Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: accent, lpg, mc, na, pomysly, zbiornik

Przesunięty przez: tekla
2015-05-05, 12:56
[Accent MC] Pomysły na zbiornik LPG
Autor Wiadomość
xonik5
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2015-04-25, 00:46   [Accent MC] Pomysły na zbiornik LPG

Witam.

Mam hyundaia 08r 1,4 sedan MC i jest on w gazie obecnie 4 gen., ale za jakiś czas przy przerabianiu tego i owego będzi 6gen. i kilka dodatkowych rzeczy. Mam na niego sporo pomysłów i z dnia na dzień jest ich więcej.

Na wstępie dodam, że odpowiedzi typu:"po co ci to", "szkoda kasy", "kup inne auto" - nie pomagają przyjmijmy, że każdy kto się wypowie chce takie rozwiązanie zrobić i ma na to kase.

1.W skrócie wywalić bak paliwa zamontować butle z gazem nie TOROIDALNA tylko zbudowana na zamówienie. Jeśli nie ma w Polsce takiego zakładu, który to robi to może zagraniczny? Ogólnie posiadam butle 40L (42L) z czego 80% wchodzi (33L) w kole zapasowym i tankuje co 260 km :/. Nie chce w bagażniku niczego więcej więc wywalić chce bak i może zrobić jakiś mały zbiornik paliwa i umieścić go "gdzieś" np. po lewej stronie od koła zapasowego na zewnątrz jest tam miejsce na pojemnik o długości 50cm i szerokości z 25 więc coś się zmieści albo koło butli z lpg, bo zostało tam trochę miejsca.

2. Jeśli nie ma zakładów budujących takie zbiorniki to może są zakłady spawające 2 TOROIDALNE butle w jedną coś na kształt "8" ósemki. Taki zbiornik dać w miejsce baku.

3. Opcja ze spawaniem takiego zbiornika moze być ciekawa. Myślałem aby isć tym tropem dalej zrobić dłuugi bak np z 3 takich zbiorników TOROIDALNYCH na bazie "8" i wstawić wzdłuż auta (od spodu) oczywiście usuwając bak oraz (tutaj kolejne pytanie)* usuwając wnękę koła zapasowego.

4* odnośnie usunięcia wnęki plan wyglądałby tak: wyciąć wnękę koła zapasowego, zaspawać dziure, wstawić w zdłuż auta odpowiednio długi zbiornik z lewej strony i z prawej strony, bo usuwając wnękę i bak robi nam się dużo miejsca z obu stron i tylko ogranicza mnie belka więc wysokość musiałaby być około 20 cm. Czyli z lewej strony zbiornik lpg i z prawej strony taki sam połączone w silniku z 2 osobnymi wlewami itd.

Wtedy rozwiązuje się problem z wydechem bo robi nam się prosta linia między silnikiem a tylnym zderzakiem bo butle byłyby osadzone po lewej i prwej stronie a w śrosku była by wolna przestrzeń.


Pomysł może i abstrakcja, ale w odniesieniu do tego co wiecie podejdzcie do tematu poważnie. Nie krytykujcie tylko ulepszajcie pomysł, na pewno jest osoba mądrzejsza niż ja i wypowie się lepiej. Jeśli ktoś nie skumał dokładnie o co mi chodzi to mogę podesłać zdjęcia z objaśnieniem o co mi kurde chodzi :D

Czaekam na wasze opinie i pomysły.
Ostatnio zmieniony przez tekla 2015-05-05, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
niebieskiultras 



Skąd: Woj. Śląskie
 #2  Wysłany: 2015-04-25, 07:29   

Nikt ci takich modyfikacji nie zrobi po za panem heniem w stodole . Butle maja taki a nie inny kształt ze względu na wymogi prawne i wymagają atestów . Pomyśl co sie dzieje z taka spawana butla przy dzwonie w tyl ? Usuwając wnękę na kolo zapasowe ingerujesz w strefę kontrolowanego zgniotu co za tym idzie przy każdym najechaniu na Tyl szkody sa większe i bardziej niebezpieczne dla ciebie i twoich pasażerów . Bak paliwa tak samo jest w takim a nie innym miejscu ze względu na to ze tam jest wzmocnienie podłogi i przy dzwonie nie dochodzi do rozerwania baku. Polecam przestudiować budowę pojazdów . Jesli ktos zrobi ci takiego moda to będziesz jeździć taka bomba na kolach .



Jesli chcesz jeździć więcej km na jednym zbiorniku to niech wrzuca Ci walec zamiast toroidalnego lub załóż toroidalny ale największy jaki wchodzi do wnęki . A jesli to nadal będzie Malo to powiedz gazownikowi by ustawił ci instalacje na maksymalne oszczędzanie .

A tak po prawdzie zasięg jaki pokonujesz na tym zbiorniku jest normalny .
Na tym samym zbiorniku w astrze f 1.4 robi sie 300km takze nie jest zle jak policzysz ile oszczędzasz w porównaniu z benzyna .
_________________
Subaru Impreza gf8
 
 
xonik5
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2015-04-25, 08:57   

Co do zasiwgu to wiem ze nie jest najgorszy i co do ustawien u gazownika to bylem kilkukrotnie i niec lepiej sie nie da zrbic. Wstawic wiekszy zbiornik we wneke nie da rady bo bedzie zbytnio wystawac a da jakies 50-100km moze wiecej.

Co do modyfikacji bak paliwa na butle lpg to nie bedzie problemu bo robia takie rzeczy ale z torioidalnym zbiornikiem a ja chcialbym taki w ksztalcie zblizonym do baku paliwa. Wiem ze takie rzeczy byly robione ale nie moge znalezc jakiejs konkretnej informacji gdzie sie zglosic i dopytac czy ktos taki rzeczy robi.

Co do usuwania wneki kola zapasowego to dodatkowo bym wzmocnil konstrukcje auta i co do kontekstu bomby na kolach to nie ma sie co martwic bo bak jest zrobiony jest z kompozytu wiec slabsza konstrukcja niz bak lpg wiec tutaj o wybuch nie ma sie co martwic.
 
 
niebieskiultras 



Skąd: Woj. Śląskie
 #4  Wysłany: 2015-04-25, 09:08   

Przestudiuj budowę pojazdów . Wzmocnienia itd . Zbiornik jest z kompozytu tylko po to by nie korodowal . A miejsce jego zamocowania tez jest związane z budowa wzmocnień

Osobiście nie widzę sensu takich modyfikacji .
_________________
Subaru Impreza gf8
 
 
xonik5
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2015-04-25, 09:37   

Co do wycinki wneki kola zapasowego to to jest pomysl wystrselony tak o i daktycznie jeszze o budowie pojazdow nie czytalem dokladniej. Co do zamiany baku na butle lpg to pierwszy lepszy opis tego jest tutaj (http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/zbiorniki-lpg-gazu/Anatomiczne-zbiorniki-LPG,artykul,7062.html) ewentualnie zmniejszenie zbiornika o wstawienie obok butli toriodalnej albo caly bak wywalic wstawic taki jak z artykulu a mniejszy bak paliwa wstawic gdzies w bezpiecznym miejscu. Temat wlasnie powstal po to aby doradzic jak sie za to zabrac gdzie szukac pomocy i np jak rozwiazac problemy z umiejscowieniem wszystkich rzeczy.

[ Dodano: 2015-04-25, 09:45 ]
Sorki za literowki ale pisze na telefonie i jakos mi klawiatura nie podchodzi pod palce xD
 
 
niebieskiultras 



Skąd: Woj. Śląskie
 #6  Wysłany: 2015-04-25, 15:37   

w tym linku co dodałeś jest wyraźnie napisane ,że to są zbiorniki produkowane pod dany model auta . jeśli znajdziesz kogoś kto ma takie zbiorniki to spoko ale ja bym się nigdy nie podjął montażu takiego czegoś z kilku powodów

po 1 koszty
po 2 jako strażak wiem jak ważne jest przy wypadku zakręcanie zaworu lpg a montaż czegoś takiego wiąże się z podnoszeniem auta by zakręcić ten zawór
po 3 stosunek oszczędności na gazie do pojemności zbiornika jest nie korzystny co za tym idzie nie ma sensu montować tego .
_________________
Subaru Impreza gf8
 
 
xonik5
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2015-04-25, 21:57   

Tak są produkowane pod dany typ i dlatego szukam kogoś kto wie gdzie można zamówić takie coś, bo ten zbiornik z linku ktoś musiał zrobić więc dlaczego nie można zrobić do mojego? ;]

Co do twojego doświadczenia to nie chce wgl podważać jeśli jesteś strażakiem to wiedz, że tylko tą "mundurówkę" szanuje, ale i tak sądzę, że nie jest to niebezpieczna zabawa wszystko byłoby zrobione w taki sposób aby było bezpieczne, a nie u pana stasia za stodołą...

Co do kosztów to nie znam ich i chciałbym poznać jeśli cena będzie z kosmosu to faktycznie zarzuce projekt jeśli będzie znośna to dlaczego by nie? Dla mnie kasa się nie liczy i na coś nawet nie można, a trzeba wydać więc mogę to zrobić na auto.

Co do montażu to wiem, że są montowane zbiorniki pod autem (toriodalne) i nikt nie miał problemów (albo mało osób), idąc tropem bezpieczeństwa (tak wiem trzeba zachować rozsądek itd. oczywista sprawa) to nie powinniśmy wsiadać wgl do aut przecież to robią ludzie i jest możliwość, że wszystko tam może zawieść itd. po co ryzykować.

Co do oszczędności to na aucie nie da się oszczędzić to jest jak to ludzie mówią "skarbonka bez dna" i tak na marginesie nie skumałem tego:"stosunek oszczędności na gazie do pojemności zbiornika jest nie korzystny". Jeśli masz na myśli, że koszt takiej zabawy przewyższy oszczędności z jazdy na gazie to masz 100% racji, ale na wstępie mówiłem, że to wiem i żeby nikt tego nie brał pod uwagę jedynie ulepszenie tego projektu wchodzi w grę i ewentualnie doradzenie co poprawić, co zrobić inaczej, co gdzie wstawić, gdzie iść się dowiedzieć o wykonanie itd.

Jeśli ktoś jeszcze chciałby się wypowiedzieć na ten temat to czekam.
 
 
niebieskiultras 



Skąd: Woj. Śląskie
 #8  Wysłany: 2015-04-25, 23:21   

Ja wszystko rozumiem . Jak dla mnie ta modyfikacja ma sens tylko przy dużej liczbie kilometrów

Ja aż takich modow bym nie robił . No ale jesli stać Cie na inwestowanie to czemu nie ?

Z drugiej strony doceniam zaangażowanie i pomysłowość . Jesli faktycznie weźmiesz sie za to to życzę powodzenia i bezpiecznej jazdy
 
 
xonik5
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2015-04-26, 08:16   

Robie kilometrow i raz na dwa dni tankuje gaz a benzyne raz na tydzien po 10L okolo wiec mnie troche to denerwuje i na pewno zmienie generacje instalacji no i ten zbiornik chce pofisiowac. Jesli kwota bedzie z kosmosu to bede sie meczyc na tym co mam ale jestem dobrej mysli :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM