Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[i20 PB] Katalizator silnik benzynowy 1.2.
Autor Wiadomość
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #1  Wysłany: 2016-06-28, 10:11   [i20 PB] Katalizator silnik benzynowy 1.2.

Witam.
W pierwszej chwili myślałem, aby odświeżyć temat „3 lata z i20 – małe podsumowanie”, bo tam jest dużo informacji odnośnie usterek, na które natrafiliśmy podczas eksploatacji i20, ale doszedłem do wniosku, że sprawa jest dość poważna, stąd pozwoliłem sobie założyć nowy temat. A więc.

W aktualnym numerze „Auto-Świat” jest dość obszerny artykuł poświęcony i20. Jednym z tematów artykułu jest , cytuję: .. „Katalizator - w benzyniaku 1.2 potrafi się zatkać. Zdarza się, że jego elementy przez kolektor dostają się do silnika i niszczą gładzie cylindryczne. Dzieje się tak niemal niezależnie od przebiegu (słyszeliśmy o autach, w których wymieniono silnik po przebiegu 50 i 250 tys. km) i nie ma na to niestety rady (demontażu katalizatora nie polecamy)… Uszkodzenia nie da się wyeliminować, bo producent nie przekonstruował katalizatora …”, koniec cytatu.

Dodam, że w artykule wspomniano, że powyższa usterka nie jest uzależniona od rodzaju stosowanego paliwa – benzyny. Radzą również, aby nie lekceważyć objawów dławienia się silnika i aby reagować natychmiast.

Moje pytanie, czy ktoś z Forumowiczów miał już problem z katalizatorem i jakie konkretnie były to objawy oprócz wspomnianego wcześniej dławienia się silnika? Osobiście ciekaw jestem, jak jest duża skala tego problemu???
 
 
steyr 



Kolor: Ciemny:p
Skąd: Wadowice
 #2  Wysłany: 2016-06-28, 21:57   

Temat był poruszany na AK, tam jeden user pisał że temat dotyczy aut z roczników od 2013 w górę. Podaje link:

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/417778-katalizator-do-i20-9000z%C5%82/
 
 
MagdaK 



Kolor: Electric rojo
Skąd: Hiszpania - Orihuela Costa
 #3  Wysłany: 2016-06-30, 14:55   

Czy moge prosic o skan tego artykulu?? Dziekuje.
 
 
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #4  Wysłany: 2016-07-03, 14:29   

Jutro wieczorem załączę skan.

Proszę.

i20 z drugiej reki strona 1.jpg
Plik ściągnięto 391 raz(y) 792,97 KB

i20 z drugiej reki strona 2.jpg
Plik ściągnięto 397 raz(y) 776,02 KB

i20 z drugiej reki strona 3.jpg
Plik ściągnięto 391 raz(y) 780,04 KB

i20 z drugiej reki strona 4.jpg
Plik ściągnięto 370 raz(y) 878,62 KB

 
 
maxtron 



Skąd: Rzeszów
 #5  Wysłany: 2016-07-04, 18:19   

Dzieki za info.

Tak, czytałem ten artykuł .... rozumiem, że zmieniła się tylko karoseria - wszystko pozostałe pozostało bez zmian ? tzn. silnik , zawieszenie itd... ?
 
 
de_assis 



Skąd: Galicja
 #6  Wysłany: 2016-07-04, 23:43   

Da się to wymontować czy trzeba coś dorabiać później?
 
 
MagdaK 



Kolor: Electric rojo
Skąd: Hiszpania - Orihuela Costa
 #7  Wysłany: 2016-07-05, 23:10   

Dziekuje bardzo za skany.
Tam jest napisane ze mam uwazac na dlawienie sie, czyli jak ja mu w gaz a on jakby sie chwilke zastanawial to jest taki objaw ( wystepuje tylko przy wlaczonej klimie)???
 
 
de_assis 



Skąd: Galicja
 #8  Wysłany: 2016-07-06, 11:44   

Mi się to nie podoba, niektóre koncerny jak wykryją taki bubel to ściągają wszystkie modele na serwis, nie ważne czy stare czy nowe ... To sprawa wręcz do sądu wg mnie
 
 
thorpe 



Skąd: Dolny Śląsk
 #9  Wysłany: 2016-07-06, 21:59   

Czy ktoś wie, problem z katalizatorem występuje też w nowym modelu? I w Kii Rio?
 
 
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #10  Wysłany: 2016-07-07, 08:51   

MagdaK napisał/a:
Tam jest napisane ze mam uwazac na dlawienie sie, czyli jak ja mu w gaz a on jakby sie chwilke zastanawial


Wydaje mi się, że wszystko jest dobrze. Mój też się w pewnym sensie dławi, czyli reaguje z lekkim opóźnieniem na dodanie gazu. Przypuszczam, że dławienie spowodowane rozsypującym się katalizatorem jest objawem trwającym cały czas, we wszystkich zakresach obrotów. Po prostu gazy nie mają ujścia lub bardzo ograniczone ujście i silnik się przez to dławi, a przez to brakuje mu mocy.

[ Dodano: 2016-07-07, 12:19 ]
de_assis napisał/a:
niektóre koncerny jak wykryją taki bubel to ściągają wszystkie modele na serwis


No Hyundai akurat nie słynie z akcji serwisowych tak bardzo, jak przykładowo Toyota, której akcje serwisowe wynikają z troski o swojego Klienta, a ogólnie mogą być odbierane jako przyznawanie się do niedoskonałości swoich produktów. Kiedyś wyczytałem w prasie motoryzacyjnej, że Hyundai aspiruje, a wręcz chce pokonać swoimi „standardami” jak i jakością właśnie Toyotę. Jak na ten moment, to jeszcze mają dużo do poprawy. Tak czy inaczej, podam przykład ukrytego działania marki Hyundai w kwestii nazwijmy to usterek.

W i20 lubi puścić skrajne górne mocowanie (zatrzask), że tak napisze grilla z przodu, na którym jest logo marki. Mocowania puszczają z lewej, lub prawej skrajnej strony, a w najgorszych przypadka z obu stron. Ja się stanie z boku auta, to wyraźnie widać, że grill jest zaokrąglony, co powoduje napięcia na jego końcach, a tym samym w momencie zerwania zamka/zatrzasku, jeden z końców grilla delikatnie (około 2-4 milimetrów), odstaje. Patrząc z przodu niczego nie zauważymy. Gdy zauważyłem wspomnianą usterkę pomyślałem, że być może ktoś gdzieś mnie na parkingu zawadził, co spowodowało albo wypięcie grilla, lub zerwanie mocowania. Z uwagi na brak otarć na zderzaku, czy innych oznak wskazujących na czynniki zewnętrzne, udałem się do ASO. Poinformowano mnie, że jest to dość częsta usterka i jeśli mogę zostawić auto na dłużej, to wymienią cały element, lub jeśli zależy mi na czasie, to podkleją to i samochód do odbioru na drugi dzień. Dowiedziałem się również, że w przypadku stwierdzenia tej usterki na przeglądzie okresowym i gdy nie była ona zgłaszana przez Klienta, to podklejają to bez pytania i wiedzy Klienta.

Może i katalizatory też wymieniaj bez wiedzy Klienta :-D
 
 
maxtron 



Skąd: Rzeszów
 #11  Wysłany: 2016-07-07, 19:32   

Czy ktoś się orientuje: czy w nowe i20 ma przekonstruowany katalizator? Czy tez jest ten sam co w poprzedniej wersji ( do 2014)
 
 
de_assis 



Skąd: Galicja
 #12  Wysłany: 2016-07-07, 23:33   

Kudłaty_1975 napisał/a:

W i20 lubi puścić skrajne górne mocowanie (zatrzask), że tak napisze grilla z przodu, na którym jest logo marki. Mocowania puszczają z lewej, lub prawej skrajnej strony, a w najgorszych przypadka z obu stron. Ja się stanie z boku auta, to wyraźnie widać, że grill jest zaokrąglony, co powoduje napięcia na jego końcach, a tym samym w momencie zerwania zamka/zatrzasku, jeden z końców grilla delikatnie (około 2-4 milimetrów), odstaje. Patrząc z przodu niczego nie zauważymy. Gdy zauważyłem wspomnianą usterkę pomyślałem, że być może ktoś gdzieś mnie na parkingu zawadził, co spowodowało albo wypięcie grilla, lub zerwanie mocowania. Z uwagi na brak otarć na zderzaku, czy innych oznak wskazujących na czynniki zewnętrzne, udałem się do ASO. Poinformowano mnie, że jest to dość częsta usterka i jeśli mogę zostawić auto na dłużej, to wymienią cały element, lub jeśli zależy mi na czasie, to podkleją to i samochód do odbioru na drugi dzień. Dowiedziałem się również, że w przypadku stwierdzenia tej usterki na przeglądzie okresowym i gdy nie była ona zgłaszana przez Klienta, to podklejają to bez pytania i wiedzy Klienta.

Może i katalizatory też wymieniaj bez wiedzy Klienta :-D


Dramat. Już myślałem, że z tego auta nic złego nie wyjdzie, a tu coraz gorsze rzeczy.

Co do ASO, są take, że bez Twojej wiedzy wymienią niesprawny element, a są takie, że nigdy wewnętrznego sieciowego biuletynu napraw i usterek w systemie Hyundaia nie otwierały ...
 
 
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #13  Wysłany: 2016-07-08, 14:04   

de_assis napisał/a:
nigdy wewnętrznego sieciowego biuletynu napraw i usterek w systemie Hyundaia nie otwierały


To akurat mnie nie dziwi. Ktoś tu na forum wspominał, że te biuletyny to są w j. angielskim. Stąd może i problem, lub niechęć, do zaglądania tam przez pracowników ASO.

W kwestii postępowania ASO w ogóle, to jest to chyba nagminne. Po lekturze aktualnego poradnika Auto Świat, w którym opisano szczegółowo choroby wieku dziecięcego jednego z modeli Audi oraz opisano wytyczne dla ASO określające w biuletynach, w jaki sposób naprawiać usterki, to ... Pisząc krótko, naprawa za pomocą desek, taśm klejących. Ceny Audi wiemy jakie są. Osobiście uważam, że na Hyundaia nie mamy co "warczeć"
 
 
wafel 



Skąd: Dąbrowa Górnicza
 #14  Wysłany: 2016-07-08, 21:42   

Witam wszystkich.
1. Wspomniany problem z katalizatorem to bzdura rozmawiałem z kierownikiem serwisu w Lublinie zajmującym sie hyundaiem i nie słyszał o takim przypadku. , a serwisuje dużo I20 np. flota. Prędzej gorszym paliwem można przyspieszyć zużycie katalizatora. "Dużo lepszy po zmianach" hmm ten sam silnik z tą różnicą , że jest przystosowany do gazu i zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej przy chłodnicy i na wałku alternatora dodane coś w rodzaju sprzęgiełka.
2. Górne mocowanie grilla. Tak niestety też to miałem. Myślałem,że ktoś chciał na parkingu mi wyrwać. Nie słyszałem o tej akcji serwisu. Naprawiłem sam.
 
 
maxtron 



Skąd: Rzeszów
 #15  Wysłany: 2016-07-09, 11:23   

Jeśli problemy z katalizatorem to bzdury to skąd tyle wpisów o tym defekcie i skąd ten artykuł w gazecie..... spisek ? :)

ps.... a co miał Ci powiedzieć mechanik w aso hyundai - oczekiwałeś posypania głowy popiołem ?

[ Dodano: 2016-07-09, 11:24 ]
sorry... kierownik serwisu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM