Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 1.5, 82km, cieply, ciezko, crdi, czy, czy, getz, getz, hyundai, pali, zimny

[Getz] Hyundai getz 1.5 CRDI 82KM - Ciężko pali czy zimny czy ciepły
Autor Wiadomość
dam_1
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2016-02-10, 19:33   [Getz] Hyundai getz 1.5 CRDI 82KM - Ciężko pali czy zimny cz

Witam,

Ostatnio mam problem ze swoim getzem. Samochód czy jest ciepły czy zimny ciężko pali. Do tej pory wymieniono/sprawdzono:
Akumulator nowy centry 64AH
rozrusznik sprawdzony w firmie - sprawny
filtry wymienione łącznie z filtrem paliwa
Pompa paliwa sprawna, filtr wyczyszczony od pompy
Brak błędów w komputerze, świece żarowe wymienione.
Kontrolka od immo wyłącza się w momencie pracy rozrusznika.

Czy w takim wypadku ktoś mógłby mi powiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić i w jaki sposób? ewentualnie czego to może być wina?

Podpowiem że samochód z lekkiej górki pali bez problemu ... Silnik po uruchomieniu pracuje równo a przy ostrym gazowaniu żadnego dymu nie ma obroty nie skaczą, równo przyśpiesza.

Pomocy :(
Ostatnio zmieniony przez 2016-02-11, 19:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DarekTucson 



Kolor: Czarny EB
Skąd: Woj. Łódzkie
 #2  Wysłany: 2016-02-11, 10:31   

Czy masz podobny objaw jak tu:
http://www.hyundaiklub.pl...ana+rozrusznika
 
 
dam_1
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2016-02-11, 18:38   

Nie, samochód kręci dobrze rozrusznikiem, właśnie problem jest z inną rzeczą dlatego proszę o pomoc co po kolei dalej sprawdzać i w jaki sposób?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #4  Wysłany: 2016-02-11, 22:20   

Ja bym sprawdził najpierw kompresję na poszczególnych cylindrach skoro powymieniane było już wszystko. Ropniak to nie benzyna i musi mieć dobre sprężanie.
 
 
dam_1
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2016-02-12, 09:39   

Myślę że gdyby kompresja była do du*** to na pewno pilby duże ilości oleju a tak się nie dzieje. Właśnie jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem dlatego proszę o pomoc co sprawdzić i w jaki sposób. Kompresję sprawdze na samym końcu choć nie wiem jak się za to zabrać, bo takie coś robiłem tylko w benzynie.
 
 
DarekTucson 



Kolor: Czarny EB
Skąd: Woj. Łódzkie
 #6  Wysłany: 2016-02-12, 09:57   

Normalnie,wykręcasz świece żarowe i wkręcasz złącze manometru lub wyciągasz wtryski i przez ich otwory możesz sprawdzić.
Zacznij od testu przelewowego wtrysków ,to ci powie czy z wtryskami jest o.k.
Czy masz kabelek z oprogramowaniem?Jeśli nie jedź do gościa co ma komputer niech sprawdzi czy pojawia się ciśnienie na szynie(może być walnięta pompa WC ,pompka w zbiorniku ,zawór regulacyjny paliwa lub czujnik ciśnienia).
Może też być uwalony któryś z czujników wałka i wału korbowego ,czujnik temperatury paliwa ???????
Tak że bez kompa ani rusz :lol:
Ostatnio zmieniony przez Brt 2016-02-12, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dam_1
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2016-02-17, 08:56   

Chciałbym sprawdzić cały układ paliwowy od pompy aż po wtryskiwacze.
Jeżeli ktoś wie jak sprawdzić poprawność działania:
- przekaźnik pompy
- Czujnik - zawór regulacji ciśnienia na listwie
- czujnik ciśnienia paliwa
- pompę wtryskową
- wtryski

to podzielcie się informacjami.

Dzisiaj jeszcze jedną rzecz zauważyłem tzn. jak samochód pracuje na wolnych obrotach to dym strasznie gryzie w oczy... Ktoś jest w stanie mi pomóc? Jutro postaram się wrzucić zdjęcia z Hi-scana podczas rozruchu i pracy silnika na wolnych obrotach.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #8  Wysłany: 2016-02-18, 23:04   

http://hyundaiklub.pl/for...tion=file&id=18
Ostatnio zmieniony przez Brt 2016-02-19, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
volcan 
nafciarz



Kolor: czarny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #9   Wysłany: 2016-02-24, 09:55   

dam_1 napisał/a:

Dzisiaj jeszcze jedną rzecz zauważyłem tzn. jak samochód pracuje na wolnych obrotach to dym strasznie gryzie w oczy...


Jakiego koloru jest ten dym? W sumie auto pracujące na wolnych obrotach nie powinno dawać widocznego dymu z rury wydechowej - jeżeli nawet uznamy mały czarny "pierd" przy wciśnięciu gazu do dechy (na start) za coś akceptowalnego (chociaż to i tak pierwszy objaw lejących wtryskiwaczy), to bez obciążenia spalana jest tak mała ilość paliwa, że jakiekolwiek efekty wizualne (poza parą wodną w chłodne dni) nie powinny mieć miejsca.

Objaw pasuje do tego, co powodują uszkodzone wtryskiwacze - nie rozpylają paliwa, tylko dużą część oddają na przelewy. Wystarczy w sumie jeden walnięty wtryskiwacz, który otworzy całkiem przelew i już nie masz na listwie ciśnienia i auto nie zaskoczy.
_________________
KIA Sorento (XM) LX 2.2 CRDi 197KM/436Nm, ASB, AWD '10
 
 
 
dam_1
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2016-02-26, 21:27   

kosmos2011 napisał/a:
http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=18
Co mam szukać w tym pdf? bo ja tam nie widzę silnika 1.5 CRDI ? tylko benzyne 1.5 która wychodziła w innych krajach (nie wiem w jakich)

volcan napisał/a:
Jakiego koloru jest ten dym?


Nie dymi na żaden kolor czy to na wolnych czy przy ostrym gazowaniu.

Załączam obrazki z podłączonego HI-scana do getza może z nich ktoś coś wyczyta i powie który parametr jest nie taki.

Getz przed przekręceniem kluczyka:



Getz podczas kręcenia



Getz pracujący na wolnych obrotach:

 
 
DarekTucson 



Kolor: Czarny EB
Skąd: Woj. Łódzkie
 #11  Wysłany: 2016-02-28, 22:42   

Parametry wyglądają normalnie aczkolwiek masz dużą dawkę paliwa.Czy podczas testu silnik był całkowicie rozgrzany?Na rozgrzanym powinno być około 6-7mg/suw.
A nie masz czasem wyciętego katalizatora?Przy wyciętym spaliny strasznie gryzą.
W HI scanie jest funkcja Comparision test i tam na trzeciej pozycji jest test korekcji wtrysków na wolnych obrotach.
 
 
dam_1
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2016-02-29, 08:55   

Cytat:
Czy podczas testu silnik był całkowicie rozgrzany?Na rozgrzanym powinno być około 6-7mg/suw.

No właśnie nie do końca ale płyn chłodzący miał wtedy ponad 60 stopni C.
No tego to nie wiem choć racja że może być wycięty ....

Jeszcze apropo zbyt dużej dawki to ze znajomym ściągnęliśmy z wtrysków wężyki od odpływów i go zapaliliśmy. Co ciekawe pierwszy wtrysk od prawej wywalał największą ilość paliwa a pozostałe 2 w tym czasie praktycznie nic.

Co do spalania to jadąc przez 80 km przy 130 km/h komputer wskazywał spalanie na poziomie 6,9/100.

Zajrzę dzisiaj do Hi-scana i zobaczę tą opcje z wtryskami.

[ Dodano: 2016-02-29, 22:06 ]
Zrobiłem test wtrysków oto efekt:



Dobrze że tak jest?

[ Dodano: 2016-03-04, 09:09 ]
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć patrząc po tych parametrach silnika co może być przyczyna tego ciężkiego odpalania?

[ Dodano: 2016-06-06, 07:31 ]
Po długich bojach z samochodem w końcu się udało.

Na początek poszła do sprawdzenia pompa wysokiego ciśnienia diagnoza -> pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia.
Po regeneracji było przez 2 tygodnie ok po czym z dnia na dzień coraz gorzej palił już myślałem że źle przeprowadzili regenerację jednak poszły jeszcze wtryski do sprawdzenia -> diagnoza -> 3 wtryski do regeneracji.

Cała zabawa regeneracja wtrysków plus pompy kosztowała mnie 2500zł i wiem jedno więcej diesla nie kupię ;). Dla potomnych mój ma na blacie zrobione 260 tyś km. a problemy zaczęły się dziać jak miał kolo 253 tyś. km.
 
 
windziu 



Skąd: Warszawa
 #13  Wysłany: 2016-10-08, 21:18   

Podepnę się, mam podobny problem.
Z tym że Getzio nie chce palić po nocy i po długim staniu (ok. 8-9h), ale jak już zatrybi po 30 min katowania rozrusznikiem (wiem, źle to dla aku i rozrusznika), to z następnym odpaleniem nie ma najmniejszego problemu.

HiScan nie pokazuje żadnych błędów, wartości z niego są podobne do tych kolegi z powyższych postów z tą jedynie różnicą że wartości Injection Quanity są takie:
#1 -0.2 #2 0.25 #3 0.17
Czy to dobrze czy źle?

-aku wymieniony na nowy,
-rozrusznik sprawdzany jest ok, kręci dobrze,
-filtr paliwa wymieniony,
-przekaźnik od pompy ok,
-sama pompa NC podaje paliwo z dość dużym ciśnieniem jednak nie sprawdziłem jeszcze jakim konkretnie, słychać ją że działa
-pompa WC jest trochę spocona, zamierzam kupić zestaw naprawczy i ją uszczelnić i zobaczę czy to pomoże

Co jeszcze mogę sprawdzić? Chciałbym spróbować wszystkiego co dam radę sam zrobić zanim oddam do mechaniora.
Boję się trochę że czeka mnie regeneracja wtrysków. Czy zrobienie testu przelewowego wtrysków pomoże chociaż trochę naświetlić sprawę? (zdejmę wężyki z wtrysków i zobaczę ile ml paliwa będzie na każdym z nich, czy tak?)
Dzięki za pomoc.
Edit: Na liczniku mam 191k km czy to już wystarczający przebieg na padnięcie wtrysków?
 
 
servicemen 



Skąd: Pruszcz Gdański
 #14  Wysłany: 2016-10-11, 20:08   

windziu napisał/a:
jak już zatrybi po 30 min katowania rozrusznikiem (wiem, źle to dla aku i rozrusznika), to z następnym odpaleniem nie ma najmniejszego problemu.


Może się cofa paliwo? Możesz na przewodzie paliwowym zamocować zawór zwrotny albo w ramach testów zaparkuj samochód aby tył był wyżej i sprawdź efekt.
 
 
windziu 



Skąd: Warszawa
 #15  Wysłany: 2016-10-12, 20:49   

Cytat:
Może się cofa paliwo? Możesz na przewodzie paliwowym zamocować zawór zwrotny albo w ramach testów zaparkuj samochód aby tył był wyżej i sprawdź efekt.

Probowalem, niestety nic to nie zmienilo.


Dzisiaj jestem swiezo po uszczelnieniu pompy, sam uszczelnialem dzieki faq z naszego forum LINK , zestaw uszczelnien boscha.
Wszystko poszlo gladko, na kazdej sekcji oringi byly przerwane albo nadgryzione.
Zlozylem wszystko z powrotem, samochod odpalil za 2 razem.
Ladnie wkrecal sie na wysokie obroty, chwilke pochodzil nie rowno, pewnie przez powietrze w ukladzie, ale sie ustabilizowala praca. Postal tak na jalowym biegu z 20 min, mowie sobie wszysko jest ok, mozna myc rece i wracac do domu.
Przejechalem jakies 10km po ekspresowce, i nagle bach, przy 120km/h silnik zgasl :shock: cale szczescie mialem gdzie bezpiecznie sie zatrzymac, cofam kluczyk probuje odpalic i... nic!
Zrezygnowany juz mialem zamawiac lawete, ale zdjalem minusowa kleme z aku, poczekalem 30s, zlozylem do kupy i... odpalil jak gdyby nigdy nic!
Drodzy forumowicze - co tam sie stalo?
P.S. Sprawdze jeszcze za chwile czy jakies bledy HiScan pokazuje.

Edit: No i pokazal... P1188. Czy cos pokopalem w uszczelnianiu, czy cos innego (wtryski, czujnik, regulator cisnienia?) Pompa sucha.

blad.png
Plik ściągnięto 29 raz(y) 32,42 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM