Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: benzyna, diesel, getz, spalanie, vs

Spalanie Getz - benzyna vs diesel

Co wybra
Benzyna
71%
 71%  [ 5 ]
Diesel
28%
 28%  [ 2 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 7

Autor Wiadomość
Leszek_S.
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-02-03, 10:07   Spalanie Getz - benzyna vs diesel

No właśnie. Jak Wam wychodzi spalanie w tych samochodach. Najbardziej interesuje mnie tryb miejski i mieszany.
Pytam bo niedługo najprawdopodobniej będę się rozglądał za samochodem dla małżonki. Ma być niedrogi w zakupie do 10 000 PLN i ekonomiczny, ale za razem bezawaryjny... Na razie badam Gacka. Tak więc czekam na opinie.

Biorąc pod uwagę obecne mrozy dochodzące do -27*C - ma odpalać :!: :-D

Czy powyżej określonego wieku trzeba uciekać z samochodem, czy dobrze serwisowany będzie się długo dobrze sprawował?
 
 
Kucol 



Kolor: turkusowy metallic
Skąd: Mysłowice
 #2  Wysłany: 2012-02-03, 13:50   

Getz 2003 rok 74 tyś przejechane pierwszy akumulator ;) dziś zapalił przy -26 ;)
w zimie teraz pali około 7 litrów po mieście nie jeździ ale jak mama jeździ do pracy (całe 1.6 km to sie nie zagrzeje) i z całego baku wychodzi właśnie te 7 litrów.
W lecie w drodze na Słowację 4 osoby i bagaż z klima 6.2 z całego baku tak samo w 3 osoby i bagaż droga na mazury ;)

Do tej pory wymienione:
-amortyzatory tył (kyb)
-klocki z przodu (orginały wytrzymały 60 tyśkm)
-płyn hamulcowy
-złącze elastyczne wydechu
-rozrząd
puki co tyle:)
_________________
 
 
Tiesto83 



Skąd: Zgierz
 #3  Wysłany: 2012-02-03, 15:18   

W cyklu mieszanym spala 6 litrów. Aku mam Delkora od nowości i nawet dziś zapalił :-)
Jestem też po wymianie sprzęgła, ale to podobno rzadko się zdarza w tym modelu.
_________________
Getz TB (2005) CRDi - D4FA/1493ccm/65kW
 
 
klodek
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-02-03, 15:42   

przebieg 85.000km
miasto....9l LPG
trasa....6l LPG (autostrada do 110km/h)

Usterki:
*wymieniony przełącznik zespolony świateł (130zł nowy w ASO)
*wymienione 2 gumy stabilizatora (18zł sztuka w ASO)
*uszkodzony siłownik centralnego zamka prawego (dokładany był do auta - nie fabryczny) naprawa 30zł i 15min czasu wolnego

Zalety:
*Fabryczny akumulator działa już 8 rok.
*Zawieszenie ok (amory sprawność 70%-80%)
*Mimo LPG silnik pali idealnie nawet przy -30st.C
*wiele wiele innych

ogółem: ja szybko swojego nie sprzedam... :)
 
 
Kurako
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2012-02-03, 15:53   

Ee ja też na mojego gacka nie moge narzekać :) spalanie około 7l bezołowiówki95 przy mojej jeździe po mieście.

Wymienione:
- sonda Lambda ( 300 zł ASO Słupsk)
- Przełącznik zespolony świateł (100 zł - samemu)
- akumulator w zeszłym roku.

POLECAM samochód.
 
 
Leszek_S.
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-02-03, 16:14   

Eeeee widzę same praktycznie bezawaryjne Gacki :mrgreen: no i very nice :-D jeszcze jeszcze .... czekam na opinię o dieslach, bo ropę mogę na firmę brać a benzynkę nie :-/
 
 
Brt 



Skąd: Warszawa-Zachód
 #7  Wysłany: 2012-02-03, 16:21   

Leszek_S. napisał/a:
Ma być niedrogi w zakupie do 10 000 PLN i ekonomiczny, ale za razem bezawaryjny
Rozumiem, że przy tej kwocie mówimy o gacku przed liftem i 3cylindrowym diesel'u.
_________________
Był->Atos Prime, Tucson JM (2007) CRDi 4WD - D4EA/1991ccm/103kW
Jest->Getz TB (2007) CRDi - D4FA/1493ccm/65kW
Będzie->?
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #8  Wysłany: 2012-02-03, 16:25   

Mój gacek siorbie ropę ok. 6 l w cyklu mieszanym, po mieście 6,5 l. Tak dużych mrozów w Szczecinie nie ma, ale przy minus 14 odpalił bez problemu, za pierwszym razem. Ma 7 lat i 97 tys. km i nic , jak do tej pory, w nim nie wymieniam, ani nie naprawiam. Wg mnie jest super.
 
 
tomek27 
zycie potrafi byc przeje.....



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Żary
 #9  Wysłany: 2012-02-03, 16:39   

przegladam ten temat z ciekawoscia i patrzac na roznice w spalaniu to kupowanie diesla jest bezcelowe. spalanie praktycznie takie samo. wady diesla wiadome jak zimno ciezko pali w porownaniu do benzyny a jak dla mnie bardzo wazne jest nagrzewanie sie wnatrza. benzyna ma w srodku juz goraco a w dieslu dopiero szyby odmarzaja.
_________________

THE BEST ! HOBBY !!
 
 
 
Leszek_S.
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-02-03, 16:44   

Brt napisał/a:
Leszek_S. napisał/a:
Ma być niedrogi w zakupie do 10 000 PLN i ekonomiczny, ale za razem bezawaryjny
Rozumiem, że przy tej kwocie mówimy o gacku przed liftem i 3cylindrowym diesel'u.

Mówimy o samochodzie bezwypadkowym z ukierunkowaniem na diesla ;-)
albert napisał/a:
Mój gacek siorbie ropę ok. 6 l w cyklu mieszanym, po mieście 6,5 l. Tak dużych mrozów w Szczecinie nie ma, ale przy minus 14 odpalił bez problemu, za pierwszym razem. Ma 7 lat i 97 tys. km i nic , jak do tej pory, w nim nie wymieniam, ani nie naprawiam. Wg mnie jest super.

Znaczy się diesel górą nad benzyniakami :mrgreen:
tomek27 napisał/a:
kupowanie diesla jest bezcelowe.

Nie bardzo bezcelowe, skoro ropę można wrzucić w koszty a benzynę nie ;-)
 
 
tomek27 
zycie potrafi byc przeje.....



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Żary
 #11  Wysłany: 2012-02-03, 16:50   

Leszek_S. napisał/a:

Nie bardzo bezcelowe, skoro ropę można wrzucić w koszty a benzynę nie


w tym przypadku to akurat tak :lol: ale jakby to mial kupic zwykly Kowalski... ;-)
_________________

THE BEST ! HOBBY !!
 
 
 
Tiesto83 



Skąd: Zgierz
 #12  Wysłany: 2012-02-03, 16:56   

Poniżej 10k to nie wiem czy tak łatwo coś kupisz żeby był "ekonomiczny, ale za razem bezawaryjny."
_________________
Getz TB (2005) CRDi - D4FA/1493ccm/65kW
 
 
ech
[Usunięty]

 #13   Wysłany: 2012-02-03, 18:43   Spalanie Getz - benzyna vs diesel

Witam Wszystkich .pierwszy post. :-P
Byłem na starej stronie,ale nie pisałem
Gacek prod. 10.2006r czyli akumulator 5 lat i 4-mies. dziś przy -22*C zapalił za pierwszym razem.Do -15*C nawet się nie "zastanawia" :-D
Dopiero dziś wlałem dodatek do ON. Mrozy od 7dni.
Pali -sroga zima jazda mieszana ok.7,0l .Wcześniej 5,7-6,0 l.
Trasa w zimie przy -15*C cztery osoby ok.5,5 litra.
Trasa 5,1-5,3 lato -klima ,GPS,radio
Wymieniony- łącznik stabilizatora.90zł z wymianą
Kostka łączeniowa poduszek+diagnoza komp.110zl
Wyłącznik krańcowy sprzęgła.
Wymiana oleju ,jest go zawsze 4,75l wymienione,
ok.150zł z filtrem
Geometria kół,regulacja ręcznego hamulca.
Zastrzeżenia tylko do jakości lakieru i niektórych plastików.
Ciekawostka Hyundai Getz 1,5 CRDI 16V ma łańcuch rozrządu.
Ostatnio zmieniony przez ech 2012-02-03, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gacus2004
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2012-02-03, 19:42   

Mój był z 2004 roku ten 3-cylindrowy zaraz po zakupie wymiana akumulatora bo oryginał wysiadł.Po przebiegu 90 tys mil pompa wtryskowa zaczęła już hałasować i tylne zawieszenie już tłukło(silentblocki).Rodzice użytkują benzynowego 1,1 i przy przebiegu 75 tys km i regularnym serwisowaniu autko tylko jeżdzi ,zero awarii.Wymiana amortyzatorów się tylko zbliża.
 
 
Mitek_k
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2012-02-03, 23:26   

auto jak w opisie (diesel)
w miescie (wrocław) dojazd 5km
nie zdąży się nagrzać
teraz przy minusowych stopniach pali 7,5 na 100
latem litr mniej
przy 100-110 na autostradzie (równe tempo) zszedł do 5-5,5.

przebieg 146 tkm

Sprawdzam za każdym tankowaniem czy jest w normie spalanie.
tankuje do pełna liczbę litrów dziele przez km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM