Forum > Santa Fe SM
[2.4 benzyna]Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - kolejno
compi:
Macie wiedzę w jakiej kolejności mam odkręcać i póżniej dokręcać szpilki w pokrywie? Jesienią zleciłem wymianę uszczelki i po 8 miesiącach olej zalewa mi cewki. Dowiedziałem się o tym gdy przestały pracować wszystkie cylindry. Biorę się jutro za wymianę. Mam uszczelki, silikon Dilco szary do 300 stopni i w sumie wszystko jest jasne oprócz zaleceń odnośnie kolejności dotyczącej szpilek mocujących.
kosmos2011:
Nie ma takich zaleceń.
Ale są inne:
Oryginalne uszczelki i półksiężyce.
Oczyszczenie i odtłuszczenie pokrywy i głowicy gdzie znajdują się uszczelki.
Odpowiedni moment dokręcania śrub. Na początek trochę mniej niż zaleca producent po kilku dniach dociągnięcie do wartości fabrycznych.
Silikon tylko przy krawędzi półksiężyca.
compi:
Dziękuję. Klucz dyn. już mam. Silikon zalecano jako cieniutką warstewkę na samą uszczelkę. Ty proponujesz obok?
Szpilki podobno najpierw środek potem przemiennie skrajne na zmianę w trzech turach.
kosmos2011:
Ja bym dał cieniutko tylko w rogach półksiężyca który jest zamontowany w pokrywie 3 szt.
Znalazłem kolejność dokręcania od silników serii Beta.
.
compi:
Nie wiem jak to robisz, ale udaje Ci się znaleźć szybko to nad czym ślęczałem cały ranek :). O który półksiężyc chodzi? Za 70ml Dilco dałem 36 zł, a Ty piszesz że tylko trochę to użyć? ;)
Edit. Obejrzałem poerwsze zdjęcie na większym ekranie niż telefon. Teraz dopiero widzę zaznaczone miejsca. Jeszcze raz dziękuję.
Operacja chyba udana, pacjent nie umarł ;). Okazało się, że przyczyna przedmuchu oleju była prozaiczna. Trzy szpilki nie zostały jesienią przez mechanika sztukatora dokręcone. :evil:
Nawigacja
[#] Następna strona