Forum > Santa Fe SM

[2.4 benzyna]Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - kolejno

(1/2) > >>

compi:
Macie wiedzę w jakiej kolejności mam odkręcać i póżniej dokręcać szpilki w pokrywie? Jesienią zleciłem wymianę uszczelki i po 8 miesiącach olej zalewa mi cewki. Dowiedziałem się o tym gdy przestały pracować wszystkie cylindry. Biorę się jutro za wymianę. Mam uszczelki, silikon Dilco szary do 300 stopni i w sumie wszystko jest jasne oprócz zaleceń odnośnie kolejności dotyczącej szpilek mocujących.

kosmos2011:
Nie ma takich zaleceń.

Ale są inne:

Oryginalne uszczelki i półksiężyce.

Oczyszczenie i odtłuszczenie pokrywy i głowicy gdzie znajdują się uszczelki.  

Odpowiedni moment dokręcania śrub. Na początek trochę mniej niż zaleca producent po kilku dniach dociągnięcie do wartości fabrycznych.

Silikon tylko przy krawędzi półksiężyca.

compi:
Dziękuję. Klucz dyn. już mam. Silikon zalecano jako cieniutką warstewkę na samą uszczelkę. Ty proponujesz obok?
Szpilki podobno najpierw środek potem przemiennie skrajne na zmianę w trzech turach.

kosmos2011:
Ja bym dał cieniutko tylko w rogach półksiężyca który jest zamontowany w pokrywie 3 szt.

Znalazłem kolejność dokręcania od silników serii Beta.
.

compi:
Nie wiem jak to robisz, ale udaje Ci się znaleźć szybko to nad czym ślęczałem cały ranek :). O który półksiężyc chodzi? Za 70ml Dilco dałem 36 zł,  a Ty piszesz że tylko trochę to użyć?  ;)

Edit. Obejrzałem poerwsze zdjęcie na większym ekranie niż telefon. Teraz dopiero widzę zaznaczone miejsca. Jeszcze raz dziękuję.

Operacja chyba udana, pacjent nie umarł ;). Okazało się, że przyczyna przedmuchu oleju była prozaiczna. Trzy szpilki nie zostały jesienią przez mechanika sztukatora dokręcone.  :evil:

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej