Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 1997, 3d, accent, co, moge, rok, x3, zmiany, zrobic

Przesunięty przez: tekla
2014-10-12, 13:04
[Accent X3] Zmiany Accent X3 3d rok 1997 - co mogę zrobić?
Autor Wiadomość
diablomode
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2014-10-11, 23:40   [Accent X3] Zmiany Accent X3 3d rok 1997 - co mogę zrobić?

Witam wszystkich :)

Mam pytanie odnośnie zmian jakie mogę wprowadzić do mojego "żółtka" X3.

Posiada on fabryczny silnik 1.3 12V 75km.

Chodzi mi dokładniej o wygląd, co mógłbym dodać takiego / zmienić aby wyglądał lepiej i ciekawiej.

Mam założone felgi 6J opony 175/70/13. Widać też na nim spojler, który był na nim już w Niemczech.

Nic nie było przy nic zmieniane ani robione, wszystko jest oryginalne.

ed. przeniesienie tematu, dodanie tagu. tekla

żółtek.jpg
Mój żółtek
Plik ściągnięto 115 raz(y) 92,36 KB

Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-10-12, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maciek
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2014-10-12, 00:13   

Gleba i dobre koło, nic więcej nie trzeba. Na dobry początek możesz poprawić spas lewego reflektora, bo na zdjęciu widać niezłą szparę między lampą na maską ;-) . Najważniejsze: dbaj, dbaj, dbaj i wszystkie naprawy przeprowadzaj na czas. Zadbaj o konserwację podłogi i przejrzyj dokładnie nadwozie pod kątem wszelkich rdzawych nalotów, bo blacha to najsłabszy punkt Hyundaiów z lat .90
 
 
diablomode
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2014-10-12, 00:19   

Dobrze, a jakie byś polecał felgi pod Accenta'a i jakie oponki? Jaki rozmiar?

A co do gleby to sprężyny czy całe zawieszenie? Jak zawieszenie to jakie dokładnie i ile mógłbym zejść?

Jutro dodam reszte zdjęć żółtka, to zaprezentuje go całego jak wygląda, bo trochę mu brakuje do ideału.
 
 
Maciek
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2014-10-12, 00:54   

Nie wiem jakie masz doświadczenie jeśli chodzi o jazdę na glebie, ale póki co polecałbym najzwyklejsze sprężyny obniżające -30 mm. Nie jest to hardcore'owe obniżenie i twardość też względna, ale daje mniej więcej pojęcie o tym, czego można się spodziewać idąc dalej (w kierunku kitów i gwintów). Co do konkretów to niestety mam smutną wiadomość - Accent X3 dzieli zawieszenie z Mitsubishi Coltem, więc konkretne sportowe zawiasy z regulacją wysokości są osiągalne tylko zagranicą i cenowo plasują się w okolicach 4k PLN (bodajże BC Racing i D2). Wbrew pozorom najprostsza droga to tak zwany 'drut-gwint', którego idea została szerzej opisana na forum naglebie.pl (postaram się znaleźć ten link i podrzucić). Jeśli natomiast nie interesuje Cię opcja regulowania wysokości to bodajże Bilstein produkuje sportowe amortyzatory do Accenta (linia B6 Sport) a sprężyny obniżające możesz dobrać według uznania (dobrą jakość prezentują Eibach, Lesjofors, Koni - z dostępnością jest niestety ciężko). Osobiście pracuję nad dostosowaniem gwintu z Opla Astry G do mojego Pony'ego, ale póki co jeszcze długa droga przede mną, bo fundusze mam ograniczone a wyskoczyło mi kilka nieprzewidzianych zabaw blacharskich :lol:

Co do felg i opon - polerowany Ronal Turbo zawsze dobrze leży, ale do tego koloru chyba najfajniej spasowałyby czarne Rota Grid 15'' i na to opona 195/50/15. Zresztą - felgi to dopiero początek, bo najważniejszy jest spas, spas, spas! Tak na prawdę wszystko zależy, czego oczekujesz po tym aucie, bo nie ma co ukrywać - 99% modyfikacji to w tym wypadku tak na prawdę przecieranie szlaków :-D .

Edit:
Przede wszystkim przygotuj się na dużo trudności i przyszykuj z tonę samozaparcia, bo wielu przed Tobą już tu było co strasznie chcieli modyfikować swoje Hyundaie i spektakularne plany zdychały szybko, bo okazywało się, że to nie VAG i trzeba dużo kombinować.
 
 
diablomode
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2014-10-12, 19:15   

W moim przypadku chodzi tylko o polepszenie wygląu zewnętrznego, dokładniej o jakieś lepsze fele i oponki.
A w takim ogólnym wyglądzie to dodać parę rzeczy z carbonu (lusterka, uchwyt klapy), a także spojler (carbon żółty). Do wnętrza to także jakoś coś w carbonie, tylko się zastanawiam co można zmienić.
Jeśli dało by radę to prosiłbym o linki do dobrych sprężyn obniżających, felg gdzie mógłbym dostać, bo opony to dla mnie nie problem, a mam wulkanizację w rodzinie :D

[ Dodano: 2014-10-12, 19:25 ]
A co mógłbym zrobić z głośnikami?

Na tą chwilę mam oryginalne głośniki i radio Pionieer mvh-150ui (4x 50 WAT).

Jakie otwory są oryginalnie na drzwiach i jakie mają wymiary głośniki? Jakie byście polecili? Jakiej marki i jaka moc?

Nie chce wkładać żadnej tuby ani nic podobnego, tylko same głośniki zamiast oryginalnych, ponieważ te już się kończą powoli.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #6  Wysłany: 2014-10-12, 21:14   

http://hyundaiklub.pl/for...highlight=gleba

http://hyundaiklub.pl/for...highlight=gleba

http://hyundaiklub.pl/for...highlight=gleba
 
 
tekla 
Strażniczka lingwistyczna



Kolor: Ocean Blue metallic
Skąd: Częstochowa/Sosnowiec
 #7  Wysłany: 2014-10-13, 14:08   

Maciek napisał/a:
Przede wszystkim przygotuj się na dużo trudności i przyszykuj z tonę samozaparcia, bo wielu przed Tobą już tu było co strasznie chcieli modyfikować swoje Hyundaie i spektakularne plany zdychały szybko, bo okazywało się, że to nie VAG i trzeba dużo kombinować.
hahaha i jeszcze lincz na forum, jeśli zrobisz z tego agrotuning :D
_________________
+ HYUNDAI V650X 600W elektryczny o imieniu Ssak
był: Accent X3 LS 1996 1.5 12V znany też pod imieniem Cętka.
 
 
 
diablomode
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2014-10-13, 20:57   

Dodaje zdjęcia mojego żółtka.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Na pewno chciałbym okleić:
- spoiler, podłokietniki tylne, ramkę licznika oraz pasek oddzielający na carbon żółty bądź mat żółty

- lusterka, ramkę panelu sterowania, uchwyt od bagażnika nad rejką, podstawkę od dźwigniki zmiany biegów na carbon

Czy widzi się Wam taka opcja?

Chciałbym też go wrzucić na fele 14 /15 ", 6J / 7J może, ale nie wiem czy znajdę coś ładnego.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

A jakie głośniki polecacie, jakiej firmy i jakiej wielkości do mojego radyjka Pionieer MVH-150UI, bo te oryginalne już się kończą, a przód już nie trybi, więc czas na zmiany.

Na pewno nie interesuje mnie tuba ani inne rzeczy, tylko same głośniki.

Prawdopodobnie oryginalnie mają średnicę 13 cm, więc na pewno takie chciałbym założyć, żeby nie zmieniać nic.

20141013_193716.jpg
żółty
Plik ściągnięto 63 raz(y) 1,84 MB

20141013_193649.jpg
żółty
Plik ściągnięto 104 raz(y) 1,69 MB

20141013_193621.jpg
żółty
Plik ściągnięto 65 raz(y) 1,64 MB

20141013_193439.jpg
żółty
Plik ściągnięto 68 raz(y) 1,65 MB

20141013_193424.jpg
żółty
Plik ściągnięto 61 raz(y) 1,14 MB

20141013_193408.jpg
żółty
Plik ściągnięto 107 raz(y) 1,82 MB

 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #9  Wysłany: 2014-10-13, 20:57   

Tekla żadnego linczu nie będzie bo i nic się nie zdarzy.
 
 
Maciek
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2014-10-13, 22:35   

To żółte detale we wnętrzu to to specyfika jakieś 'sportowej' albo 'młodzieżowej' edycji? kosmos2011 jesteś w stanie uzyskać jakieś informacje na ten temat? Bo jeśli tak to ja bym tego nie ruszał i po prostu dbał, bo nie dość, że Accentów już mało to takich specjalnych wypustów tym bardziej. Jeśli się okaże, że te żółte detale stworzył na własną rękę ktoś kto wcześniej był właścicielem Accenta to wtedy faktycznie można by było pomyśleć nad carbonem lub ewentualnie wymianą tych elementów na te w oryginalnym kolorze.

Druga sprawa - oddaj gałkę zmiany biegów do obszycia, bo aż się prosi o to. Naklejka z klapy out, naklejka ze schowka również out. Pokrowce na pasy z Jacky Auto Sport też out, bo aż przypomniały mi się złote lata 'Świata Tuningu' (nie chcesz iść tą drogą ;-) ). Ruda bierze Ci chyba prawe nadkole z tyłu - zadbaj o to. Zamiast felg proponuję podnieść auto, sprawdzić jak się miewa podłoga i rzucić konserwację, bo nie chciałbyś, żeby po którejś zimie nogi zaczęły szorować Ci o asfalt.

Domyślam się, że nie na takie odpowiedzi liczyłeś, ale ja osobiście jestem zwolennikiem tuningu w wersji OEM+ - najpierw doprowadzasz auto do konkretnego stanu a później bawisz się w felgi, gwinty, polibusze i uturbione silniki 8-)

A tak co do felg to zdecydowanie masywne Rota Grid pięknie by tu siadły. Ewentualnie coś z dużym parapetem w 14'' calach. Aż żal, że nie ma nikogo kto podjąłby się jakiegoś VT...

 
 
tekla 
Strażniczka lingwistyczna



Kolor: Ocean Blue metallic
Skąd: Częstochowa/Sosnowiec
 #11  Wysłany: 2014-10-13, 23:36   

Te żółte detale faktycznie niespotykane. Nie ruszałabym, fajne są!
Carbonu to ja w ogóle nie lubię gdziekolwiek, więc nie mam co się wypowiadać.
_________________
+ HYUNDAI V650X 600W elektryczny o imieniu Ssak
był: Accent X3 LS 1996 1.5 12V znany też pod imieniem Cętka.
 
 
 
kadafi 



Skąd: Eskilstuna
 #12  Wysłany: 2014-10-14, 12:55   

Tylko ładna felga z odpowiednią oponką + kosmetyka i będzie OK. Nie rób nic wiecej bo zrobisz odpust. Kolorek super.
 
 
diablomode
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2014-10-14, 17:11   

Te żółte detale i spoiler były od poprzedniego właściciela z Niemczech.

A jeśli chodzi o te naklejki to przy wolnym weekendzie zajmę się tym.

A co zamiast tych pokrowców na pasy dać?

Gdzie najlepiej dać do obszycia gałkę?

Jeśli chodzi o Carbon (czarny) to chciałem założyć czarny na lusterka, bo już są dla mnie uciążliwe, ponieważ były malowane w zeszłym roku i po jakimś roku zawsze powoli schodzi farba i widać białe plamy, a nie chce mi się tego ciągle malować naokrągło.

Także miałem plan zrobić coś z spoilerem, bo schodzi z niego lakier bezbarwny i widać jaśniejsze ślady żółtego od słońca, a też nie chce malować tego tylko chciałem założyć folie Carbon (żółta) lub mat (żółta).

Jeśli chodzi o malowanie to na pewno odpada, bo nie mam takich finansów, żeby dawać samochód do lakiernika, żeby zająć się tymi elementami.

Prawidłowe wartości dla oryginalnej felgi dla X3:
5.0Jx13 -> rozmiar felgi
4x114.3 -> rozstaw śrub
ET46 -> odsadzenie (ważna wartość co by koła nie wystawały poza obrys)
CH67 -> rozmiar otworu centralnego

Chciałbym jakąś fele 7.0 albo 6.0J zależy czy znajdę takową fele gdzieś na miejscu.
A opłaca się wrzucić oponkę 14" czy 15" czy zostawić w oryginale 13" i zmienić na jakąś szerszą oponę z felgą?
 
 
tekla 
Strażniczka lingwistyczna



Kolor: Ocean Blue metallic
Skąd: Częstochowa/Sosnowiec
 #14  Wysłany: 2014-10-14, 18:48   

diablomode napisał/a:
A co zamiast tych pokrowców na pasy dać?
hmmm... Nic? (;
_________________
+ HYUNDAI V650X 600W elektryczny o imieniu Ssak
był: Accent X3 LS 1996 1.5 12V znany też pod imieniem Cętka.
 
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #15  Wysłany: 2014-10-14, 18:55   

Pokrowce na pasy ?
Pamiętam to z Cinquecento, co to dawało ? To taka wersja dla mężczyzn bez okazałych piersi, żeby było bardziej miękko na klacie ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM