Przesunięty przez: Zbyszek 2014-10-01, 09:53 |
[Santa Fe CM] Hyundai santa fe II 2.7 V6 189 czujnik wału korbowego |
Autor |
Wiadomość |
jelsyn1 [Usunięty]
|
#1 Wysłany: 2014-10-01, 08:33 [Santa Fe CM] Hyundai santa fe II 2.7 V6 189 czujnik wału ko
|
|
|
Witam od niedawna w moim santa fe zaczał nierówno pracować silnik najbardziej jest to odczuwalne na luzie zaczyna nierówno chodzić i są odczuwalne drgania byłem u mechanika i powiedział że to jest wina czujnika wału korbowego tylko nie mógł znaleśc w którym miejscu jest..... może ktoś miał juz taki przypadek i wie gdzie może sie znajdować ten czujnik |
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2014-10-01, 09:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#2 Wysłany: 2014-10-01, 20:09
|
|
|
Na jakiej podstawie mechanik zdiagnozował (odczyt błędów?) uszkodzenie CKPS i nie potrafi go umiejscowić.

Numer części czujnika CKPS 39180-3E100. Nie kupuj zamiennika tylko oryginał.
http://www.fox.rzeszow.pl...30,259934).aspx
Jak chcesz porady co do części to choć raz podaj numer vin. |
|
|
|
 |
jelsyn1 [Usunięty]
|
#3 Wysłany: 2014-10-01, 21:07 s
|
|
|
po diagnozie komputerem wyszło ze czujnik wału ale nie mógł sprawdzić czy wałka rorządu czy korbowodowego i powiedział że to raczej na 100% korbowodowego bo rorządu tylko właczaja sie przy zapalaniu silnika. przed chwila od niego wróciłem kupiłem zamiennik i chyba to było pudło bo zadnej poprawy na nim nie ma nawet nie chce zapalić |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#4 Wysłany: 2014-10-01, 21:30
|
|
|
Jaki numer błędu wyskoczył ? |
|
|
|
 |
jelsyn1 [Usunięty]
|
#5 Wysłany: 2014-10-01, 21:59
|
|
|
nie spisałem ale jak bede miał go to na pewno sie odezwę i z góry dzięki ;) |
|
|
|
 |
gto.ferrari.599 [Usunięty]
|
#6 Wysłany: 2014-10-02, 08:11
|
|
|
Witaj... Objawem uszkodzonego czujnika wału korbowego jest gaśnięcie silnika podczas normalnej pracy... (ale nie jakieś spadki obrotów czy inne cuda);
kupuj tylko ori jak radzi Prezes Kosmos |
|
|
|
 |
martinez98


Skąd: Rumia
|
#7 Wysłany: 2014-10-02, 11:01
|
|
|
Na LPG i na PB robi to samo? Sonda lambda żyje? Błąd by pomógł, ale objawy średnio pasują do tego co piszesz. |
|
|
|
 |
jelsyn1 [Usunięty]
|
#8 Wysłany: 2014-10-02, 19:16
|
|
|
U mnie jest tak że on nie gaśnie całe szczescie ... na istalacji gazował (sekwencja) i na paliwie jest to samo . czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... jeszcze podjadę z nim i ten numer błędu spisze tylko u tylko juz u dwóch mechaników byłem i mieli problem z dokładnym odgadnieciem przyczyny mówią że z niemcami nie ma problemu a z tym coś nie mogą może dla tego że to wersja amerykanska |
|
|
|
 |
lucjan


Skąd: woj. łódzkie
|
#9 Wysłany: 2014-10-02, 19:41
|
|
|
A weź kolego przemyśl, czy czasem nie jest to sprawa wymagająca regulacji luzu zaworowego.
W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów. W sytuacji jeżdżenia na LPG, kiedy to temperatura spalania jest wyższa niż na benzynce, dochodzi z czasem do zmniejszania się luzu zaworów.
W konsekwencji silnik zaczyna pracować nierówno. Jest to szczególnie widoczne na wolnych obrotach. Przy pracy zaś na wyższych obrotach konie tracą animusz. |
|
|
|
 |
martinez98


Skąd: Rumia
|
#10 Wysłany: 2014-10-03, 09:32
|
|
|
jelsyn1 napisał/a: | czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... |
Bzdury. Co ma gaz do czujnika? Niedługo da się wyczytać, że wyważenie kół spieprzone bo gaz.
Jedź do porządnego warsztatu, może gdzieś, gdzie się w azjatyckich specjalizują.
lucjan napisał/a: | W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów. |
Ależ jest. W 2.7 oczywiście, że jest hydraulika. w 2.4 chyba nie ma. |
|
|
|
 |
lucjan


Skąd: woj. łódzkie
|
#11 Wysłany: 2014-10-03, 10:57
|
|
|
martinez98 napisał/a: | jelsyn1 napisał/a: | czytałem że przy instalacji gazowej czesto czujniki wału korbowego robi wysiadke i objawy sie zgadzaja nierówna praca silnika spadek mocy ... |
Bzdury. Co ma gaz do czujnika? Niedługo da się wyczytać, że wyważenie kół spieprzone bo gaz.
Jedź do porządnego warsztatu, może gdzieś, gdzie się w azjatyckich specjalizują.
lucjan napisał/a: | W Sanciaku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworów. |
Ależ jest. W 2.7 oczywiście, że jest hydraulika. w 2.4 chyba nie ma. |
Ośmielam się nie zgodzić z tezą, iż w 2,7 jest hydraulika.
Mam ten motor, miałem takie objawy jak opisuje kolega. Diagnoza mechanika była jedna - zmniejszenie się luzu zaworowego. Skończyło się na zdjęciu pokryw zaworów, regulacji zaworów. Od tej pory motorek pracuje równiutko, ciuchutko i wydajnie jak pszczółka. |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#12 Wysłany: 2014-10-03, 18:42
|
|
|
Obydwaj macie rację w SM hydrauliczna regulacja, a w CM płytki. |
|
|
|
 |
mdeja [Usunięty]
|
#13 Wysłany: 2015-03-24, 11:14
|
|
|
Podłączę się z zapytaniem. Na zimnym silniku klekoczą mi zawory, co uspokaja się po nagrzaniu silnika. Auto mam od kwietnia 2014, objawy ukazały się z pierwszymi chłodami jesiennymi. W zimie masakra - ale samochód na luzie rozgrzewam zawsze pod domem z 5 minut.
Mam wersję amerykańską 2.7v6 4x4 Santa Fe II generacja CM (produkcja grudzień 2006 ALABAMA) - z automatem 4 biegowym. Od kwietnia 2014 instalacja LPG - (montowana przeze mnie - wcześniej auto gazu nie znało). Silnik to słabsza wersja 173 albo 175 koni - w każdym razie nie jest to europejskie 189 KM. Czy w moim aucie też są zawory regulowane na płytkach? Patrząc w ASO po numerze VIN wychodzi mi mi część o numerze 22226-3E001 o wymiarze nominalnym, albo nadmiarowe. Byłem pewien ze mam szklanki hydrauliczne a nie płytki |
Ostatnio zmieniony przez Brt 2015-03-25, 12:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#14 Wysłany: 2015-03-24, 22:33
|
|
|
Cytat: | Obydwaj macie rację w SM hydrauliczna regulacja, a w CM płytki. |
Cytując siebie chciałbym skorygować błąd w CM silnik 2.7 są wymienne popychacze o różnych wymiarach, a nie płytki.
Mdeja w Twoim też.
Na rysunku element o numerze 22226C.
http://epc.japancars.ru/h...mdHIwMj09RjE%3D |
|
|
|
 |
mdeja [Usunięty]
|
#15 Wysłany: 2015-03-25, 08:48
|
|
|
Czyli jeśli w pewnym zakresie obrotów na zimnym silniku klepie - to skasowanie tego nadmiernego luzu polega na kupnie wiaderka popychaczy o różnych wymiarach i wymianie...?
Nie cytujemy (szczególnie w całości) wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla |
Ostatnio zmieniony przez tekla 2015-03-26, 20:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|