Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: getz, jakie, lozysko, tb

[Getz TB] Jakie łożysko?
Autor Wiadomość
clubdk
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2014-05-09, 22:02   [Getz TB] Jakie łożysko?

Witam :)

Czeka mnie wymiana lozyska (tyl) ale pojawil sie maly problem, jakiej firmy wybrac, a od jakiej trzymac sie z dala?

Mam do wyboru SKF, FAG, KAGER, FEBI
Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-05-12, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #2  Wysłany: 2014-05-09, 22:06   

SKF to górna półka. Polecam.
FAG też jest bardzo dobre.
 
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #3  Wysłany: 2014-05-09, 22:18   

Z tyłu to raczej piastę się wymienia. Oryginał to Kanaco.

http://hyundai.epcdata.ru...n_koleso-52750/

Bez ABS KANACO H20527 http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1

Z ABS KANACO H20528 http://autowanda.pl/?page...0&sort=1#tabs=2

20L0523-OYO bez ABS w opakowaniu może być oryginał ILJIN

20L0524OYO z ABS w opakowaniu może być oryginał ILJIN

SKF VKBA6808, FAG 713626300 bez ABS

SKF VKBA6809, FAG 713626310 z ABS
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2015-07-02, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #4  Wysłany: 2014-05-09, 22:20   

Wymieniałem 3 tygodnie temu tylną piastę z łożyskiem. Piasta KANACO z łożyskiem ILJIN. Takie były montowane oryginalnie.
Jeżeli samo łożysko, to SKF i FAG jak najbardziej.
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #5  Wysłany: 2014-05-10, 06:59   

Ja kupowałem na allegro - poza allegro za 165 z wysyłką piastę SKF. Co ciekawe tył mi już mocno szumiał i próbowałem piastę wymienić. A że nie chciała wyjść z tarczy kotwicznej zostawiłem ją i łożysko śmiga do tej pory. A pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bo fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.

[ Dodano: 2014-05-10, 07:02 ]
Ja kupowałem na allegro - poza allegro za 165 z wysyłką piastę SKF. Co ciekawe tył mi już mocno szumiał i próbowałem wymienić. A że nie chciała wyjść z tarczy kotwicznej mimo walenia młotem zostawiłem ją i łożysko śmiga do tej pory. A co dziwne pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bowiem strasznie fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.
Dziwne bo w przegubie z przodu co padł też nie było smaru. Dziwna sprawa.
 
 
clubdk
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2014-05-10, 10:39   

kosmos2011 napisał/a:
Z tyłu to raczej piastę się wymienia. Oryginał to Kanaco


Kosmos piszac lozysko mialem na mysli piaste wiadomo o co chodzi :)
Ten link co podales z abs , to jest do 1.5 CRDi GLS 102KM a ta chyba raczej do mojego nie pasuje ?

albert napisał/a:
Wymieniałem 3 tygodnie temu tylną piastę z łożyskiem. Piasta KANACO z łożyskiem ILJIN. Takie były montowane oryginalnie.


Kanaco niestety nigdzie nie moge znalezc , jedynie znalazlem do samochodow bez abs.

robaszek127 napisał/a:
A co dziwne pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bowiem strasznie fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.


Pytanie tylko na jak dlugo ;)



Biorac pod uwage to co napisaliscie , to wybor padl na SKF.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #7  Wysłany: 2014-05-10, 16:42   

Piasta to piasta, łożysko to łożysko. W pierwszym linku można odczytać że piasta tylnego koła była taka sama we wszystkich wersjach silnikowych w latach 2006-2011. Ze tym smarem to może być coś na rzeczy bo u mnie brakowało dekielka piasty i to prawdopodobnie doprowadziło do przedwczesnego (po 70 tyś km) zużycia łożyska.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #8  Wysłany: 2015-05-29, 21:42   [Getz TB] Tylne piasty a mała ilość smaru w łożyskach.

Witam.
Dziś wymieniłem piastę tylną w getzie bo łożysko szumiało już ostro. Jednak jakieś 3 lata temu zaczęło ono dawać znać. Po zdjęciu osłony-dekielka okazało się, że tam w łożysku brak było smaru. Po dodaniu swojego piasta posłużyła 3 lata i padła bo mój smar wyleciał po tym czasie przez ten dekielek bo go uszkodziłem.
Dziś przy okazji w drugiej piaście także sprawdziłem czy jest smar w łożysku i było go także malutko.
Warto więc sprawdzić czy łożyska mają smar bo wymiana piasty to spory koszt.
Co dziwne także w przegubie zewnętrznym także nie miałem smaru i przez to padł. Nie wiem czy był fabryczny ale osłona gumowa była cała.
Chyba, ż ja mam takiego pecha
 
 
jmtotaszek
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2015-07-02, 13:51   [Getz] Łożysko czy piasta (tył) - wymiana

Cześć,
byłem ostatnio na przeglądzie i tamtejszy specjalista podał mi informację, że mam do wymiany łożysko z tyłu (prawa strona).

Chcę sam zakupić potrzebne części - czy powinienem kupić samo łożysko, czy może całą piastę? Co będzie lepszym rozwiązaniem?

Pozdrawiam :)
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #10  Wysłany: 2015-07-03, 12:38   

Jeśli masz zz tyłu bębny tak jak ja to i masz pistę zintegrowaną z łożyskiem. Dlatego zostaje wtedy zakup całej piasty zamiast samego łożyska bo ono jest niewymienne.
Warto przy okazji sprawdzić i drugie łożysko bo tam dają mało smaru i pzez to one się niszczą.
U mnie właśnie szumiało bo nie było w nim już smaru. Po nałożeniu do pełna smaru ŁT wyciszyło się i przejechałem na nim jeszcze z 3 lata.
Piastę kupiłem za coś poniżej 150zł wersja bez abs firmy SKF.
 
 
jmtotaszek
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2015-07-03, 12:50   

Tak, mam z tyłu bębny.
Podobno każde łożysko da się wyjąć, tylko potem jest problem, żeby wcisnąć nowe i go nie zniszczyć ;) Ale ja kupię całą piastę - łatwiejsza naprawa i pewnie dłużej posłuży.

Kupiłeś piastę bez ABS? Dlaczego? Czy w hamulcach bębnowych nie ma ABS?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #12  Wysłany: 2015-07-04, 11:34   

Kupiłem piastę wersja bez absu bo nie mam go na wyposażeniu. Najciężej jest zdjąć bęben bo dopiero duży ściągacz u mnie dał radę. Do tego musiałem demontować piastę z tarczy kotwicznej bez odkręcania przewdu hamulcowego bo nie chciał za nic się odkręcić.
 
 
jmtotaszek
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2015-07-04, 11:47   

Zakładałem, że Twoje autko ma ABS ;)
Dobra, dziękuję za info. O tym przewodzie hamulcowym i ściągaczu to cenna wskazówka, dzięki.

Zatem kupuję piastę z ABS i spróbuję wymienić ją na kanale. Życzcie mi powodzenia :mrgreen:
 
 
niebrzydal 



Skąd: Woj. mazowieckie
 #14  Wysłany: 2019-03-29, 23:48   Czy da radę nasmarować łożysko tył

Piszą co niektórzy że smarowali tylne łożyska. Jeżeli są nie rozbieralne to w jaki sposób?
_________________
niebrzydal
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #15  Wysłany: 2019-03-30, 08:51   

niebrzydal napisał/a:
Jeżeli są nie rozbieralne to w jaki sposób?

Tu masz odpowiedź:
robaszek127 napisał/a:
Po nałożeniu do pełna smaru ŁT wyciszyło się


;-) :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM