Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: kupno, matrix

KUPNO - Matrix
Autor Wiadomość
Leloo
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-01-23, 14:37   KUPNO - Matrix

Witam,
mam Matrixa z 2002 roku w dieslu. Użytkuje go od trzech lat, przejechałam nim około 60 tys. Poprzednie autko nie wytrzymało dużej ilości km (Accent 1.3 95') i zostało zamienione na obecne. Dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad kupnem Matrixa, uważam, że sprawę warto przemyśleć i nad zakupem poważnie się zastanowić.
Mianowicie, silniki CRDi, które były montowane nie tylko w Matrixach, ale również Accentach i Getzach mają małą wadę, a mianowicie pompowtryskiwacze. Uważam, że jest dobrze o nich wspomnieć, gdyż po przejechaniu określonej liczby kilometrów może się zdarzyć, że auto przestaje odpalać i funkcjonować prawidłowo. Na ogół okazuje się, że pompowtryskiwacze są zabrudzone tudzież uszkodzone. Kupno jednego nowego to koszt około 1500zł, natomiast polecam inny ratunek - regeneracja. Dla zainteresowanych mogę opisać moją przygodę z diagnozowaniem usterki i dociekaniem "co jest nie tak" z macierzakiem. Ale wracając do tematu. Osoby zainteresowane kupnem moim zdaniem powinny zwrócić uwagę na:
- przebieg diesla (jeśli nie kręcony do moim zdaniem max. 170 000, jeżeli chce się jeszcze pojeździć bez wykładania sporej sumy na naprawę)
- stan zawieszenia (łączniki stabilizatora lubią się mocno zużywać)
- jeżeli auto kupione z Włoch - obecność termostatu
- szczelność pompy paliwa przy dolnym dekielku
- koło pasowe alternatora (czy nie obciera, czy jest w dobrym stanie)
Ponad to jak przy każdym zakupie warto zwrócić uwagę na stan ogólny auta i rzeczy oczywiste jak: maglownica czy nie stuka, końcówki drążka czy są ok.

Zdecydowane zalety auta:
- niskie zużycie paliwa (5,4l/100km - trasa, 7-8l/100km - cykl miejski)
- duża przestrzeń bagażowa (w pionie)
- bardzo dobry komfort pasażerów z tyłu (auto jak najbardziej rodzinne)
- bardzo duża liczba schowków i szufladek
- dobra elastyczność silnika

Wady:
- dość droga eksploatacja pod względem części (nawet zamienników)
- po mimo turbinki - dość słaba dynamika (mowa o silniku D3EA 82KM)
- trzy cylindry - nie wiem czy jest to wada, ale dźwięk silnika jest nieco inny niż przy czterech, co niektórych może denerwować
- awaryjność układu paliwa - oczywiście zależy od eksploatacji i higieny układu i nie jest konieczna

To jest ocena subiektywna modelu Matrix. Zachęcam innych posiadaczy do wypowiedzenia się w tym temacie.

Pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony przez shadow 2015-06-23, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pitch Black
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-05-31, 21:15   

Witam, zastanawiam się nad kupnem matrixa takiego samego jak kolega opisuje i mam do tego co opisuje kilka pytań:
- czy ten silnik głośno pracuje? Głośniej niż traktor VW 1.9Tdi (innaczej to w sumie nie wiadomo czy głośniej czy ma inny dzwięk).

- czy spalanie w mieście jest takie wysokie, czytając na innych forach kierowcy pisali że przy spokojnej jeźdźie nie weźmie więcej niż 6l na 100km.

- czy matrix jest podatny na korozję? Jeśli tak to gdzie najczęściej występuje.

- czy faktycznie elemęty użyte we wnetrzu są takie tandetne, głównie chodzi mi o plastiki są ponoć twarde i sztywne.

Będę wdzięczny za odpowiedz.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-06-03, 21:35 ]
Czy nikt z posiadaczy Matrixa nie może odpowiedzieć na moje zapytania?

A może ktoś wie czy ten silnik 1.5crdi to jest konstrukcja hyundaia?

Licze na to, że ktoś znajdzie chwile czasu i odpowie na wszystkie moje pytanka.

Pozdro
 
 
elektryk92
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-06-25, 22:19   

Sprawca tego tematu się nieco myli co do konstrukcji silnika. Nie ma w żadnym hyundai'u/kii pompowtryskiwaczy. Jest natomiast szyna common rail. Wtryskiwacze owszem są, ale pomopwtryskiwacze to wymysł VAG. Poza tym opinia jak najbardziej prawdziwa.
Co do postu nr 2. Głośny to on jest, nie da się ukryć. Spalanie w mieście jest wysokie. Na krótkich trasach - tak około 3-4 km w lecie ciężko zejść poniżej 7,5 l. W zimie to i 9 l.
Obserwując mojego (2003) i drugiego stojącego niedaleko to koroduje tylna klapa i prawy błotnik tylni.
Plastiki są twarde, ale montaż całkiem przyzwoity.
Silnik to produkcja amerykańskiej firmy Detroit Diesel i był też montowany w Kii Rio, Mistubishi Colt i co ciekawe w smartach forfour. W nieco innej konfiguracji mocy. http://www.nytimes.com/20...oit-diesel.html

Pzdr.
 
 
Pitch Black
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-08-05, 09:24   

Witam, a czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z silnikiem 1.5CRDi po liftingu. Wiem że ma więcej mocy ale czy to jest dalej 3 cylindrowiec czy już ma 4 cylindry. Jaką ma kulturę pracy i ile pali? Czy oprócz nowego grila, zderzaka i świateł tylnich coś się jeszcze zmieniło w Matrixsie po liftingu z 2005. Pozdrawiam
 
 
qba 



Skąd: Poznań
 #5  Wysłany: 2012-09-20, 14:09   

Witam,

Obecnie posiadam francuza, ale niestety auto jest już za małe i czas na zmianę mojego clio na coś większego. Jako, że miałem kiedyś accenta i sporo jeździłem też getzem (dużo dawniej nawet pony) to tak się stało, że mam duży sentyment i szacunek do marki Hyundai. Moim obiektem zainteresowań stał się matrix- w tej chwili potrzebuję samochodu w tym stylu. Czy silnik 1.5 CRDI to jest ten sam co w getzach?

Oraz prośba o sprawdzenie poniższej oferty przez kogoś kto zna się trochę na rzeczy:

http://otomoto.pl/hyundai...-C25848373.html

Warto zainteresować się tym samochodem? Nie za duży przebieg?
Oczywiście najlepiej podjechać i obejrzeć - tak też chcę uczynić, ale jak z góry zobaczycie, że kombinowany to sobie odpuszczę fatygi.

Z góry dzięki.

[ Dodano: 2012-11-11, 09:55 ]
Dobra - kupiłem. Innego niż w powyższym linku - rok 2006 1.5 CRDI 110 KM. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Na razie po przesiadce z Clio jestem pod ogromnym wrażeniem zarówno przyśpieszenia jak i miejsca w środku.

Chcąc wymienić pasek rozrządu dowiedziałem się od mechanika, że jest na łańcuszku - dobra wiadomość :)

Pozdrawiam.
 
 
pawelfre
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-12-15, 19:16   

Witam. Prawie dwa tygodnie temu zakupiłem swojego Hyundaia Matrixa 1.5CRDI'05, jednak od czterech miesięcy użytkuje Matrixa teścia z silnikiem benzynowym 1.6'03 (tyle czasu zajęło mi znalezienie mojego egzemplarza).
Plusy:
+ prowadzenie auta - bardzo pewne i stabilne,
+ jakość wykonania - plastyki dobrze poskładane, nic nie skrzypi, dobrze spasowane i naprawdę odporne (nie to co Passat B5),
+ full miejsca w środku, komfort podróży nawet dla 5 osób,
+ dużo schowków,
+ bezawaryjność (na 1,5 roku użytkowania, teść wymienił czujnik położenia wału korbowego i tyle),
+ plusem jest też rzadkość występowania (około 100 aut na all...), a ma to wpływ na małe zainteresowanie wśród złodziei - zaproponowali mi pełne OC z AC na nowych częściach w kwocie 730zł na rok za moje 1.5, według mnie to mała kwota,
+ odporne blachy na korozję - a przynajmniej u teścia...
Minusy:
- zużycie paliwa, spore jak na 1.6
- bagażnik, ogólnie nie jest duży jednak należy wziąć pod uwagę możliwość przesuwania tylnej kanapy i wtedy jest ok.,
- ze względu na małą ilość aut na rynku Polskim ceny części zamiennych są droższe a już na pewno części karoserii.
I właściwie to tyle, po dłuższej eksploatacji swojego dieselka uzupełnię temat.
Thx i pozdrawiam, pawelfre.
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #7  Wysłany: 2012-12-15, 19:45   

Możesz zdradzić, w jakiej firmie ubezpieczyłeś samochod za 730 zł.?
Niedługo będę odnawiał ubezpieczenie i mógłbym zmienić firmę.
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
 
 
pawelfre
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-12-15, 20:06   

Poszło PW. :arrow:
 
 
ada_m29
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2013-01-05, 18:39   

Witam
To i ja coś dorzucę na temat Matrixa. Posiadam tego hyundaia z 2008r. model po lifcie 1,5CRDI 16V w dieslu. Silnik 4 cylindrowy z turbinką o zmiennej geometrii. Daje rade w mieście i na trasie. Ogólnie do autka nie mam większych zastrzeżeń. Jeżdżę nim od ponad roku i jestem mile zaskoczony. Zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze na naszych dziurawych polskich drogach, silnik o mocy 115 km jest dynamiczny i ochoczo wkręca się na obroty. Środek auta też mile zaskakuje. Naprawdę przestronne wnętrze z tyłu więcej miejsca niż w mojej starej Madzi 626, z dużą ilością schowków jak i poukrywanych pod siedzeniami przednimi jak i tylnymi. Plastiki spasowane dość dobrze , nie razi tandetą. Bardzo dużą zaletą jest przesuwana i regulowana tylna kanapa, która pozwala powiększyć bagażnik przy dalszym wyjeździe. Kolejnym plusem tego autka jest to, że bardzo dobrze dopasowane jest dla dzieci, które wymagają przewożenia w fotelikach – w moim Matrixie tylne kanapy są dopasowane do montażu Isofixa. Jest to dobre auto do jazdy po mieście ze względu na swoją wielkość. Spalanie w cyklu mieszanym w miarę ekonomiczne maks do 5,5 litra na trasie jest lepiej. Faktem jest, że Matrix nie jest modelem urokliwym, ale pomimo tego jest samochodem funkcjonalnym i bardzo praktycznym. Nie zawodzi, jest tani w eksploatacji, części ogólnodostępne. Jedynym minusem jaki zaobserwowałem to reagowanie jego na podmuchy wiatru ale to ze względu na jego wysokość, która i tak jest zaletą, bo pozycja za kierownicą jest wysoka i pozwala obserwować drogę. Wyposażenie nad wyraz bogate jak na tą klasę auta – pełna elektryka, klimatronic itp. Nie mam jak na razie większych uwag do tego auta. Zrobiłem nim 15 tys. km i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że się nie zawiodłem.

Plusy:
- wygodny w mieście jak i w dłuższej trasie
- naprawdę przestronny
- przyzwoicie wykonany
- bardzo dobrze wyposażony
- funkcjonalny

Minusy
- wrażliwy na podmuchy boczne pow. 110 km
- głośność akceptowalna przy wyższych prędkościach
- słabe oświetlenie bagażnika
- no i mógłby być większy bagażnik ;-) , ale w razie czego przesuwane kanapy dają radę.
 
 
yanek 



Kolor: srebrny
Skąd: Woj. Wielkopolskie
 #10  Wysłany: 2015-03-05, 08:28   

Pitch Black napisał/a:
Witam, zastanawiam się nad kupnem matrixa takiego samego jak kolega opisuje i mam do tego co opisuje kilka pytań:
- czy ten silnik głośno pracuje? Głośniej niż traktor VW 1.9Tdi (innaczej to w sumie nie wiadomo czy głośniej czy ma inny dzwięk).

- czy spalanie w mieście jest takie wysokie, czytając na innych forach kierowcy pisali że przy spokojnej jeźdźie nie weźmie więcej niż 6l na 100km.

- czy matrix jest podatny na korozję? Jeśli tak to gdzie najczęściej występuje.

- czy faktycznie elemęty użyte we wnetrzu są takie tandetne, głównie chodzi mi o plastiki są ponoć twarde i sztywne.

Będę wdzięczny za odpowiedz.
Pozdrawiam


Pozdro



Pracuje głośno, jednak jest to dźwięk dość przyjemny, nie drażni uszu, tak jak w 1.9TDI VW czy Audi. Także trzęsie, jednak nie przenosi się to do kabiny.
Faktycznie jak na tak niewielki silnik spala mi sporo paliwa. Jest to około 7 litrów zimą, latem około 6l w mieście, na trasie litr-półtora mniej.
Nie, nie jest nadmiernie podatny na korozję. na moim 11 letnim są tylko dwie rdzawe plamki na lewym tylnym błotniku.
Wystrój wnętrza może się podobać lub nie, mi akurat się podoba, i faktem jest solidny montaż - nic nie puka, nic nie skrzypi.
Co do ogólnej awaryjności, jest zupełnie nieźle, przez prawie 2 lata użytkowania jedyne wydatki to paliwo. Jednak ma dwie wady - zapiekająca się wycieraczkę tylnej szyby, i problemy z odpaleniem w okresie jesienno-zimowym i co dziwne na ciepłym silniku. Nie są to awarie całkowicie unieruchamiające auto, ale jednak nieraz trzeba go przez dłuższy czas pomęczyć na rozruszniku.
 
 
Tomasso
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2015-06-12, 17:24   Hyundai Matrix

Miesiąc temu trzasnąłem Hultajem w dupsko pięknej toyoty Avensis. Skończyło się kasacją Accenta i remontem toyoty. Przy okazji każdemu polecam - sprawdźcie, czy nie upłynął Wam termin badania okulistycznego, jeśli macie terminowe prawo jazdy. Jeśli tak, Wasze ubezpieczenie nie obowiązuje!

W związku ze stratą, zastanawiam się co dalej - naprawiać auta chyba nie chcę - sprzedałbym go chętnie, ale na tym forum nie mogę nic ogłaszać 8-(

W grę wchodzi więc zakup. Zostało mi jakieś 9 tysięcy - zastanawiam się więc co wybrać - koreańska myśl techniczna się sprawdziła, więc na palcu boju są trzy konstrukcje:
- Hyundai Matrix
- Kia Carens
- Daewoo Tacuma/Rezzo

Wiem, że to forum Hyundaia, ale może moglibyście w miarę ocenić zalety i wady powyższych aut?

Szukałem opinii o Matrixie, ale nie znalazłem zbiorczego wątku.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2015-06-17, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #12  Wysłany: 2015-06-14, 19:01   

Matrix to pewnie przed liftem 2006 : silniki 1.6 G4ED, 1.8 G4GB i 1.5 D3EA. Carens 1.6, 1.8, 2.0 i diesel 2.0.

W silniku 1.8 rozrząd bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych czyli do LPG już mniej się nadaje.

Wygląd na zewnątrz i wewnątrz na plus Carens.
 
 
Tomasso
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2015-06-22, 10:40   

Dzięki, czyli już wiem, że trzeba celować w silnik 1.6
Carensy są ciut za drogie, mają też jedną wadę z mojego punktu widzenia.

Kanapa nie przesuwa się, więc nie można powiększyć przestrzeni bagażowej "za darmo".

Poza tym liczę, że do Matrixa wejdzie mi rower 26" pionowo (oczywiście po zdjęciu przedniego koła i siodła.

Czy ktoś to już próbował zrobić?
 
 
Tomasso
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2015-06-22, 10:43   

Czy ktoś z Was ćwiczył przewożenie roweru 26" w bagażniku w pionie? Oczywiście bez koła przedniego i siodełka.
 
 
Tomasso
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2015-06-23, 11:34   Którego z Matriksów warto brać?

Wrzucam ten post tutaj, bo zależy mi na frekwencji i dyskusji - niekoniecznie technicznej. Popatrzcie proszę, który z tych egzemplarzy to przystanek wyklepany, a którym odważylibyście się pojechać w trasę na miesiąc.

Wszelkie uwagi typu - "krzywe szczeliny przy masce", "wpyłka na klapie", "widać, że pływał, bo..." itp. mile widziane.








ew. rzućcie okiem na tę nubirę:


I czemu bardziej warto Matrixa niż Nubirę?
Ostatnio zmieniony przez 2015-06-24, 09:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM