Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: gdzie, ix20, rozbiegly, rumaki, sie, te

[ix20] Gdzie te rumaki się rozbiegły?
Autor Wiadomość
ph71 



Kolor: steel grey ZAR
Skąd: Poznań
 #1  Wysłany: 2012-01-28, 15:02   [ix20] Gdzie te rumaki się rozbiegły?

W zakresie prędkości obrotowych silnika do 3000obr/min odnoszę wrażenie, że auto się całkiem sprawnie rozpędza, na pewno nie jest zawalidrogą.
Ale przy próbie skorzystania z obrotów >3500 odczuwam bardziej pewien niedostatek niż oczekiwany dodatkowy przyrost... przynajmniej, tak to powinno wyglądać z charakterystyki tego silnika.
A jakie są Wasze odczucia?
 
 
tommii 



Skąd: Kraków
 #2  Wysłany: 2012-01-29, 00:36   

Może te wykresy pomogą wyjaśnić dlaczego masz takie odczucia.
Dodam tylko że jeździ się momentem obrotowym, a ten przy nieco ponad 4000 zaczyna dość mocno lecieć w dół.

 
 
ph71 



Kolor: steel grey ZAR
Skąd: Poznań
 #3  Wysłany: 2012-01-29, 10:08   

tommii napisał/a:
Może te wykresy pomogą wyjaśnić dlaczego masz takie odczucia.
Dodam tylko że jeździ się momentem obrotowym, a ten przy nieco ponad 4000 zaczyna dość mocno lecieć w dół.

[url=http://img833.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Znam te wykresy i doskonale wiem, że użytkowo jeździ się momentem, stąd było moje pytanie, bo odczucia nieco przeczą danym...

[ Dodano: 2012-01-29, 10:08 ]
 
 
tommii 



Skąd: Kraków
 #4  Wysłany: 2012-01-29, 13:54   

pomiędzy 3500 a 4200 (max moment) jest tylko sześcioprocentowy przyrost. W praktyce nie ma możliwości wyczuć tak niewielkiego wzrostu momentu (to tylko ok. 10Nm).
Mnie w ogóle nie dziwi, to że nie odczuwasz żadnego przyrostu bo nie możesz go odczuć.
 
 
ph71 



Kolor: steel grey ZAR
Skąd: Poznań
 #5  Wysłany: 2012-01-29, 14:33   

tommii napisał/a:
pomiędzy 3500 a 4200 (max moment) jest tylko sześcioprocentowy przyrost. W praktyce nie ma możliwości wyczuć tak niewielkiego wzrostu momentu (to tylko ok. 10Nm).
Mnie w ogóle nie dziwi, to że nie odczuwasz żadnego przyrostu bo nie możesz go odczuć.


Może problem nie tylko w tym, czy go wyczuwam czy nie. Problem w tym, że lawinowo rośnie wówczas zużycie paliwa, a za to nie dostajesz nic lub niewiele w zamian.
Tak to jeździły niewysilone silniki 8-zaworowe, które miały lepszą elastyczność od dołu, a nie 16-stki, gdzie kosztem elastyczności na niskich obrotach miałeś odczuwalny bonus na wysokich :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM