Autor Wątek: Sworzeń wahacza - wymiana  (Przeczytany 8656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grzekrys83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 146
Sworzeń wahacza - wymiana
« dnia: 05 Maj 2017, 07:36:00 »
Witam kolegów.
W majowy weekend podczas konserwacji podwozia zauważyłem, że mam do wymiany sworzeń wahacza przy zwrotnicy.

Pytanie do kolegów, czy ktoś z Was już robił podobną naprawę i może podpowiedzieć jak się do tego zabrać?
Możecie podesłać nr części, który będzie odpowiedni?
Jaki polecacie?
Mój VIN: TMADC81SABJ055100
Widziałem na allegro, że są jakieś wkręcane i normalne.
Nie chciał bym kupić złego.


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maj 2017, 18:34:29 »

Offline grzekrys83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 146
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Maj 2017, 07:09:44 »
Dzięki wielki koledzy :)
W Sobotę zabiorę się za wymianę.

Offline Argus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Maj 2017, 12:50:24 »
W moim też pękła ta osłona gumowa sworznia. Zauważyłem to jakieś 2 lata temu. Jest peknięta na połowie obwodu ale sam sworzeń luzów nie ma żadnych (sprawdzane na szarpakach). Pęknięcie jest jakby coś przecięło gumę bo napewno nie jest skruszała.Tak więc raz na rok, na skręconyc kołach dokładam smaru za pomoca strzykawki i jest ok.
Napisz jak poszła wymiana może się w końcu zdecyduję.

Offline grzekrys83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 146
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Maj 2017, 14:32:45 »
Witam.
Co do przebiegu wymiany - nie było to proste.
By mieć lepszy dostęp, zdjąłem tarczę.
Odkręcenie śruby dolnej to nie problem.
Problemem było poluzowanie wahacza. Sworzeń siedział ciasno w wahaczu.
Użyłem podobnego ściągacza, tylko masywniejszego:

Jak poluzowałem, to następnie wykręciłem sworzeń.
Reszta pracy w odwrotnej kolejności.
Najwięcej trudności sprawiło poluzowanie.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Maj 2017, 14:25:17 »
grzekrys83 - jakiej firmy kupiłeś sworznie?

Czy oryginał to CTR? Jakiej firmy taki sworzeń warto kupić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję  ;-)

Offline grzekrys83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 146
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Maj 2017, 06:43:00 »
Dostałem jedynie sworzeń firmy Sidem za 58zł

Offline Argus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Maj 2017, 18:48:24 »
grzekrys83, jakiego klucza użyłeś do wykręcenia sworznia? Z góry dzięki za odpowiedź.

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Maj 2017, 06:44:45 »
Cytat: "grzekrys83"
Dostałem jedynie sworzeń firmy Sidem za 58zł

to słabo szukałeś. i wybrałeś najtańszą część.

Offline grzekrys83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 146
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Maj 2017, 07:08:44 »
Do odkręcenia sworznia użyłem najbardziej  uniwersalnego klucza: przecinak i młotek.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Maj 2017, 16:43:11 »
Producentów tych sworzni jest kilku: ASHIKA, SIDEM i oryginał MOBIS.
U mnie oryginał od nowości wytrzymał 117kkm. Kupiłem więc oryginał i mam spokój gwarantowany na długo. Wymieniam od razu lewy i prawy.

Ceny za oryginał od 120 to 150zł z sztukę.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Czerwiec 2017, 13:15:49 »
Jeszcze jedna sprawa. Do wymiany sworznia niezbędny jest ściągacz i dobrze jest mieć klucz 50mm. Bez klucza da radę odkręcić (tzw. żabą) ale trzeba zdjąć tarczę i konieczna jest pomoc drugiej osoby. Mając ten klucz wymianę wykonamy o wiele szybciej i sprawniej.