Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 1.7, 115, 135, chip, crdi, i40, i40, km, km, tunning, vf

Przesunięty przez: Brt
2018-03-10, 11:21
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
Autor Wiadomość
damek
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2015-06-26, 12:48   [i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)

Cześć

pierwszy post więc witam wszystkich.

Poczytałem trochę na temat chipów na forum, ale niestety nie znalazłem jasnej odpowiedzi do tego konkretnego przypadku. Czy prawdą jest, że silniki te w obu wersjach różnią się tylko oprogramowaniem. Czy w takim wypadku będzie zmniejszone ryzyko przedwczesnego zużycia dwumasy, sprzęgła itd. po zastosowaniu chipa?

I który rodzaj byłby w tym wypadku odpowiedniejszy, box czy przeprogramowanie mapy? Boxy reklamują, jako elastyczne, tzn. dostosowujące parametry do zużycia danych podzespołów (turbina, itp.) po zresetowaniu, natomiast mapa już zostanie taka jak od początku.

Bonusik: na ostatnim przeglądzie w serwisie (GEZET), na pytanie dlaczego nie działa funkcja Auto Stop (w moim przypadku, związane to jest z wadą czujnika sprzęgła) facet odpowiedział, cytuję: to jest funkcja, która powiadamia serwis, że auto miało wypadek i działa tylko w Niemczech i Holandii, więc Panu niepotrzebna :D
 
 
Denny4 



Kolor: phantom black
Skąd: Ostrołęka
 #2  Wysłany: 2015-06-27, 07:19   

Witam ...

Jeżeli chodzi o wersję silnikową to masz rację, oba silniki niczym się nie różnią.
Powiem więcej w obecnej wersji poliftingowej 2015 jest także ten sam silnik 1,7 CRDI ale już podkręcony do 140KM.
Istnieje sprytne urządzonko wpinane "gdzieś" pod maską i zwiększające moc.
Miałem okazję jeździć z tym wynalazkiem przez pewien czas i z 135KM podciągnęło moc do 163KM.
Wrażenia jak najbardziej pozytywne i po kilku pierwszych kilometrach zaczyna pojawiać się szeroki uśmiech.
Turbo dziura praktycznie zniknęła i spadło spalanie na trasie nieznacznie.
Kolega ma to założone w firmówce i zrobił już 120kkm bez problemu.
Jedynie trzeba pilnować turbiny żeby nie przegżać po ostrzejszej jeździe.

Zmienisz mapę = stracisz gwarancję.
Włożysz "oszukiwacz" = na serwisie śladu po nim nie będzie.

P.S.
Radzę zmienić serwis jeżeli dochodzi w nim do takich wniosków diagnostycznych.
Kto wie co im jeszcze przyjdzie do głowy.
Jeszcze wymienią silnik bo nie będą mogli ruszyć na ręcznym bez zapiętych pasów.
 
 
niebieskiultras 



Skąd: Woj. Śląskie
 #3  Wysłany: 2015-06-27, 13:52   

te boxy z allegro powodują wzrost temperatury spalin poprzez zwiększenie dawki paliwa . daje to efekt w postaci mocy ale szkodzi silnikowi .

moim zdaniem lepiej jest odżałować trochę więcej i mieć mapę wgraną pod jednostkę - uwzględnienie stopnia zużycia , zapasu mocy itd. mając taką mapę masz pewność ,że jest to wszystko wyliczone pod Twój konkretny samochód . Tego nie masz w tych uniwersalnych boxach za 300 PLN. jakiś czas temu w Auto Świecie był artykuł o tych boxach , polecam poczytać .
_________________
Subaru Impreza gf8
 
 
mr.? 



Skąd: Warszawa
 #4  Wysłany: 2015-06-29, 16:23   

Przymierzam się do wynajęcia Powerbox'a od firmy Vtech. Ze 136KM robi się 157KM, a z 325Nm robi się 370Nm.

Jak wynajmę i pojeżdżę to podzielę się wrażeniami i statystyką spalania.
_________________
Pozdrawiam
 
 
maxxx
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2015-07-03, 09:18   

Daj znać, ja też tym wynajmem jestem zainteresowany :-)
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #6  Wysłany: 2016-07-05, 20:10   

http://www.mojasportage.p...t=826&hilit=moc

http://www.mojasportage.p...=3326&hilit=moc
 
 
arti_100 



Skąd: Iwonicz zdrój
 #7  Wysłany: 2017-06-07, 18:01   

Witam, w najbliższym czasie planuje chiptuning w mojej i40 1,7 crdi 115 km. Czy ktoś wykonywał już mapowanie w tej wersji silnikowej? Jak auto sie sprawuje po modyfikacji? Czy nie ma problemów z DPF?
 
 
krzysiekchl 



Skąd: Kutno
 #8  Wysłany: 2017-12-24, 22:13   

W piątek auto doznalo zmiany. Przebieg 240k. Na początek 115 KM i 260 Nm. Po zmianie 148 KM i 335 niutkow. Różnice czuć. Auto wreszcie jedzie. Zobaczymy na dłuższą metę co się stanie.
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Mieszków
 #9  Wysłany: 2017-12-25, 07:14   

Piekny prezent na święta ;) Silnik od nowości ten sam? Co z DPF? Jaki koszt? Chip czy BOX?
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
krzysiekchl 



Skąd: Kutno
 #10  Wysłany: 2017-12-25, 08:49   

Ten sam. Auto poflotowe serwisowane do końca w ASO. DPF w stanie bardzo dobrym. Sprzęgło bez dwumasy. Praktycznie na nowych komponentach. Wymieniony łańcuch rozrządu. Zmiana dokonana programem. Koszt 1400 zł.
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #11  Wysłany: 2017-12-25, 11:18   

Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.
 
 
krzysiekchl 



Skąd: Kutno
 #12  Wysłany: 2017-12-25, 11:30   

Ale z Twojej wersji wyjdzie więcej zapewne. A gdybym miał 136 KM to bym nie robił nic. Bo 115 to muł
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Mieszków
 #13  Wysłany: 2017-12-25, 20:05   

MD13 napisał/a:
uzyskam te 148 koni t

Najpierw trzeba stwierdzić ile fabryka dała.. znane są przypadki i to dość częste, ze 136 na papierze to 140-150 w rzeczywistości...a wtedy taki tuning nie ma sensu...
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
Przemek 



Skąd: częstochowa
 #14  Wysłany: 2017-12-26, 11:45   

Witam u mnie jest nowy silnik, nowe turbo, pozostały tylko stare wtryski i pompa. Na hamowni wyszło 150 KM po lekkim chipie wyszło 181 KM i 404 Nm. Przejechałem juz 2 tyś kilometrów, autko naprawdę fajnie jeżdzi.
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #15  Wysłany: 2017-12-28, 08:51   

No 181 km to ja rozumiem . :-) dla takiego osiągi to jest sens. A z ciekawości spalanie ci spadło. Czy cieszysz się mocą i nie patrzysz na to?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM