Forum > i30 FD

czyszczenie parownika od klimy

<< < (2/2)

frutis8:
napisałem całą listę co zrobiłem krok po kroku ale gdy nacisnąłem wyślij wywaliło mnie do okna logowania, po zalogowaniu tekst zniknął. napisze po krótce.

zdemontowałem schowek przed pasażerem - cały, nie tylko klapa. by niczego nie połamać musiałem zdemontować prawą kratkę nawiewu.

zdemontowałem dolną część obudowy wentylatora - ok 6 śrub na wkrętak krzyżakowy. później należy wysunąć gumowy przewód i spinkę trzymającą jakieć kable.

zdemontowałem wentylator - trzy śruby na wkrętak. uwaga kabel wentylatora jest krótki i trudno do wypiąć.

ręką spenetrowałem puszkę po wyjęciu wentylatora - jak najdalej od siebie i po lewej jest kanał - namierzyłem parownik (metalowa część o powierzchni ok kartki A4 usytuowana równolegle do grodzi).

tam właśnie wtryskiwałem preparat grzybobójczy pod ciśnieniem. używałem preparatu tytan 18 zł/litr - jest bez chloru oraz opryskiwacza do roślin z francuskiego marketu budowlanego na 32 zł.

parownik i dostępne kanały spryskałem kilkakrotnie zachwując odstępy czasowe 20 min.

guniak:
Pytanko. Czy macając parownik natrafiłeś na dole n a jakiś kanalik  odprowadzający wodę ? u mnie w astrze był cały zamulony, wilgoć plus kurz = szlam. Chyba z garść dziadostwa wydrapałem, ale niczym nie pryskałem. Jakie efekty po twoim czyszczeniu ?

GRZECH:
Fotki by sie przydały.

ravpraca:
Można jeszcze dodatkowo podać preparat w dwa miejsca:

- wyjąć (wykręca się bez narzędzi) czujnik temp i tam wstrzyknąć

- zdemontować osłonę kokpitu tę przy grodzi, zdjąć rurkę odpływową

przy samym parowniku (będzie go widać) i tam również wstrzyknąć preparat.

ravpraca:
Witam,
Zrobiłem czyszczenie parownika i dopowiem jeszcze kilka szczegółów.

Aby zdemontować schowek należy zdjąć boczną zaślepkę w której umieszczony jest wyłącznik poduszki.
Kratkę nawiewu należy odkręcić i zsunąć zaczepy. To wystarczy aby zdjąć schowek. Należy uważać na
kabelki od podświetlenia i włącznika podświetlenia.
Aby odpiąć chłodzenie schowka należy blokadę tej rurki od nadmuchu pociągnąć w swoją stronę i podnieść do góry.
Zasilanie silnika dmuchawy odpina się dość ciężko (wtyczkę należy dość mocno ścisnąć).
Po wyjęciu silnika dobrze jest go umyć i odkazić. Dobrze też jest wymyć i odkazić obudowę, miejsce gdzie jest silnik i dostępne kanały (gdzie się da rękę włożyć).

Do mycia i odkażania użyłem dwóch preparatów. Na początku wszystko dokładnie spryskałem Incidin-em (zużyłem litr).
Następnie na parownik poszła cała puszka Bizol AC CLean+.
Mam nadzieję, że to pomoże :-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej