Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: cascade, diagnostyka, emulator, hiscan, hyundai, marki, pelna, samochodow, v0.9.3

Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
Autor Wiadomość
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #421  Wysłany: 2014-09-08, 16:38   Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan

W celu określenia czy w Twoim samochodzie złącze DLC posiada prawidłowe podłączenia żeby móc korzystać z poniższej aplikacji należy tutaj http://service.hyundai-mo...ro5/index.tiles wybrać jak poniżej na rysunku.



Dzięki koledze Szefu19 z zaprzyjaźnionego forum HCC i kolegą z newtiburon.com mamy teraz bezpłatny dostęp do narzędzia diagnostycznego HI-SCAN, którym dotychczas dysponowały tylko serwisy. Umożliwia to teraz samodzielne kasowanie błędów nie tylko jak to było dotychczas silnika, ale i ASB, ABS, SRS. Jeśli nie posiadamy w samochodzie ASB, ABS, SRS to nie musimy nic lutować i tak jak z ELM327 diagnozujemy tylko silnik.

Podczas modyfikacji interfejsu proszę nie łączyć (oprócz modelu Coupe) pinu 15 z pinem 7 (K-line). W innych modelach może pod pinem 15 być coś innego niż DTC więc lepiej nie ryzykować.

Opis pinów (zdjęcie z tematu forum HCC) gniazda DLC w Coupe widok płytki pinami samego interfejsu. Piny w samym gnieździe DLC w samochodzie są takie jak na zdjęciu poniżej.



W tym temacie http://www.forum.hyundaic...php?f=4&t=12542 opisano w skrócie czym i jak się połączyć z komputerem samochodu. Przed próbą podłączenia należy wykonać konfigurację portu do którego będzie podłączony interfejs wg poniższej instrukcji Szefu19

„podłącz interfejs do komputera (nie podłączaj jeszcze do gniazda DLC w samochodzie) przy dostępie do internetu komputer pobierze sterowniki, Wejdź w Menadżera Urządzeń, rozwiń zakładkę Porty (COM, LPT), wybierz USB Serial Port i wejdź we właściwości, następnie w zakładkę Ustawienia portu i wybierz prędkość 115200 oraz kliknij zaawansowane i czas opóźnienia ustaw na 1”
Po wypakowaniu plików na dysk uruchamiany program z pliku CASCADE.exe i pojawi się wtedy okno z wyborem marki lub kraju pochodzenia auta wybieramy HYUNDAI KIA.bin


Następnie z tego okna wybieramy 01.Vehicle Diagnosis i klikamy enter.


Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub dół 02. Hyundai General i klikamy enter.



Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub w dół model samochodu który chcemy zdiagnozować i klikamy enter.



Następnie ukaże się nam takie okno gdzie możemy wybrać strzałką w górę lub dół jakie podzespoły chcemy diagnozować i klikamy trzy razy enter.



W czasie łączenia wyświetlany będzie komunikat.



Poniżej znajduje się opis funkcji przycisków. Dodatkowo po lewej stronie na dole znajdują się przyciski REC, PLAY, STOP one służą chyba do zapisywania i odtwarzania przebiegów sygnałów np sondy lambda.



Dodatkowo u dołu głównego okna pojawia się napis RUNNING oznaczający że istniej połączenie programy z samochodem i napis interface z obok z wyświetlanym rodzajem chipa w naszym przypadku będzie to FT232RL.

Do tego tematu nie będzie dodany tag.

Po uruchomieniu programu po jakimś czasie Norton 360, a w szczególności sonar usuwa (uznaje go za złośliwy) mi program co powoduje że muszę ponownie go wypakować. Napiszcie jak jest u Was.
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2017-04-02, 13:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
szyblaszczyk 



Kolor: Srebrny
Skąd: York
 #422  Wysłany: 2018-05-11, 16:51   

green0210 napisał/a:
Wydaje mi się że kabel jest ok.
Ja w swoim nie mogłem się połączyć z silnikiem, dopiero na kablu z can'em poszło.
ABS moim zdaniem idzie po zwykłej transmisji.
Sprawdź czy na pewno dobre piny zlutowałeś i czy u ciebie ABS jest na 8 pinie.
Przy próbie połączenia, na dole widać na który pin cascade próbuje przeskoczyć.
Jeszcze można próbować zmienić w programie baud rate Control na 9600.
Spróbuj inną wersję cascade, próbuj do skutku aż się połączy, czasem nie chce od razu.
Włącz, wyłącz zapłon, od nowa podłącz kabel i.t.d
Zauważyłem że nie zawsze działa to połączenie idealnie.


Próbowałem różnych kombinacji. :-/ Właśnie widzę, że Cascade próbuje się łączyć pinami 7 oraz 8 w ABS. Dlatego nie wiem dlaczego kabel z CAN miałby pomóc.
 
 
gallard 



Skąd: Piła
 #423  Wysłany: 2018-05-24, 11:35   

Witam,
przeczytałem cały wątek ale mam mętlik, który kabel będzie odpowiedni do mojej Sonaty 2006 2.0crdi. Z tego co wywnioskowałem zarówno VAG K+Can 1.4 i VAG KKL powinien być odpowiedni. Nie wiem czym dokładnie różnią się te wersje i czy mogłby ktoś doradzić który będzie najbardziej odpowiedni? Głównie zależy mi na sprawdzenie pracy silnika.

Pozdrawiam
 
 
bolo 



Skąd: Leszno
 #424  Wysłany: 2018-06-07, 07:37   

VAG KKL PL USB FTDI 232 RL taki z opisu Allegro kupiłem i jest ok.

Takie coś mam w historii. Czy błąd z czujnikiem położenia wałka (wału czy wałka?) może być problemem z wypadaniem zapłonu?

Co z resztą?

123.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 2,41 MB

 
 
Arunio 



Kolor: Srebny metalik
Skąd: Gorzów Wlkp
 #425  Wysłany: 2018-06-08, 12:59   

Panowie, warto wydać półtora stówki? Czy można coś tańszego? http://allegro.pl/pl-sdpr...6569563654.html
 
 
west40 



Skąd: Milicz
 #426  Wysłany: 2018-06-08, 16:19   

Arunio, sam kożystam z V-Gate i do tego program Piston. Naprawdę chodzi fajnie i doskonale odczytuje błędy ( sprawdzone na pacyfice, vectra, dwa modele daihatsu i colt). Ale niestety obsługuje tylko silnik. Fajnie by było co by był podgląd także w ABS i ASB.
_________________
Spawanie aluminium, nierdzewki, plastiku, plandek.
 
 
kopek 



Skąd: Bełchatów
 #427  Wysłany: 2018-07-24, 23:09   

v gate torque pro. dodatek adv.
 
 
kerad 



Skąd: Kraków
 #428  Wysłany: 2018-07-25, 11:48   

Czy za pomocą Hi-scan można sprawdzić ciśnienie w klimatyzacji? A jeśli tak to w którym bloku tego szukać? Bo czujnik ciśnienia musi być, aby przy zbyt niskim ciśnieniu, nie załączał kompresora...
_________________
Kia Spotrage II 2.0 16V 4WD G4GC
 
 
RaulC 



Kolor: wiśnia
Skąd: Woj. Śląskie, Łódzkie
 #429  Wysłany: 2018-07-30, 10:55   

marrgoss napisał/a:

Nie doszedłem co prawda jak wykasowywać błędy w Cascadzie więc wykasowałem je ELM-em w ScanMaster/ScanXL. On jest jednak jak dla mnie graficznie przyjaźniejszy w obsłudze.


Zaznaczasz błąd i wciskasz delete. tak kasujesz w Cascadzie.

[ Dodano: 2018-07-30, 11:59 ]
szyblaszczyk napisał/a:

Udaje mi się połączyć z samochodem - mam ogólne informacje w Cascade plus możliwość łączenia sie z silnikiem. Natomiast nie potrafię sobie poradzić z połączeniem z ABS-em. Ciągle jest komunikat "Can't establish communication". Dokonałem zmian w ustawieniach portu jak w poście pierwszym.

Wyczytałem tutaj, że dla HC z 2007 roku może być potrzebny kabel VAG K + CAN
Czy rozwiązaniem jest kupno takiego kabla?
http://allegro.pl/vag-com...5389786246.html

Raz jeszcze podkreślam, że udaje mi się połączyć z samochodem i silnikiem. Problemem jest natomiast ABS, z którym połączyć sie nie mogę. Czy więc inny kabel może pomóc czy po prostu "ten typ tak ma"?


Problem może leżeć w sterowniku lub przekażniku od ABS. Ja mam to samo z AIR BAGAMI.
_________________
Jest Elantra XD 1.6 16V 2001r. oraz Getz 1.1 2003r.
 
 
matarix120 



Kolor: Granatowy
Skąd: Łask
 #430  Wysłany: 2018-08-06, 20:55   

Witam, jestem tu nowy i mam pytanie odnośnie podłączenia mojego Hultaja i30 Wagon z 2015 roku. Otóż przeczytałem cały ten wątek, przeszukałem inne strony i nadal nie wiem, czy kupując kabel VAG K+CAN i po przelutowaniu pinów, będę mógł diagnozować mój samochód przez Cascade lub Hi-Scana. Czytając ten post nie zauważyłem, żeby ktoś pytał, czy można podłączyć Hyundaia młodszego niż 2011, chyba że jestem ślepy :-P I w sumie, żeby nie robić kolejnego posta zapytam, czy jeśli kupie kabel STN1110 OBDLink SX to będę mógł używać wyżej wymienionych programów, czy to po prostu droższy kabel typu ELM327. To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość :-)
 
 
RaulC 



Kolor: wiśnia
Skąd: Woj. Śląskie, Łódzkie
 #431  Wysłany: 2018-08-09, 11:57   

matarix120, można bez problemu podłączyć młodsze auto jeśli jest w cascadzie. Nie lutuj pina 15 bo na nim może być coś innego niż w coupe.
Jeśli chcesz tylko zdiagnozować błędy check to wystarczy najtańszy elm na bluetooth i smartfon z darmowym pistonem. Bez problemu silnik diagnozuje. Kabel do cascady i hi-scan potrafi diagnozować także inne elementy poza silnikiem. Jak sprawdzę czy w wyborze pojazdów jest i30 to napiszę.
_________________
Jest Elantra XD 1.6 16V 2001r. oraz Getz 1.1 2003r.
 
 
srbastek 



Kolor: Czarny
Skąd: Mysłowice
 #432  Wysłany: 2018-08-09, 14:57   

Jest I30, ale tylko 1gen. Wszystkie młodsze samochody muszą być podpięte pod nowy system (nie pamiętam nazwy)

o właśnie, GDS
 
 
microm 



Skąd: Krotoszyn
 #433  Wysłany: 2018-08-26, 17:54   

matarix120 napisał/a:
Witam, jestem tu nowy i mam pytanie odnośnie podłączenia mojego Hultaja i30 Wagon z 2015 roku. Otóż przeczytałem cały ten wątek, przeszukałem inne strony i nadal nie wiem, czy kupując kabel VAG K+CAN i po przelutowaniu pinów, będę mógł diagnozować mój samochód przez Cascade lub Hi-Scana. Czytając ten post nie zauważyłem, żeby ktoś pytał, czy można podłączyć Hyundaia młodszego niż 2011, chyba że jestem ślepy :-P I w sumie, żeby nie robić kolejnego posta zapytam, czy jeśli kupie kabel STN1110 OBDLink SX to będę mógł używać wyżej wymienionych programów, czy to po prostu droższy kabel typu ELM327. To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość :-)


Witam. Niestety w moim i30 laczy sie tylko z silnikiem i ze wspomaganiem kier... bledy te same co stwierdzono w serwisie... Z abs, srs oraz pozostalymi osprzetami nie moge nawiazac komunikacji... autko z 2012 takze nowsze pojazdy prawdopodobnie inny program musi byc...
 
 
mr_adam 



Kolor: czarny
Skąd: Gdańsk
 #434  Wysłany: 2018-09-23, 17:21   

Mam pytanie prześledziłem cały wątek zakupiłem kabelek z tej aukcji vag-kkl-pl-usb-ftdi-232-rl i piszecie o polutowaniu 7 i 8 pinu z 12 oraz też 7 i 8 z 12 i 13. Polutowałem 7 i 8 z 12 i łączy się z poduszkami oraz z klimatyzacją ale jest problem bo wyskakuje error błąd połączenia. Kombinowałem tak jak radziliście z szybkością łącza ale za każdym razem jest tak samo coś można na to poradzić. A i jeszcze pytanie jak połączyć się z immobilazerem bo z tym nie chce się połączyć. A do czego służy ten 13 pin ??
 
 
west40 



Skąd: Milicz
 #435  Wysłany: 2018-10-18, 10:15   Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan

Czy ktoś połączył się do Body Control Module w Santa Fe CM ? Ja mogę połączyć się ze wszystkim oprócz Opcji Użytkownika w BCM. Widzę tam funkcję wyłączenia świateł mijania , ale niestety po połączeniu z opcją użytkownika wywala błąd " communication error, check the system ". Program pracuje na win 10. Jakieś wskazówki ?
_________________
Spawanie aluminium, nierdzewki, plastiku, plandek.
 
 
wiktor1983 



Kolor: srebrny
Skąd: Włocławek
 #436  Wysłany: 2018-10-22, 19:56   

wczesniej mialem coupe gk 2005 2.0 i interfejsem elm 327 bluetooth lazylem sie z silnikiem i jego parametrami!! teraz mam santa feSM 2006 2.4 benzyna i interfejs sie z nim nie laczy!
co jest nie tak !!podpowiedzcie !!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM