Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: automatu, do, fe, olej, santa, sm

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:19
[Santa Fe SM] Olej do automatu
Autor Wiadomość
koksik1977
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-02-05, 09:43   [Santa Fe SM] Olej do automatu

Witam. Posiadam santkę 2.0 crdi z automatyczną skrzynią biegów. Mam pytanie - jaki olej polecacie do tej skrzyni i czy można ewentualnie mieszać oleje różnych firm ale oczywiście o tej samej charakterystyce? Skrzynia troszkę się poci i poziom oleju zbliża się do minimum , w związku z tym moje powyższe pytanie - czy można dolać do niego inny olej przeznaczony do skrzyń automatycznych? Dodam że olej był wymieniany 30tyś km. temu.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Santek.
Ostatnio zmieniony przez IgoReCzeK 2012-02-07, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lorarr
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-02-05, 21:26   

Castrol Diamond ATF SP- wg instrukcji obsługi
 
 
koksik1977
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-02-06, 11:36   

Dzięki za odpowiedź. Tyle właśnie wyczytałem z instrukcji, ale chodzi mi o jakieś tańsze zamienniki.

[ Komentarz dodany przez: Brt: 2012-02-06, 13:20 ]
Usunięcie linków
Ostatnio zmieniony przez Brt 2012-02-06, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lorarr
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-02-06, 12:59   

Fakt, różnica w kasie spora... Można skontaktować się z serwisem czy zalecają ten olej, bo jeśli ten olej ma jakieś inne parametry to może polecieć po kosztach.
 
 
wielkimw 



Skąd: Łódź
 #5  Wysłany: 2012-04-07, 20:42   

Przymierzam się do wymiany oleju w automacie z 2004r. Znalazłem oleje spełnijące wymagane normy:Millers Oil MILLERMATIC ATF SP-III, Motul Multi ATF. Może ktoś wie jak pracują te oleje.
 
 
jaclwapl
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-04-26, 10:44   

Przyłączam się do pytania.... Też mnie czeka niedługo wymiana oleju w skrzyni.
 
 
mmw
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-04-29, 17:22   

W naszych Santa Fe mamy skrzynię Mitsubishi F4A51, której rzeczywistym producentem jest japońska firma Jatco.

Producent zaleca oleje Mitsubishi Diamond ATF SP-ll M lub Diamond ATF
SP-lll. Wchodzi niecałe 6 litrów przy normalnej wymianie lub prawie 9 litrów przy pełnej wymianie.

Pasujący olej to też Castrol Transmax, ale to drogie cholerstwo. :) Co ciekawe na stronie Castrola do naszego Santa Fe Castrol nie zaleca żadnego swojego oleju do automatów.

Mnie w ogóle zastanawia jak to jest z tymi olejami, bo w sumie wyżej wymienione oleje są klasy Dexron III więc w sumie każdy powinien pasować, ale z tego co ludzie piszą w necie to nie jest tak do końca.

Sprawdzając oleje kompatybilne z tym Castrolem dojdziemy do w pełni syntetycznych olejów klasy Esso LT 71141, który ja np mam wlany w Fordzie Galaxy w którym jest również japońska skrzynia automatyczna firmy Jatco. Ten olej ma kilka zamienników np. Maxus ATF-VA kosztujących po 30 zł za litr więc nieduże pieniądze. Kompatybilny z nimi Febi FE14738 kosztuje już znacznie więcej bo aż 45 zł za litr.

Ja sprowadziłem swojego Santa Fe z padniętym automatem i szukam teraz skrzyni. Jak znajdę to będę miał też tę zagwozdkę. Na dzień dzisiejszy myślę, że można lać syntetyczne oleje klasy LT 71141 ale jeszcze muszę poczytać na ten temat więcej.

Czy ktoś się orientował ile kosztuje olej dedykowany przez Hyundai'a normalnie jak się chce go kupić w ASO?
 
 
bixbi
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-04-30, 19:10   

Witam na nowym forum .Bardzo mi go brakowało. W ubiegłym roku trawiłem temat wymiany oleju w automacie .Siedziałem ponad trzy tygodnie w internecie ( dużo informacji jest na ten temat na forach w USA ) . Ostatecznie wyszło na to że trzeba lać oryginał - 100% pewność że będzie działało OK . Moje pytanie do firm oferujących zamienniki o poniesienie ewentualnych konsekwencji w przypadku uszkodzenia skrzyni po wlaniu ich oleju kończyły się informacją że robię to na swoją odpowiedzialność . Sprawa okazała się łatwiejsza niż myślałem wystarczył jeden telefon do serwisu MARVEL'a i olej miałem za 3 dni . Za 2X4l=8 litrów zapłaciłem 540 zł . Wymiana 100 zł . Cała usługa wykonana profesjonalnie , szybko , bez zbędnego czekania . Korzystałem już z usług kilku serwisów i warsztatów prywatnych m. in jak wymieniałem rozrząd - ceny są bardzooo zróżnicowane . W tym przypadku autoryzowany serwis miło mnie zaskoczył .
 
 
jaclwapl
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2012-05-01, 07:06   

Cena niestety zabójcza:) Pewnie można dostać taniej bo 540 zł za 8 L to wg. mnie rozbój w biały dzień. Co do wymiany to jak masz znajomego z kanałem to będzie to kosztowało piwo za udostępnienie kanału bo przecież taka wymiana to jest rzeczą raczej trywialną. Razem Ci wyszło 640 zł i jestem pewien, nie odbiegając od jakości zarówno płynu jak i wymiany można zejść powiedzmy o 300 zł z ceny przy odrobinie pokombinowania, poszukania itp. a gwarantuję Ci że jak się skrzynia sypnie to serwis umyje ręce bo przecież to nie od oleju tylko od złej eksploatacji...:) (nie żebym coś miał do tego serwisu ale już z niejednym walczyłem i wiem jak to się zazwyczaj kończy - klient dobry póki płaci) - każda firma Ci powie, że robisz wszystko na własną odpowiedzialność żeby nie trafić na wariata co rozsypaną skrzynie ma a to co od nich kupi to wleje i będzie miał pretensje - serwis tak nie może powiedzieć ale jak przyjdzie co do czego to patrz wyżej:)
 
 
bixbi
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-05-01, 12:30   

Może masz trochę racji ale automat w Santa fe jest dość specyficzną konstrukcją i lanie byle czego ( zamiennika ) raczej nie polecam - oczywiście wszystko zależy od przebiegu i stanu skrzyni . U mnie olej był od samego początku oryginalny - nie był wymieniany ( książka ) - też tak stwierdzili w serwisie więc trudno to coś mówić o złej eksploatacji skrzyni . W Łodzi jest dobry serwis który zajmuję się automatami w większości aut jeśli chodzi o Santa Fe też nie dali gwarancji że uda im się dobrać idealny odpowiednik . Sama wymiana w moim modelu to też pół-środek - filtra i tak nie można wymienić bez rozkręcania skrzyni . Z tego co piszą na forach amerykańskich wynika że ten typ skrzyni ma pracować do momentu problemów i oleju się nie wymienia . W przypadku pojawienia się problemów należy przejrzeć skrzynię i wymienić olej razem z filtrem . To co się robi to jedynie można nazwać "wypłukaniem starego oleju " . Dlatego postawiłem na oryginał . Jak na razie nie narzekam - oprócz oczywiście kasy :-) .
 
 
mmw
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2012-05-01, 18:47   

Też nie bardzo rozumiem na co liczyłeś pytając o zagwarantowanie że zamiennik nie spowoduje problemów. Nikt Ci nie da takiej gwarancji nawet będąc w 100% pewny, że zamiennik jest odpowiedni. Tak jak pisał kolega wyżej, byłby to prosty sposób na sfinansowanie sobie naprawy skrzyni dla nieuczciwych ludzi. :) Nawet ASO nie da Ci żadnej gwarancji, że po wymienie skrzynia będzie chodziła długo i szczęśliwie. ;)

Nieprawdą jest również to, że oleju się nie wymienia. Olej do skrzyni powinno się wymieniać co 60-80 tys km niezależnie od typu skrzyni. To, że producent może nie zalecać tego, nie znaczy, że robi to słusznie. Oleje w skrzyniach automatycznych zużywają się tak jak olej silnikowy i inne oleje. Słynnym przykładem są skrzynie GMa montowane w BMW E39 530d. BMW nie zaleca wymiany oleju i po 170-180 tys km te skrzynie są do wyrzucenia. Oczywiście już jest to po gwarancji, więc BMW ma to w nosie. Te same skrzynie pracują w Oplach i innych autach koncernu GM i serwis zaleca wymianę oleju w tych skrzyniach co 60 tys km i dzięki temu śmiagają długo i bezawaryjnie. A to ciągle te same skrzynie zalane fabrycznie tym samym olejem.

Trzeba pamiętać, że trąbienie zawsze i wszędzie, że tylko olej z ASO to robota właśnie koncernów, bo to dla nich pieniądze. Propaganda i straszenie ludzi to podstawa sukcesu w wielu branżach.

Większość samochodów miałem z automatami, zawsze wymieniałem w nich olej, nigdy nie lałem oryginału z ASO i zero problemów.
 
 
koksik1977
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2012-05-04, 11:44   

Witam ponownie na forum. Dzięki za liczne odpowiedzi na zadany temat. Mam do Was pytanko następującej treści - gdzie znajduje się korek wlewu oleju do automatycznej skrzyni biegów ( Santa Fe 2,0 CRDi 16V 4x4 )?
 
 
mmw
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2012-05-04, 11:53   

http://ebookpp.com/f4/f4a51-pdf.html

Tutaj masz dużo ciekawej "literatury".
 
 
jaclwapl
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2012-05-04, 12:33   

koksik1977, Lej przez bagnet ;-)
 
 
cząstek
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2012-05-05, 20:38   

a gdzie znajduje się bagnet od skrzyni automatycznej (2.7 benz)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM