Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 60.000km, co, robic, sie, zbliza

[Getz TB] zbliża się 60.000km co robić???
Autor Wiadomość
marasbydg
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-02-08, 20:53   [Getz TB] zbliża się 60.000km co robić???

Witam, tak jak w temacie mój gacek zbliżą się do 60tys km i wieku lat czterech. W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy powinienem jakoś szczególnie zadbać o samochodzik? dodam że w aucie nie było NIGDY żadnych awarii i poza wymianą płynów wlasciwie nic w nim nie robilem (no oczywiscie serwis klimy i hamulców tez był). pozdrawiam MT>
Ostatnio zmieniony przez Brt 2012-12-31, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
klodek
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-02-08, 22:27   

jak nic się nie dzieje to nie rób nic :)
Ja rozrząd wymieniłem przy 70.000km (auto głównie w mieście użytkowane)
 
 
Kurako
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-02-08, 22:32   

u mnie przy 75000 tylko sonda lambda wymieniona i płyny ;)
 
 
Tiesto83 



Skąd: Zgierz
 #4  Wysłany: 2012-02-09, 08:10   

Szczególnie to może nie, ale płyn hamulcowy i chłodniczy to warto wymienić.
_________________
Getz TB (2005) CRDi - D4FA/1493ccm/65kW
 
 
Kucol
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2012-02-10, 16:15   

najlepiej otworzyć szampana i świętować :D
 
 
Kam-mil
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-03-21, 20:17   

A nie wypadałoby po 60 tys. km wymienić oleju w skrzynce biegów? I filtr paliwa.
Do tego, jak pisali przedmówcy, płyn chłodniczy i hamulcowy. Oczywiście olej, filtr oleju, filtr powietrza. Sprawdzić zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. To chyba taki standard. I tyle.
O rozrządzie się nie wypowiadam, bo nie wiem, no ale to nie "niemiec" :mrgreen:
 
 
klodek
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-03-22, 06:31   

Olej w skrzyni się tylko uzupełnia gdy brakuje (tak mówią w ASO)
 
 
Andy 



Kolor: czarny
Skąd: Białystok
 #8  Wysłany: 2012-03-23, 12:17   

Przy takim przebiegu nic nie robic specjalnego i nadal sie cieszyc z bezawaryjnosci auta. W swoim Getzie mam prawie 130k. km przebiegu, z czego 70k km na gazie.
Cala obsluga samochodu przez 8 lat sprowadzila sie u mnie do:
1. Regularnych wymian oleju i filtrow (oleju i gazu) -- wlasciwie co roku
2. Dolaniu plynu chlodniczego oraz.... parokrotnego spryskiwaczy :)
3. Wymiany opon (dwukrotnie)
4. Wymiany klockow hamulcowych (trzykrotnie)
5. Wymiany rozrzadu przy 90k km.
6.Wymiany lozyska lewego przedniego kola przy 80k km (zostalo troche
nadwyrezone na stromych gorskich drogach Europy).
7. Wspawaniu plecionki w ukladzie oddechowym -- przy okolo 90k km zaczal
troche pier.dziec.
8. Parokrotnym wymianom przednich zarowek H4, jednej oswietlenia tablicy
i jednej trzeciego swiatla stopu (w tej chwili do wymiany czeka zarowka oswietlenia bagaznika).
9. Jednokrotnej wymianie swiec oraz przewodow do nich.

Co do usterek i uwag ogolnych o awaryjnosci...
Nic (odpukac) nie stalo sie powaznego w samym silniku, chociaz slychac na zimnym silniku stukot popychacza zaworu, ale tak mam od paru lat -- i z tego co wiem to czesto w gackach wystepujaca przypadlosc, ktora po rozgrzaniu znika, rudy nigdzie nie wylazi oraz samo zawieszenie sprawuje sie rowniez bez zadnych wymian -- tutaj jednak widze, ze gumowe oslony amortyzatorow z tylu sparcialy i w jednym z nich widac mokra plame, wiec szykuje sie niedlugo wymiana (chociaz pracuja dalej prawidlowo, ale wiadomo, przebieg zrobil swoje...). Mam tez maly problem z podswietleniem tablicy pokretel -- czesc jest jakby slabiej podswietlona i nie wiem dlaczego (bezpieczniki sa ok). Przy wiosennym przegladzie zakladam rowniez, ze tarcze kol z racji zuzycia tez trzeba bedzie juz wymienic.

Natomiast nie wymienialem jak do tej pory oleju w skrzyni biegow ani plynu w ukladzie wspomagania kierownicy.
I tak to chyba wszystko z pamieci z grubsza jesli chodzi o zachowanie mojego egzemplarza :)
 
 
CormaQes
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2012-03-26, 17:49   

Andy napisał/a:


Co do usterek i uwag ogolnych o awaryjnosci...
Nic (odpukac) nie stalo sie powaznego w samym silniku, chociaz slychac na zimnym silniku stukot popychacza zaworu, ale tak mam od paru lat -- i z tego co wiem to czesto w gackach wystepujaca przypadlosc, ktora po rozgrzaniu znika, rudy nigdzie nie wylazi oraz samo zawieszenie sprawuje sie rowniez bez zadnych wymian -- tutaj jednak widze, ze gumowe oslony amortyzatorow z tylu sparcialy i w jednym z nich widac mokra plame, wiec szykuje sie niedlugo wymiana (chociaz pracuja dalej prawidlowo, ale wiadomo, przebieg zrobil swoje...). Mam tez maly problem z podswietleniem tablicy pokretel -- czesc jest jakby slabiej podswietlona i nie wiem dlaczego (bezpieczniki sa ok). Przy wiosennym przegladzie zakladam rowniez, ze tarcze kol z racji zuzycia tez trzeba bedzie juz wymienic.

Natomiast nie wymienialem jak do tej pory oleju w skrzyni biegow ani plynu w ukladzie wspomagania kierownicy.
I tak to chyba wszystko z pamieci z grubsza jesli chodzi o zachowanie mojego egzemplarza :)


Też mam problem z podświetleniem pokręteł. Ale wystarczy uderzyć lekko z pięści w bok i wszystko wraca do normy. Ile kosztuje zaspawanie tłumika?
 
 
Andy 



Kolor: czarny
Skąd: Białystok
 #10  Wysłany: 2012-03-28, 10:46   

CormaQes napisał/a:


Też mam problem z podświetleniem pokręteł. Ale wystarczy uderzyć lekko z pięści w bok i wszystko wraca do normy. Ile kosztuje zaspawanie tłumika?


To by świadczyło o tym, że są jakieś niekontakty. Jak zrobi się cieplej, rozbiorę i zobaczę. Co do kosztów wspawania plecionki z przodu układu wydechowego. Robiłem to po znajomości, całość (część + robocizna) kosztowało mnie o ile dobrze pamiętam 200 zł.
 
 
jergar 



Kolor: czerwony
Skąd: Mysłowice
 #11  Wysłany: 2012-04-20, 17:46   

;-) ;-) Mam pytanie . Zona oddała do mechanika samochodzik na okresowe wymiany oleju, klime, itp bo ja się włóczę po rehabilitacjach i mechanik wspomniał jej o rozrządzie .Autko ma przejechane 46000km, rocznik 2007 zakupiony 2008. Kiedy wy wymienialiście rozrząd i co radzicie. Dzięki za odpowiedzi :mrgreen: :mrgreen: HYUNDAI GETZ POJ.1.Pozdrawiam Jurek
_________________
jergar
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM