Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: gdi, ix35, opinie, porady, silnik, testy

Przesunięty przez: Brt
2012-12-31, 10:23
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
Autor Wiadomość
MarekG
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-01-22, 16:42   [ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady

Witam, na poprzednim forum, które przepadło w dziwnych okolicznościach przyrody istniał wątek dotyczący silnika 1.6 GDI, który jak mi się wydaje warto teraz znów reanimować.

Sam jeżdżę autem z tym motorem od 15.09.2011 r. i jak na razie w kwestii bezawaryjnej eksploatacji wszystko jest w porządku.
Samochód w ruchu mieszanym miasto/trasa spala teraz 8,4 litra benzyny Pb98, na 100 km.
Moje odczucia dotyczące elastyczności silnika - mogłoby być trochę lepiej zwłaszcza na pierwszym biegu, wiadomo że przełożenie ,,jedynki" musi być ,,krótkie" ale ja wolałbym trochę więcej :), szóstka jak dla mnie też mogłaby być trochę ,,dłuższa"powyżej 130 km/h mam wrażenie, że skrzynia biegów ,,trzyma"samochód i nie daje mu się spokojnie rozbujać ale ogólnie nie ma biedy.

Na początek mam też prośbę.
Jeśli ktoś był już na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym 1.6GDI, to może opisze koszty z tym związane i swoje wrażenia.

Pozdrawiam
MarekG
Ostatnio zmieniony przez Brt 2012-12-31, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jacek2 



Silnik|pojemność|moc: D4HA|1995ccm|100kW
Skąd: Kłodzko
 #2  Wysłany: 2012-01-23, 09:44   

Na starym forum było dużo informacji jeśli chodzi o przeglądy auta z takim silnikiem jak twój. :-| :-|
Pamiętam tylko, że przeglądy były o połowę tańsze niż przy moim 2.0 diesel. :evil: :evil:
_________________
JK
  Auto: ix35 EL (2010) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
Gringo 



Silnik|pojemność|moc: G4FD|1591ccm|099kW
Kolor: Phantom Black
Skąd: Warszawa
 #3   Wysłany: 2012-02-03, 12:00   

MarekG napisał/a:
Witam, na poprzednim forum, które przepadło w dziwnych okolicznościach przyrody istniał wątek dotyczący silnika 1.6 GDI, który jak mi się wydaje warto teraz znów reanimować.

Witam - jasne że warto ;-) - tak, jak całe forum :mrgreen:

MarekG napisał/a:
Sam jeżdżę autem z tym motorem od 15.09.2011 r. i jak na razie w kwestii bezawaryjnej eksploatacji wszystko jest w porządku.
Samochód w ruchu mieszanym miasto/trasa spala teraz 8,4 litra benzyny Pb98, na 100 km.
Moje odczucia dotyczące elastyczności silnika - mogłoby być trochę lepiej zwłaszcza na pierwszym biegu, wiadomo że przełożenie ,,jedynki" musi być ,,krótkie" ale ja wolałbym trochę więcej :), szóstka jak dla mnie też mogłaby być trochę ,,dłuższa"powyżej 130 km/h mam wrażenie, że skrzynia biegów ,,trzyma"samochód i nie daje mu się spokojnie rozbujać ale ogólnie nie ma biedy.
Jeżdżę tym autkiem podobny czas.
Silnik - elastyczność - nie jest źle. Wszystko zależy od prędkości przy jakiej chcemy np. wyprzedzić na trasie - ale redukowanie zdecydowanie pomaga i to najlepiej w okolicę III lub IV , bo V i VI to raczej "eko-nadbiegi" 8-) .
Ze startu zbiera się b.dobrze.
Spalanie - w mieście na krótkich dystansach ok. 9-10 l - w zależności od stylu jazdy. W trasie ostatnio 4 os. pełen bagaż + box, prędkości ekspresowo-autostradowe 7,8l / 100km - więc nieźle :->
Jeżdżę cały czas na Pb95 - muszę spróbować z Pb98 - zobaczę czy będzie różnica :?: :roll: :-P
_________________
Pojeździmy...zobaczymy...
  Auto: ix35 EL (2011) 1.6 16V R4 GDI 2WD
 
MarekG
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-02-04, 13:41   

Ciekawe ile benzyny będzie spalał ix 1,6 przy tych temperaturach jakie mamy obecnie ( -12 do około - 17°C podczas dnia), tak się złożyło, że przez okres około dwóch tygodni będę jeździł tylko po mieście i na krótkich odcinkach z tego co już zauważyłem to spalanie poszło nieźle w górę.
Myślę, że w takich warunkach może ,,pić" z 11 l/100 km, ale jak ,,wypalę" cały bak to wtedy napiszę ile samochód pali faktycznie.

Fajnie jest widzieć, że forum znowu ,,odżywa".
Ostatnio zmieniony przez MarekG 2012-02-17, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gringo 



Silnik|pojemność|moc: G4FD|1591ccm|099kW
Kolor: Phantom Black
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2012-02-07, 00:57   

MarekG napisał/a:
Ciekawe ile benzyny będzie spalał ix 1,6 przy tych temperaturach jakie mamy obecnie ( -12 do około - 17°C podczas dnia), tak się złożyło, że przez okres około dwóch tygodni będę jeździł tylko po mieście i na krótkich odcinkach z tego co już zauważyłem to spalanie poszło nieźle w górę.
Myślę, że w takich warunkach może ,,pić" z 11 l/100 km, ale jak ,,wypalę" cały bak to wtedy napiszę ile samochód pali faktycznie.
Mój, przy niezbyt lekkiej nodze pali teraz w mieście 11,2 :-|

MarekG napisał/a:
Fajnie jest widzieć, że forum znowu ,,odżywa"
Zgadza się :mrgreen:
_________________
Pojeździmy...zobaczymy...
  Auto: ix35 EL (2011) 1.6 16V R4 GDI 2WD
 
jacek2 



Silnik|pojemność|moc: D4HA|1995ccm|100kW
Skąd: Kłodzko
 #6  Wysłany: 2012-02-07, 08:49   

Podoba mi się wpis o odżywaniu forum... oby tak dalej. Mój pali teraz w cyklu mieszanym ok10/100km :-( :-(
_________________
JK
  Auto: ix35 EL (2010) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
MarekG
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-02-14, 12:16   

Wczoraj po przejechaniu ponad 450 km zatankowałem ixa pod korek, po wyliczeniach wyszło że samochód spalił 9,7 l/100 km benzyny Pb98.
Zaznaczam,że samochodem poruszałem się głównie po mieście i na krótkich odcinkach najczęściej od 3 do 7 km tylko dwa razy zaliczyłem trasę około 35 km.
Wydaje mi się, że przy temperaturach minusowych jakie mieliśmy i jeździe z niedogrzanym silnikiem na krótkich trasach nie jest to zły wynik, prawdę mówiąc tak jak pisałem wcześniej spodziewałem się spalania w okolicach 11 l/100 km.
 
 
Skurek
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-02-27, 13:09   

czesc.
mi 1.6 w ix35 pali średnio 6,5 - 8,5

jeszcze nie bylo powyżej 9 litrów.

no i leje zwykła 95.
 
 
jacek2 



Silnik|pojemność|moc: D4HA|1995ccm|100kW
Skąd: Kłodzko
 #9  Wysłany: 2012-02-28, 10:16   

Skurek napisał/a:
czesc.
mi 1.6 w ix35 pali średnio 6,5 - 8,5

jeszcze nie bylo powyżej 9 litrów.

no i leje zwykła 95.


Bardzo dobry wynik. Znaczy sie kolega ma delikatną nóżkę :mrgreen:
_________________
JK
  Auto: ix35 EL (2010) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
MarekG
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-02-28, 12:56   

Skurek napisał/a:
czesc.
mi 1.6 w ix35 pali średnio 6,5 - 8,5

jeszcze nie bylo powyżej 9 litrów.

no i leje zwykła 95.


Z tym spalaniem 6,5 litra to nieźle, mnie jak do tej pory nie udało się zejść poniżej 7,4 l/100 km (spokojna jazda po trasie, bez bagażu).

A teraz z innej beczki.

Byłem dzisiaj w salonie Hyundaia, żeby zobaczyć co też tam mają nowego a przy okazji wstąpiłem też do serwisu, ponieważ od pewnego czasu nurtowało mnie pytanie, jaki jest limit kilometrów na wymianę łańcucha rozrządu w 1,6 GDI.
Pan w serwisie odpowiedział mi ,,nie wymienia się łańcucha w tym silniku nie ma na to żadnego limitu kilometrów, wymienia się tylko wtedy jeśli łańcuch staje się głośny lub z rozrządu dochodzą niepokojące dzwięki" a więc super tylko jeździć i się nie przejmować.

Jeszcze jedno, gdy kupiłem ixa dostałem instrukcję obsługi w której nie ma słowa na temat 1,6 GDI, nawet nie wiadomo ile oleju silnikowego szykować na wymianę (gdyby ktoś chciał przyjechać na przegląd z własnym) i tutaj dostałęm info, że układ smarowania silnika ma 3,5 litra pojemności, więc bańka 4 litry w zupełności wystarczy.
 
 
krzpop 



Silnik|pojemność|moc: G4KD|1998ccm|120kW
Skąd: Jaworzno
 #11  Wysłany: 2012-02-28, 16:35   

MarekG napisał/a:
Jeszcze jedno, gdy kupiłem ixa dostałem instrukcję obsługi w której nie ma słowa na temat 1,6 GDI, nawet nie wiadomo ile oleju silnikowego szykować na wymianę (gdyby ktoś chciał przyjechać na przegląd z własnym) i tutaj dostałęm info, że układ smarowania silnika ma 3,5 litra pojemności, więc bańka 4 litry w zupełności wystarczy.


Ja swoim byłem na wymianę oleju po przejechaniu 2000km. Zgodnie z instrukcją obsługi do silnika 2.0 benzyna ma wchodzić 4,1 litra oleju. Zakupiłem 4l a tu kicha - wpadło jak do studni i na bagnecie nie widać. Serwis sprawdził w swoich danych gdzie też stoi, że 4,1 litra ma wejść.

Dokupiłem 1l wlali i tylko min na bagnecie. Dokupiłem następny, wlali i dopiero wtedy było ok. Serwis zdziwiony porównał bagnety z innymi ix-ami i wyszło, że bagnet jest właściwy. Porównali nawet misy olejowe (tak na oko) z innym ix 2.0 benzyna - wygląda na to, że są takie same.

Miało wejść 4,1 litra a weszło 6 litrów - ot ciekawostka przyrodnicza.

Teraz wiem, że na wymianę muszę kupić 2 czwóreczki oleju.
  Auto: ix35 EL (2011) 2.0 16V R4 CVVT ASB 4WD
 
MarekG
[Usunięty]

 #12   Wysłany: 2012-02-28, 18:36   

krzpop, niezłą przygodę miałeś z wymianą oleju :-D .
Dobrze, że o tym wspomniałeś bo wychodzi na to, że pojemność układu smarowania jaką podają w Hyundaiu trzeba traktować z przymrużeniem oka i należy się asekurować zabierając ze sobą co namniej 1-2 litry oleju więcej niż podają dane fabryczne, inaczej pozostanie tylko zrobić taką minę :shock: jak mechanik powie ,,panie za mało pan oleju ze sobą przywiozłeś".

A tak na marginesie to jakim olejem się ,,zalałeś" Shellem, który jest proponowany przez Hyundaia, czy czymś innym ???
 
 
firefighter1 



Silnik|pojemność|moc: G4FD|1591ccm|099kW
Kolor: Black Pearl | Wersja: Style |
Skąd: Warszawa
 #13  Wysłany: 2012-03-03, 21:50   

odnośnie spalania to jest już temat :
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=739

najważniejsze co mogę dodać to 6 bieg w Naszej skrzyni, robi super robotę i jeśli ktoś statystyki przegląda to spalanie może być naprawdę super niskie (6,71 l/100) jak na tak duży samochód, wcześniej jeździłem nowym Fordem fiestą (ostatni model MK7) i spalała tyle samo 1.25 benzyna i masa blisko 900kg!
_________________
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-05-19, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
  Auto: ix35 EL (2011) 1.6 16V R4 GDI 2WD
 
MarekG
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2012-03-03, 22:41   

Temat o spalaniu faktycznie jest, ale powstał chwilę po tym, jak tutaj zaczęliśmy pisać o zużyciu paliwa w 1,6 GDI, dlatego zrobiło się małe zamieszanie ;-) .

Dobrze, cię znowu ,,widzieć" firefighter1, już myślałem że po tym jak ,,padło" poprzednie forum nie odezwiesz się na nowo.
 
 
mmarcu
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2012-03-05, 14:51   Niedogrzewanie silnika ?

Mam świeży egzemplarz 1.6 GDI, odebrany w ubiegłym tygodniu. Zrobiłem dopiero 500 km, z czego pierwsze 200 po mieście a 300 na trasie. Zauważyłem, że nigdy temperatura silnika nie osiągnęła 90 stopni. Max wskazuje mi 80. Wiem jaka jest aura pogodowa, generalnie zimno, ale na trasie przy dłuższej jeździe to chyba powinien się w końcu dogrzać do 90. Czy ktoś ma podobne obserwacje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM