparts.pl/Natomiast cena oleju w ASO rozwala, u mnie krzyczą za 5,3 litra 397 zł. !!! Zakładam że leją zalecany czyli SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AB-L 5W30 ( z DPF ) to i tak wychodzi bardzo drogo, u Was też takie ceny są?