Autor Wątek: [Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR  (Przeczytany 7673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« dnia: 29 Kwiecień 2016, 18:17:22 »
Czesc,
Pacjent: Tucson 2.0 CRDi 136KM

Mam problem z odpaleniem swojego Tucsona co jakiś czas. Problem najczęściej jest na na zimnym silniku gdy temperatura jest okolo 5-10st C. Wyglada to mniej więcej tak jak na poniższym filmie. Dodam, że w takiej sytuacji auto raczej nie reaguje  na wciskanie gazu



W  takich sytuacjach wystarczyło też, że postukałem EGRa kluczek od kół kilka razy nie za mocno i samochód odpalał (może to być zbieg okoliczności) Mechanik wyczyścił mi zawór EGR oraz  zawór paliwowy oraz poprawił instalację elektryczną EGRa, jednak problem w dalszym ciągu się pojawia. Komputer nie wyświetla żadnych błędów i ponoć wszystkie inne parametry są wzorowe.

Dziś jeszcze zaczął zachowywać w taki sposób, że wskoczyłem na 20-30 minut do Tesco, a auto zostawiłem w garażu podziemnym wróciłem odpalił i od razu obroty zaczęły spadać do około 500 i tak się utrzymywały. Silnik się krztusił, ale nie gasł. Ten symptom pojawił się po tym jak przeprowadzali mi czyszczenie klimatyzacji i auto pracowało przez jakieś 30minut na "luzie".

Komuś coś podobnego się przydarzyło? Jakieś rady?

Jeszcze wydaje mi się, że silnik nie pracuje równo gdy mam wciśnięte sprzęgło, ale mogę być przewrażliwiony  na tym punkcie. Niedawno miałem wymieniane DKZ ze sprzęgłem i każde drżenie mnie martwi. Dodatkowo auto się niedogrzewa (nie wiem czy to ma związek). Wskazówka z temperaturą dochodzi mniej więcej do czerwonej kreseczki, którą zaznaczyłem



Będę wdzięczny za pomoc, bo problem jest irytujący.

Offline bobek310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 268
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Kwiecień 2016, 13:29:46 »
Co prawda (odpukać) nie mam problemów z odpalaniem i w ogóle pracą silnika, ale u mnie auto nagrzewa się do poziomu, który zaznaczyłeś - może to normalne.

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Maj 2016, 11:13:08 »
No to może po prostu jestem przewrażliwiony.

Jednak pozostałe objawy trochęe mnie martwią.

Offline the-big-show

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Dziwna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Styczeń 2017, 12:57:17 »
Witam.
Nacieszyłem się tucsonem prze te dwa miesiące co go posiadam.
A więc zaczynam.
Rano odpalił normalnie bez żadnych oznak czegokolwiek ,przejechane okolo 40 km. Wsiadam rano do autka w bediks a tu zonk. Skaczą obroty od 500 do 1500 i po kilku skokach obrotów gaśnie. To lukasz mądra głowa pedał w podłogę i dalej w bendiks a tukson dalej foch tylko strasznie zaczął dymić. Po kilku takich manewrach stwierdziłem ze trzeba mechanika. Na spokojnie spaliłem jednego potem drugiego fajka i myślę jeszcze raz go spróbuje zapalić Atu szok odpalił ale jakby coś go dusiło po chwili przeszło. to pojechałem po syna i pod szkoła już nie chciał zapalić, wiec laweta i do mechanika a tam zonk żadnych błędów mechanik ręce rozkłada nie widział czegoś takiego ale dał numer do swojego kolegi. Telefonuje facet mówi ze za 10 min będzie u nas. Przyjechał podszedł do samochodu popatrzył pomyślał i ściąga gumę od dolotu i mówi kręć, a tu jak ręką odjął samochodzik pali jak ta lala. Z rury widać tylko kupę dymu. Wiec odkręcić kazał EGR 4 śrubki na imbus 4, i Jakaś cewka czy cuś zdjęta, palcem za sprężynę a ta stoi dęba wiec 2 ml ON do strzykawki i miedzy obudowę a sprężynę i jedziemy z tym koksem trzeba rozruszać, zaczyna powoli chodzić ale zacina się więc znów 2ml ON i dalej zabawa po 5 minutach chodził już płynnie. Więc składamy i jazda próbna autko chodzi jak przecinak i to właśnie była przyczyna awarii która nastąpiła z dnia na dzień.

I teraz moje pytanie czy kupić zamiennik czy oryginał bo ceny na alledrogo są różne od 650 do 300 a ze trzeba wymienić to sam wiem bo niby powinno chodzić ale w to nie wierzę

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Styczeń 2017, 18:53:22 »
Witam.
Fajnie,że opisałeś całą sprawę z maszyna i co najważniejsze przyczynę,dzięki :)
Może ten egr co masz w samochodzie trzeba dobrze wyczyscic i jeszcze długo pochodzi.
Używany to trzeba by najpierw oglądać a jak nie to chociaż jaki z gwarancja.
Jak bym miał jeździć jeszcze parę lat samochodem to chyba bym szukał Nowego.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Styczeń 2017, 18:59:50 »
Na wiosnę czas na generalne czyszczenie dolotu.

Zestaw naprawczy EGR 28400-27A00 http://www.bm-carparts.pl/produkt/1187,kia-ceed-zestaw-naprawczy-zaworu-egr

Offline the-big-show

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Styczeń 2017, 19:02:54 »
A jeszcze zauważyłem jedna dziwna rzecz jakby krople wody w dolocie
Możliwe to żeby była tam woda
Bo z mojego technicznego wykształcenia wiem ze woda pod tłokiem to problem

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Styczeń 2017, 19:16:26 »
Krople wody to jeszcze nie tragedia, może powstały od różnicy temperatury.
Żeby korby i tłoki poszły to musiał by zaciagnac przez dolot(głęboka kałuża itp)

[ Dodano: 2017-01-26, 19:20 ]
Kosmos dolot do czyszczenia, czyli kolektor dolotowy,ic,rury ic coś jeszcze? Bo na wiosnę profilaktycznie chciałem się za to zabrać póki jeszcze nic się nie dzieje.

Offline the-big-show

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Styczeń 2017, 19:24:05 »
A zapomniałem najważniejszym odczuciem jakie miałem przy pracy motorku to ze pracował jakby mu czujnik wału poszedł. Z takim falowaniem spotkałem się w moim kamiennym czołgu astrze 2 1.7 disel tylko tam jeszcze poszedł wtrysk i korbowód był szukany w polu żyta.

A z tą wodą tez tak zaczynam myśleć bo dolot poza tym był czyściutki a i kolego kosmos jak to czyszczenie dolotu to chodzi o cała instalację intercooler rury kolektor ssący?
 
A i dzięki kolego kosmos jutro dzwonię po komplet naprawczy bo te autko ma mojej rodzince trochę posłużyć.

walduso

  • Gość
[Tucson] Problemy z rozruchem CRDi - EGR
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Kwiecień 2017, 20:48:13 »
Opisane problemy są identyczne i jestem w trakcie kompletowania części: czujnik położenia wału korbowego i teraz jest pytanie czy zestaw naprawczy EGR czy zaślepić go. Pomocne rady mile widziane.