Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 189, 2.7, czujnik, fe, hyundai, ii, korbowego, santa, v6, walu

Przesunięty przez: Zbyszek
2014-10-01, 09:53
[Santa Fe CM] Hyundai santa fe II 2.7 V6 189 czujnik wału korbowego
Autor Wiadomość
jelsyn1
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2014-10-01, 08:33   [Santa Fe CM] Hyundai santa fe II 2.7 V6 189 czujnik wału ko

Witam od niedawna w moim santa fe zaczał nierówno pracować silnik najbardziej jest to odczuwalne na luzie zaczyna nierówno chodzić i są odczuwalne drgania byłem u mechanika i powiedział że to jest wina czujnika wału korbowego tylko nie mógł znaleśc w którym miejscu jest..... może ktoś miał juz taki przypadek i wie gdzie może sie znajdować ten czujnik
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2014-10-01, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2014-10-01, 20:09   

Na jakiej podstawie mechanik zdiagnozował (odczyt błędów?) uszkodzenie CKPS i nie potrafi go umiejscowić.





Numer części czujnika CKPS 39180-3E100. Nie kupuj zamiennika tylko oryginał.

http://www.fox.rzeszow.pl...30,259934).aspx

Jak chcesz porady co do części to choć raz podaj numer vin.
 
 
jelsyn1
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2014-10-01, 21:07   s

po diagnozie komputerem wyszło ze czujnik wału ale nie mógł sprawdzić czy wałka rorządu czy korbowodowego i powiedział że to raczej na 100% korbowodowego bo rorządu tylko właczaja sie przy zapalaniu silnika. przed chwila od niego wróciłem kupiłem zamiennik i chyba to było pudło bo zadnej poprawy na nim nie ma nawet nie chce zapalić
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #4  Wysłany: 2014-10-01, 21:30   

Jaki numer błędu wyskoczył ?
 
 
jelsyn1
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2014-10-01, 21:59   

nie spisałem ale jak bede miał go to na pewno sie odezwę i z góry dzięki ;)
 
 
gto.ferrari.599
[Usunięty]

 #6   Wysłany: 2014-10-02, 08:11   

Witaj... Objawem uszkodzonego czujnika wału korbowego jest gaśnięcie silnika podczas normalnej pracy... (ale nie jakieś spadki obrotów czy inne cuda);
kupuj tylko ori jak radzi Prezes Kosmos :mrgreen:
 
 
martinez98 



Skąd: Rumia
 #7  Wysłany: 2014-10-02, 11:01   

Na LPG i na PB robi to samo? Sonda lambda żyje? Błąd by pomógł, ale objawy średnio pasują do tego co piszesz.
 
 
jelsyn1
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2014-10-02, 19:16   

U mnie jest tak że on nie gaśnie całe szczescie ... na istalacji gazował (sekwencja) i na paliwie jest to samo . czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... :-| jeszcze podjadę z nim i ten numer błędu spisze tylko u tylko juz u dwóch mechaników byłem i mieli problem z dokładnym odgadnieciem przyczyny mówią że z niemcami nie ma problemu a z tym coś nie mogą :-? może dla tego że to wersja amerykanska
 
 
lucjan 



Skąd: woj. łódzkie
 #9  Wysłany: 2014-10-02, 19:41   

A weź kolego przemyśl, czy czasem nie jest to sprawa wymagająca regulacji luzu zaworowego.
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów. W sytuacji jeżdżenia na LPG, kiedy to temperatura spalania jest wyższa niż na benzynce, dochodzi z czasem do zmniejszania się luzu zaworów.
W konsekwencji silnik zaczyna pracować nierówno. Jest to szczególnie widoczne na wolnych obrotach. Przy pracy zaś na wyższych obrotach konie tracą animusz.
 
 
martinez98 



Skąd: Rumia
 #10  Wysłany: 2014-10-03, 09:32   

jelsyn1 napisał/a:
czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... :-|

Bzdury. Co ma gaz do czujnika? Niedługo da się wyczytać, że wyważenie kół spieprzone bo gaz.
Jedź do porządnego warsztatu, może gdzieś, gdzie się w azjatyckich specjalizują.

lucjan napisał/a:
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów.

Ależ jest. W 2.7 oczywiście, że jest hydraulika. w 2.4 chyba nie ma.
 
 
lucjan 



Skąd: woj. łódzkie
 #11  Wysłany: 2014-10-03, 10:57   

martinez98 napisał/a:
jelsyn1 napisał/a:
czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... :-|

Bzdury. Co ma gaz do czujnika? Niedługo da się wyczytać, że wyważenie kół spieprzone bo gaz.
Jedź do porządnego warsztatu, może gdzieś, gdzie się w azjatyckich specjalizują.

lucjan napisał/a:
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów.

Ależ jest. W 2.7 oczywiście, że jest hydraulika. w 2.4 chyba nie ma.


Ośmielam się nie zgodzić z tezą, iż w 2,7 jest hydraulika.
Mam ten motor, miałem takie objawy jak opisuje kolega. Diagnoza mechanika była jedna - zmniejszenie się luzu zaworowego. Skończyło się na zdjęciu pokryw zaworów, regulacji zaworów. Od tej pory motorek pracuje równiutko, ciuchutko i wydajnie jak pszczółka.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #12  Wysłany: 2014-10-03, 18:42   

Obydwaj macie rację w SM hydrauliczna regulacja, a w CM płytki.
 
 
mdeja
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2015-03-24, 11:14   

Podłączę się z zapytaniem. Na zimnym silniku klekoczą mi zawory, co uspokaja się po nagrzaniu silnika. Auto mam od kwietnia 2014, objawy ukazały się z pierwszymi chłodami jesiennymi. W zimie masakra - ale samochód na luzie rozgrzewam zawsze pod domem z 5 minut.

Mam wersję amerykańską 2.7v6 4x4 Santa Fe II generacja CM (produkcja grudzień 2006 ALABAMA) - z automatem 4 biegowym. Od kwietnia 2014 instalacja LPG - (montowana przeze mnie - wcześniej auto gazu nie znało). Silnik to słabsza wersja 173 albo 175 koni - w każdym razie nie jest to europejskie 189 KM. Czy w moim aucie też są zawory regulowane na płytkach? Patrząc w ASO po numerze VIN wychodzi mi mi część o numerze 22226-3E001 o wymiarze nominalnym, albo nadmiarowe. Byłem pewien ze mam szklanki hydrauliczne a nie płytki
Ostatnio zmieniony przez Brt 2015-03-25, 12:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #14  Wysłany: 2015-03-24, 22:33   

Cytat:
Obydwaj macie rację w SM hydrauliczna regulacja, a w CM płytki.


Cytując siebie chciałbym skorygować błąd w CM silnik 2.7 są wymienne popychacze o różnych wymiarach, a nie płytki.

Mdeja w Twoim też.

Na rysunku element o numerze 22226C.

http://epc.japancars.ru/h...mdHIwMj09RjE%3D
 
 
mdeja
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2015-03-25, 08:48   

Czyli jeśli w pewnym zakresie obrotów na zimnym silniku klepie - to skasowanie tego nadmiernego luzu polega na kupnie wiaderka popychaczy o różnych wymiarach i wymianie...?

Nie cytujemy (szczególnie w całości) wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
Ostatnio zmieniony przez tekla 2015-03-26, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM