Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: cm, duzy, fe, pierwszym, problem, przy, rozruchu, santa

[Santa Fe CM] Duży problem przy pierwszym rozruchu
Autor Wiadomość
irek
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2014-02-20, 17:10   [Santa Fe CM] Duży problem przy pierwszym rozruchu

Witam wszystkich. Mam duży problem z żony santa fe 2.2 CRDI z 2007r. Kilka dni temu rano były duże kłopoty z jego uruchomieniem, po odpaleniu silnik nie wchodził na normalne obroty tylko po chwili gasł, nie reagował na pedał gazu, kopcił na biało że mało co nie udusiłem się w garażu. Po kilkunastu takich próbach odpalenia silnik po pewnym czasie ( kilka ładnych minut) wszedł na swoje obroty, przestał strasznie smrodzić i dymić i można było nim jechać bez problemu. Oczywiście pojechałem do mechanika i okazało się ze spalone są wszystkie świece żarowe. Zostawiłem go i następnego dnia po wymianie normalnie odpalił i jeździł cały dzień. Następnego ranka niestety było identycznie. Zabrali auto, sprawdzili i okazało się że 3 z 4 świec są ponownie spalone ( niby tanie założyli po 50zł) założyli nowe świece BOSHA i samochód odpalił od kopa. Myślałem że już wszystko będzie w porządku ale dzisiaj rano wszystko od nowa.
Podłączali kompa i nic się nie wyświetla a może kompa mają do duszy !!!
Proszę o jakieś sugestie
Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-02-20, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
martinez98 



Skąd: Rumia
 #2  Wysłany: 2014-02-21, 06:59   

A co komputer ma do tego? Trzeba by sprawdzić, czy świece nie grzeją po odpaleniu (a dokładnie czy przy nagrzanym silniku nie grzeją nadal i sie nie spalą. Bo po odpaleniu powinny jeszcze jakiś czas dogrzewać cylindry i zostać odłączone.). Sprawdzić przekaźnik od świec.
 
 
DjKosmit 



Kolor: EBONY BLACK
Skąd: Dąbrowa
 #3  Wysłany: 2014-02-21, 18:37   

Witaj kolego :)
Mam ten sam problem z autem od dłuższego czasu, niestety jest to auto firmowe i potrzebuje je praktycznie cały czas a odstawienie do warsztatu na kilka dni będzie dużym kłopotem. Czekam na okazję.

Wracając do tematu, sprawdź czy to nie jest wina pompy paliwa w zbiorniku gdyż jeśli ona szwankuje to komputer nie wskaże błędów. U mnie właśnie na 99% to jest to gdyż w momencie kiedy auto szaleje (szczególnie w ciepłe dni - w mrozy prawie w ogóle) po odkręceniu wlewu paliwa słychać jak pompa przerywa skaczą obroty jej silnika. Składa to się idealnie z przerywaniem silnika, kiedy pompa paliwa cichnie to obroty spadają. Z tego co wiem powinna ona dawać stałe ciśnienie paliwa na układ wtryskowy, a nie skakać sobie mimo woli.

Co do dymienia i smrodu mam to samo oraz brak reakcji na pedał gazu, jak go chwilę pomęczę to wraca do normy. Zdarzało się również że gasło jak w twoim przypadku.

Pozdrawiam
 
 
 
mario7169
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2014-03-02, 10:28   

Koledzy mam tak samo w swojej sonacie 2.0 CRDI, tylko że u mnie jeszcze doszły przerwy w pracy podczas jazdy (to jest ból gdy wyprzedzasz a auto gaśnie jak by Ci paliwa brakło). Ja szukam lewego powietrza w układzie. Podejżewam że, podczas postoju paliwo schodzi w dół ku zbiornikowi, dlatego nie może oddalić bo powietrze blokuje paliwo. A jak już podchodzi do cylindra to pali się prawie żywym ogniem (biały dym by na to wskazywał jak w webasto), a taki efekt z kolei powoduje palenie świec żarowych. Wiem jest to śmiała teza!!!, ale jak jej nie wyklucze to się nie przekonam. A jak się sprawdzi to wam o tym powiem. Pozdrawiam Mario
 
 
Waldemar 



Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #5  Wysłany: 2014-03-02, 13:14   

mario7169 napisał/a:
Koledzy mam tak samo w swojej sonacie 2.0 CRDI, tylko że u mnie jeszcze doszły przerwy w pracy podczas jazdy (to jest ból gdy wyprzedzasz a auto gaśnie jak by Ci paliwa brakło). Ja szukam lewego powietrza w układzie. Podejżewam że, podczas postoju paliwo schodzi w dół ku zbiornikowi, dlatego nie może oddalić bo powietrze blokuje paliwo. A jak już podchodzi do cylindra to pali się prawie żywym ogniem (biały dym by na to wskazywał jak w webasto), a taki efekt z kolei powoduje palenie świec żarowych. Wiem jest to śmiała teza!!!, ale jak jej nie wyklucze to się nie przekonam. A jak się sprawdzi to wam o tym powiem. Pozdrawiam Mario

Cześć ja tak miałem i pompa wtryskowa się pociła i przy okazji na listwie wysokiego ciśnienia poszedł zawór regulator wysokiego ciśnienia.
_________________
Waldemar
 
 
mario7169
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2014-03-03, 10:30   

A jaki wyszedł koszt naprawy w przybliżeniu oczywiście?
 
 
Waldemar 



Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #7  Wysłany: 2014-03-03, 17:11   

700 zł pompa + regulator ciśnienia ok.bo nie pamiętam 550 zł mechanik 250zł
_________________
Waldemar
 
 
mario7169
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2014-03-04, 19:47   

No i lipa nawet na komputer nie mogę pojechać bo już wcale nie odpala, a jak na złość nie znalazłem żadnego miejsca gdzie by się zapowietrzał. I w paliwie nie ma śladów powietrza. Waldemar pamiętasz jaki u Ciebie błąd się pokazał, przede wymianą regulatora?, pytam bo chcę zaprosić mechanika z komputerem do siebie. I pytanie do pozostałych kolegów, co z waszymi autami, czy już jest ok i jak z tego wybrneliście?.
 
 
Waldemar 



Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #9  Wysłany: 2014-03-04, 20:36   

Bardzo się nie znam ale co pamiętam to wyczaił to mechanik błędu nie pokazywało tylko wszedł w program paliwowy czy coś takiego i były tam statystyki jakie powinny być i przy rozruchu było bardzo niskie ciśnienie trzeba było go chwilę kręcić rozrusznikiem aby dobił do tej normy i wtedy odpalał.Jak to się zaczynało to najpierw było krótko a z czasem już coraz dłużej i podejrzewam że za jakiś czas bym go już nie odpalił.A z pompą było podobnie tylko już podczas jazdy odcinało wszystko gasł trzeba było chwilę poczekać i odpalał z powrotem zaczął gasnąć coraz częściej że aż było strach już jeżdzić.i zapalała się kontrolka chek enigme
Ps opisywałem to na forum na gorąco musisz poszukać to było chyba z 2 lata temu
_________________
Waldemar
 
 
Hulltay 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Wałbrzych
 #10  Wysłany: 2014-03-15, 18:25   

Miałem podobną przypadłość co prawda palił na dotyk ale na zimnym kurzył jak Stefan Batory i nie reagował na pedał gazu, problemem były wtryski po ich regeneracji miód malina:)
 
 
felkner
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2014-03-16, 10:22   

Ostatnio zmieniony przez 2017-05-14, 04:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Waldemar 



Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #12  Wysłany: 2014-03-16, 13:14   

2T leje już 7mc jestem z tego zadowolony cicho chodzi inny samochodzik na +
_________________
Waldemar
 
 
mario7169
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2014-03-19, 19:53   

No i nie koledzy. Problemem była przepustnica, wyczaił to mój mechanik,którego zaprosiłem do mnie bo auto nie paliło wcale. A oto opis zjawiska: po przekręceniu stacyjki słyszalny był mechaniczny dźwięk, jak by zasówa, tylko że powtarzał się bez przerwy co kilka sekund. W moim aucie jes zastosowany elektroniczny sterownik przepustnicy, coś bez przerwy wprawia ją w ruch gdy trafiłem na otwarty kanał auto odpalało a jak nie, to lipa. Odpieliśmy kostkę i zapalił, tyle że nie wkręcał się na obroty, święcił się czek na desce i turbina milczała. Oszukałem komputer wypinając sam policzek przepustnicy. Auto sprawuje się ładnie,tylko gaśnie z lekkim zamknięciem. Nie ma wpływu na spalanie czy inne takie, ale takie rozwiązanie sprawy mnie nie satysfakcjonuje i jadę na komputer. Dam znać co bylo(jest) przyczyną.

[ Dodano: 2014-03-19, 19:58 ]
Policzek czytajcie jako silniczek a zamknięciem jako szarpnięciem, Sory nowy smartfon.
 
 
Hulltay 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Wałbrzych
 #14  Wysłany: 2014-03-19, 21:11   

Najważniejsze że problem zdiagnozowany i autko na chodzie:)
 
 
mario7169
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2014-04-02, 10:06   

Wymieniłem przepływomierz koszt 280zł(używka) i wszystko jest ok. Spalanie spadło do normalnych wielkości a na trasie to już jest bajka, jazda cieszy gdy wyświetla się 5.0/100km przy prędkości 100-120. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM