Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: cascade, diagnostyka, emulator, hiscan, hyundai, marki, pelna, samochodow, v0.9.3

Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
Autor Wiadomość
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #406  Wysłany: 2014-09-08, 16:38   Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan

W celu określenia czy w Twoim samochodzie złącze DLC posiada prawidłowe podłączenia żeby móc korzystać z poniższej aplikacji należy tutaj http://service.hyundai-mo...ro5/index.tiles wybrać jak poniżej na rysunku.



Dzięki koledze Szefu19 z zaprzyjaźnionego forum HCC i kolegą z newtiburon.com mamy teraz bezpłatny dostęp do narzędzia diagnostycznego HI-SCAN, którym dotychczas dysponowały tylko serwisy. Umożliwia to teraz samodzielne kasowanie błędów nie tylko jak to było dotychczas silnika, ale i ASB, ABS, SRS. Jeśli nie posiadamy w samochodzie ASB, ABS, SRS to nie musimy nic lutować i tak jak z ELM327 diagnozujemy tylko silnik.

Podczas modyfikacji interfejsu proszę nie łączyć (oprócz modelu Coupe) pinu 15 z pinem 7 (K-line). W innych modelach może pod pinem 15 być coś innego niż DTC więc lepiej nie ryzykować.

Opis pinów (zdjęcie z tematu forum HCC) gniazda DLC w Coupe widok płytki pinami samego interfejsu. Piny w samym gnieździe DLC w samochodzie są takie jak na zdjęciu poniżej.



W tym temacie http://www.forum.hyundaic...php?f=4&t=12542 opisano w skrócie czym i jak się połączyć z komputerem samochodu. Przed próbą podłączenia należy wykonać konfigurację portu do którego będzie podłączony interfejs wg poniższej instrukcji Szefu19

„podłącz interfejs do komputera (nie podłączaj jeszcze do gniazda DLC w samochodzie) przy dostępie do internetu komputer pobierze sterowniki, Wejdź w Menadżera Urządzeń, rozwiń zakładkę Porty (COM, LPT), wybierz USB Serial Port i wejdź we właściwości, następnie w zakładkę Ustawienia portu i wybierz prędkość 115200 oraz kliknij zaawansowane i czas opóźnienia ustaw na 1”
Po wypakowaniu plików na dysk uruchamiany program z pliku CASCADE.exe i pojawi się wtedy okno z wyborem marki lub kraju pochodzenia auta wybieramy HYUNDAI KIA.bin


Następnie z tego okna wybieramy 01.Vehicle Diagnosis i klikamy enter.


Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub dół 02. Hyundai General i klikamy enter.



Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub w dół model samochodu który chcemy zdiagnozować i klikamy enter.



Następnie ukaże się nam takie okno gdzie możemy wybrać strzałką w górę lub dół jakie podzespoły chcemy diagnozować i klikamy trzy razy enter.



W czasie łączenia wyświetlany będzie komunikat.



Poniżej znajduje się opis funkcji przycisków. Dodatkowo po lewej stronie na dole znajdują się przyciski REC, PLAY, STOP one służą chyba do zapisywania i odtwarzania przebiegów sygnałów np sondy lambda.



Dodatkowo u dołu głównego okna pojawia się napis RUNNING oznaczający że istniej połączenie programy z samochodem i napis interface z obok z wyświetlanym rodzajem chipa w naszym przypadku będzie to FT232RL.

Do tego tematu nie będzie dodany tag.

Po uruchomieniu programu po jakimś czasie Norton 360, a w szczególności sonar usuwa (uznaje go za złośliwy) mi program co powoduje że muszę ponownie go wypakować. Napiszcie jak jest u Was.
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2017-04-02, 13:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #407  Wysłany: 2018-03-24, 15:08   

Doprecyzuję pytanie: czym się różni Hyundaiowy G-Scan od GDS?


Nie potrzebuję uniwersalnego urządzenia: Hondej wystarczy.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
To-Masz1980 



Skąd: Jasło
 #408  Wysłany: 2018-03-25, 19:05   

Witam. Czy ktoś wie o jaki pin woła cascada przy immo? Posiadam 6 cyfrowy kod pin a program daje możliwość wpisania 4 cyfr. Wyjaśni mi to ktoś? Dziękuje
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #409  Wysłany: 2018-03-29, 09:54   

Witam chciałbym zapytać o stabilność pracy interfejsów typu VAG K+CAN 1.4.

Swego czasu zakupiłem do obsługi Sonaty NF (2007 przed FL) w/w interfejs ale na bazie układu PIC18F258 (jak pokazano na stronie 17 tego wątku). Interfejs łączy sie z ECU, ale niestety często zrywa połaczenie, nadto niektóre odczyty są niestabilne np odczyt MAF przy wyłączonym silniku pokazuje 1.0V, ale przez moment skacze do 7V.
Ostatnio zakupiłem na Allegro nowy egzemplarz VAG K+CAN wg sprzedawcy (CCY) na układzie FTDI, ale zachowuje się tak samo jak poprzedni - zrywa połączenie, odczyty sa niestabilne.

Zastanawiam się więc czy sprzedawca wprowadza w błąd infomując że produkt jest na układzie FTDI (niestety na obudowie jest "plomba", więc nie chcę póki co zrywać i zaglądać do środka co tam rzeczywiście siedzi), czy też piny gniazda disgnostycznego w mojej Sonacie NF są np zaśniedziałe i skutkuja opisanymi problemami , czy może jest to problem laptopa/ sterowników do obsługi USB/RS232.
Jak wyglądają Wasze spostrzeżenia z użytkowania interfejsów K+CAN.

pozdrawiam
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
 
 
Biger77 



Kolor: Niebieski
Skąd: KOŁOBRZEG
 #410  Wysłany: 2018-03-30, 07:58   

Witam mam program Cascade i próbuje zapisać piloty które były rozładowane,baterie wymienione ,sprawne sprawdzone.Problem jest że auto nie widzi pilotów.Jakieś sugestie??
_________________
Kia Carnival lll
Ostatnio zmieniony przez Biger77 2018-03-31, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wnoga 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #411  Wysłany: 2018-03-31, 13:31   

Witam...
Po przeszukaniu działu mam mały mętlik w głowie i w związku z tym duży problem.
Jaki kabel nabyć i ewentualnie gdzie aby ogarnąć mojego Hultaja ?
 
 
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #412  Wysłany: 2018-04-06, 13:11   

wnoga napisał/a:
Jaki kabel nabyć i ewentualnie gdzie aby ogarnąć mojego Hultaja ?

Ja kupiłem tu w dobrej cenie:
http://allegro.pl/najleps...6613000433.html
po zainstalowaniu Cascade i sterowników, łaczy bez problemu, diagnozuje silnik i problemy.
Nie lutowałem kabelków bo nie mam ABS itd.
VAG pokazuje nawet więcej wykrytych problemów silnika niż zwykły ELM327 - podłączałem na zmianę ELM i tego VAGa, to ELM mi nie widział błędu P0130, o którym akurat piszę na forum, a VAG go pokazywał.
Nie doszedłem co prawda jak wykasowywać błędy w Cascadzie więc wykasowałem je ELM-em w ScanMaster/ScanXL. On jest jednak jak dla mnie graficznie przyjaźniejszy w obsłudze.
 
 
Mr_T 



Skąd: podkarpacie
 #413  Wysłany: 2018-04-23, 19:08   

Witam
Mam takie pytanie, czy jest jakaś różnica w skanowaniu silnika po przez złącze OBD a tym 20pin-owym w komorze silnika? skanuje ELM 327 i nie widzi błędów, a silnik odpala i gaśnie jak jest zimny
 
 
Francuzzzz 



Skąd: TYCHY
 #414  Wysłany: 2018-04-25, 06:06   

Witam przewertowałem cały temat ale nigdzie nie znalazłem czy za pomoca tego kabla i przlutowaniu pinow połącze się z i40-tką ??

http://allegro.pl/interfe...5629181889.html
Ostatnio zmieniony przez Francuzzzz 2018-05-06, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
green0210 



Skąd: śląskie
 #415  Wysłany: 2018-04-26, 21:15   

Biger77 napisał/a:
Witam mam program Cascade i próbuje zapisać piloty które były rozładowane,baterie wymienione ,sprawne sprawdzone.Problem jest że auto nie widzi pilotów.Jakieś sugestie??

Czy już sobie poradziłeś?
Akurat ostatnio programowałem piloty do mojego Carens'a i poszło :-)
Jak coś to pisz, może pomogę.
_________________
Kia Carens III 2.0 crdi
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #416  Wysłany: 2018-04-27, 14:03   

Witam, koledzy może ktoś kto ma interface i używa Cascade wypowiedział by się w kwestii stabilności pracy tegoż.
Swoje uwagi podałem w poście nr #409 (kilka postów wyżej). Sprzedawca stwierdził że zapewne jest problem z Win 64-bit i interfejs stabilnie będzie pracował tylko z Win 32, ale ostatnio próbowałem łączyć się za pomocą starego Win XP 32 bit i niestety jest tak samo , połączenie się zestawia, ale szybko się zrywa.
Więc czekam na Wasze opinie.
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
 
 
srbastek 



Kolor: Czarny
Skąd: Mysłowice
 #417  Wysłany: 2018-04-27, 14:13   

U mnie było to samo, na niektóre rzeczy mogłem wejść bez problemu, na innym non stop był błąd połączenia.
 
 
Francuzzzz 



Skąd: TYCHY
 #418  Wysłany: 2018-05-06, 20:52   

Witam czyli i40 za pomocą tego cuda się nie podepnę a wiec co mi zostało ?????
 
 
Biger77 



Kolor: Niebieski
Skąd: KOŁOBRZEG
 #419  Wysłany: 2018-05-09, 19:13   

Witam czy ktoś z forumowiczów wybiera się na wakacje nad morze w okolicach Kołobrzegu??
_________________
Kia Carnival lll
 
 
szyblaszczyk 



Kolor: Srebrny
Skąd: York
 #420  Wysłany: 2018-05-11, 05:35   

Cześć! Mój samochód to Hyundai Coupe SIII 2007 2.0 (wersja brytyjska, mieszkam w UK) i niedawno zakupiłem ten oto kabelek :
http://allegro.pl/vag-kkl...7210762920.html

Zlutowałem w nim pin 7 z pinem 8, aby odczytać gdzie leży problem świecącej się kontrolki ABS i przystapić do wymiany wadliwej koronki lub sensora.

Udaje mi się połączyć z samochodem - mam ogólne informacje w Cascade plus możliwość łączenia sie z silnikiem. Natomiast nie potrafię sobie poradzić z połączeniem z ABS-em. Ciągle jest komunikat "Can't establish communication". Dokonałem zmian w ustawieniach portu jak w poście pierwszym.

Wyczytałem tutaj, że dla HC z 2007 roku może być potrzebny kabel VAG K + CAN
Czy rozwiązaniem jest kupno takiego kabla?
http://allegro.pl/vag-com...5389786246.html

Raz jeszcze podkreślam, że udaje mi się połączyć z samochodem i silnikiem. Problemem jest natomiast ABS, z którym połączyć sie nie mogę. Czy więc inny kabel może pomóc czy po prostu "ten typ tak ma"?
 
 
green0210 



Skąd: śląskie
 #421  Wysłany: 2018-05-11, 11:43   

Wydaje mi się że kabel jest ok.
Ja w swoim nie mogłem się połączyć z silnikiem, dopiero na kablu z can'em poszło.
ABS moim zdaniem idzie po zwykłej transmisji.
Sprawdź czy na pewno dobre piny zlutowałeś i czy u ciebie ABS jest na 8 pinie.
Przy próbie połączenia, na dole widać na który pin cascade próbuje przeskoczyć.
Jeszcze można próbować zmienić w programie baud rate Control na 9600.
Spróbuj inną wersję cascade, próbuj do skutku aż się połączy, czasem nie chce od razu.
Włącz, wyłącz zapłon, od nowa podłącz kabel i.t.d
Zauważyłem że nie zawsze działa to połączenie idealnie.
_________________
Kia Carens III 2.0 crdi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM