Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Autor Wiadomość
Jenot
[Usunięty]

 #61  Wysłany: 2013-10-27, 10:37   [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania

Mam taki problem z Getzem. Po kilkugodzinnym postoju na zimnym silniku podczas ruszania często (nie zawsze) dławi się, obroty spadają i gaśnie nie reagując na gaz lub odzyskuje normalne obroty. Na ciepłym silniku ten problem nie występuje. Silnik to benzyna 1,1 l (67KM) bez gazu, przebieg 89000 km. W ostatnim czasie wymienione:
- świece,
- KWN,
- filtr paliwa,
- filtr powietrza,
- olej silnikowy + filtr.

Komputer przy skanowaniu nie pokazuje żadnych błędów. Podczas jazdy z silnikiem nie ma żadnych problemów. Obroty są stabilne (brak falowania). Mechanik sugeruje usterkę czujnika temperatury płynu chłodzącego. Posiadam jednak wtyk diagnostyczny OBD II na bluetooth oraz smartfona z aplikacją Torque. Podczas uruchamiania silnika aplikacja ta pokazuje prawidłowe odczyty z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Temperatura rośnie liniowo, brak skoków wartości. Zauważyłem jednak, że tuż po ruszeniu auta z pewnym opóźnieniem aplikacja podaje odczyty wartości dla czujnika położenia przepustnicy (TPS) pomimo naciskania pedału gazu. Odczyt z czujnika temperatury pojawia się od razu po połączeniu aplikacji z ECU, natomiast dopiero po ok. 10 sekundach od ruszenia pojawia się pierwszy odczyt z TPS. Później odczyty z TPS pojawiają się już jednak na bieżąco bez opóźnień.

Czy spotkał się ktoś z Was z podobnym zachowaniem tego silnika? Czy takie objawy mogą być spowodowane usterką TPS, brudną przepustnicą, uszkodzoną sondą lambda czy szukać przyczyny jeszcze w czymś innym?
 
 
Angelraphael 



Skąd: Kozienice
 #62  Wysłany: 2019-10-01, 18:09   

Ponowię jeszcze pytanie odnośnie kolejności kabli WN.
U mnie jest 4 1 2 3, a według instrukcji powinno być 1 4 3 2.
Próbował ktoś przekładać jak w instrukcji?
Generalnie muszę uważać przy ruszania bo dławi się. Przy delikatnym muśnięciu pedału gazu obroty skaczą z 900 do 2000, a dalej już płynnie. Czyżby czujnik położenia przepustnicy?
_________________
G4HD 1.1 12V R4
 
 
didarioxx 



Kolor: EBONY BLACK
Skąd: Gdynia
 #63  Wysłany: 2019-10-01, 19:17   

tu masz odpowiedż co do kolejności przewodów

cewki.png
Plik ściągnięto 1 raz(y) 245,06 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Angelraphael 



Skąd: Kozienice
 #64   Wysłany: 2019-10-01, 19:37   

Dzięki Dodarioxx. Nie wiedziałem, ze cewka jest ponumerowana.
Oczywiście cylindry to od lewej 1234?
_________________
G4HD 1.1 12V R4
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
didarioxx 



Kolor: EBONY BLACK
Skąd: Gdynia
 #65  Wysłany: 2019-10-01, 20:24   

tak jest, od lewej 1-2-3-4
_________________

Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM