Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 1248cm3, czy, i20, lpg, na, nadaje, sie, silnik

[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Autor Wiadomość
Lukaszp78
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2013-09-05, 12:59   [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?

Robię 20 000km rocznie i założenie instalacji LPG jest ekonomicznie uzasadnione, nigdzie jednak nie mogę znaleźć informacji czy silniki 1248cm3 78KM (rok prod 2010) dobrze znoszą instalacje LPG.

Ed. Wydzielenie postu z kompletnie nieodpowiedniego miejsca. Następnym razem będzie ostrzeżenie. Tekla

Dodane: usunęłam dubel tematu, założony znów w złym miejscu. Posty scalone. Ostrzeżenie poleciało. Tekla
Ostatnio zmieniony przez Złośnik 2014-02-12, 22:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
angal 



Kolor: dark grey
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2013-09-05, 18:48   Re: Czy i20 rok 2010 silnik 1248cm3 nadaje się na LPG

Lukaszp78 napisał/a:
byłbym wdzięczny za informację.


Ja również :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - angal
 
 
tomek505
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-09-06, 07:32   

Dobrze znoszą pod warunkiem, że instalacja jest dobrze założona i wyregulowana. Ja na gazie tym autem zrobiłem ponad 50kkm i i nie zaobserwowałem niczego niepokojącego.
 
 
Hants
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-09-06, 11:18   

Nie znam języka germańskiego najeźdzcy na tyle dobrze, aby zrozumieć opisy 'napraw', ale 187 tankowań i spalanie poniżej 7 litrów LPG/100km wygląda całkiem obiecująco...

http://www.spritmonitor.de/en/detail/468273.html


Pisz w odpowiednim miejscu. Następnym razem będzie ostrzeżenie. ;)
 
 
djpit
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-09-06, 13:01   

ja z koleji dość się naczytałem o LPG i hyundaiu, mam też Getza z fabrycznym LPG - istny koszmar ile razy było w naprawie z gazem przy 30tys.... nadal nie chodzi gaz idealnie.

Nie mam mowy żebym założył LPG do i20, ponoć jakieś blaszki trzeba potem dokładać, regulować itd podliczając serwis jest to chyba nie opłacalne - lepiej kupić diesla i sprawdzić przed kupnem dokładnie, albo bulisz za Pb
 
 
kevin55
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-09-07, 07:34   

Ja bym się nie zastanawiał, założyłem gaz tydzień temu i już mi się 150 zł zwróciło. Robię setkę za 18 zł a nie za 40 zł więc się opłaca.
Polecam BRC sequent 24.11, mało na razie zrobiłem ale jest ok, taki fabrycznie zakładają do hyundaia i do innych marek. Cena w Radomiu 2500 zł
Jak ktoś chce jeździć tanio i nie bać się, że się auto popsuje to polecam rower - najtańszy środek lokomocji.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #7  Wysłany: 2013-09-07, 20:48   

Zakładaj a nie myśl bo i tak po jakimś czasie zaoszczędzisz tyle, że kupisz sobie drugie auto :-D '
Ale co do instalki dawniej bym polecił brc 24 bo sam mam ale teraz już wiem, że lepiej zakładać dobry zestaw na stagu 300. Podobna cenowo ale tańsza w eksploatacji i ewentualnych naprawach.
Mam te brc i wszędzie mówią, że do tego wszystko drogie. Jeden wtrysk na allegro 210 a u gaziarza 350-400 a są 4. Są długowieczne ale do staga jest ogromny wybór wtryskiwaczy, łatwe ustawianie nawet można samemu wgrywać mapy wtrysku za pomocą kabelka.
Do tego mam starszą wersję i nawet nie ma zapalania na gazie. Więc padnie pompa paliwa i samochód stoi. Nowsze mają chyba możliwość 5 krotnego zapalenia.
 
 
kevin55
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-09-08, 09:50   

Co do ceny to BRC faktycznie tanie nie jest w serwisowaniu, ale za to podobno jest to trwała instalacja. Być może są lepsze.
 
 
BartBartez 



Kolor: czarny
Skąd: Gryfino
 #9  Wysłany: 2013-09-09, 09:48   

1.Scoupe - gaz BRC na mieszalniku - żadnych awarii - na gazie ponad 200 tyś km
2. Scoupe poliftowe - sekwencja BRC - żadnych problemów - jakieś kilkadziesiąt tyś km
3.Mercedes 190E - mieszalnik BRC - czasami strzały w kolektor jak to przy mechanicznym wtrysku
4. Coupe - sekwencja BRC - awaria wiązki elektrycznej LPG kilka dni po montażu - wymienione na gwarancji - ponad 130 tyś km na LPG i żadnych problemów - gazownik sam nie chciał wierzyć
5. Accent - sekwencja BRC - jak na razie trochę ponad 40 tyś km na LPG i żadnej awarii.
6. KIA Sportage - sekwencja BRC - jak na razie ponad 100 tyś km na LPG i jeszcze nie była na regulacji po 1000 km ;-)
7. Druga Kia Sportage kupiona z instalacją BINGO i same problemy.
8.Berlingo kupione z instalacją nawet nie wiem jaką - same problemy.

Aut znajomych nie liczę, a jest ich ponad 20. Wszystko BRC zakładane u jednego gazownika - nikt się na awarie nie skarżył.
Do E46 też założę BRC.
Może i są lepsze instalacje ale nie mam zamiaru tego sprawdzać.
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #10  Wysłany: 2013-09-17, 18:52   

A propos gwarancji: mam założoną instalację z gwarancją na 100 km bez limitu czasu. W tej chwili po 5 tys km nie wyobrażam sobie płacić po 6 PLN za litr wachy. Instalacja nie jest w Hyundaiu tylko w innym samochodzie, uprzedzając pytania.

Dobrze zrobiona instalacja jest bezproblemowa tyle, że ja jechałem z wAw w okolice Gliwic żeby mieć to dobrze zrobione. Nie żałuje. :mrgreen:
_________________
Hyumobil :D
 
 
ziemniak0783 



Kolor: czerwony
Skąd: Białystok
 #11  Wysłany: 2013-10-13, 16:10   

Ja już na gazie zrobiłem około 50tyś, także żadnych problemów.

Instalacja to STAG z lepszymi wtryskiwaczami niż Valteki.

Wymienione tylko filterki od gazu 2 razy.

Pozdrawiam
 
 
#Gregory#
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2013-10-28, 07:50   

Witam wszystkich,

A czy te wszystkie instalcje macie z lubryfikacją ? Pytam , bo również będę zakładał LPG do mojego i20 i praktycznie wszyscy instalatorzy mówią, że lubryfikacja musi być. W firmie Czakram powiedzieli mi , że tą dyszę od lubryfikacji wkręcają (we wcześniej zrobiony) w otwór w korpusie przepustnicy.
Macie jakieś doświadczenia z taki rozwiązaniem ?

Pozdrawiam!
 
 
djpit
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2013-12-03, 21:25   

no i co nie ma więcej osób z LPG w tym silniku ??....

W necie i pismach motoryzacyjnych jest napisane że po pewnym czasie te silniki mają poważne problemy po traktowaniu lpg....

Tak więc czym różnią się silniki oferowane w salonie z LPG od naszych zwykłych? W oplu są inne gniazda zaworowe i coś tam....
 
 
gabor76 



Kolor: srebrny
Skąd: Woj. Podkarpackie
 #14  Wysłany: 2014-04-10, 11:33   

Ja też mam instalację LPG (firmy BRC Seqent 24.11 z lubryfikacją) od nowości, zakładaną przez salon sprzedaży, do instalacji nie mam żadnych zastrzeżeń, przejechane 55kkm. Pomijam fakt ,że właśnie mam wymieniany silnik (na gwarancji) lecz według mnie uszkodzenie silnika nie jest spowodowane LPG.

Spalanie gazu to około 9l/100km (na 1 tankowaniu 34l około 340-390 km, w zależności gdzi i jaki gaz tankowałem oraz w jakich warunkach).

Co do instalacji to też były kłopoty lecz nie z winy samej instalacji. Wymieniono listwę wtrysków (wymiana gwarancyjna) oraz miałem inny nr fabryczny na butli STACO i w homologacji - przysłali nową homologację z odpowiednim nr.

Co do Brc przejechałem na takiej instalacji 200 kkm zamontowanej w peugeot 207 bez najmniejszych problemów ,raz byłem na regulacji po przejechaniu 150 kkm ( przełączał się na benzynę przy pełnym baku gazu , regulacja wyeliminowała problem)

Teraz chcę zamontować LPG do drugiego i20 (2009 r 1,2 78km) i na pewno będzie to BRC mam tylko problem czy zakładać lubryfikację (400 pln więcej).

Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))
_________________
PAMIĘTAJ-NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ, NIE KUPUJ HYUNDAIA!!!
 
 
ph71 



Kolor: steel grey ZAR
Skąd: Poznań
 #15  Wysłany: 2014-04-14, 10:03   

[quote="gabor76"
...Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))[/quote]

Zajrzyj na ogólnodostępne fora poświęcone lpg i przeszukaj je:
http://gazeo.pl/forum_lpg_cng/
http://lpg-forum.pl/

Znajdzisz tam sporo informacji od instalatorów-praktyków także na ten temat, często w różnych wątkach, w szczególności dotyczących BRC.
Generalnie rzecz biorąc, to kwestia lubryfikacji jest mocno dyskusyjna..., Miłej lektury :)
_________________
Pierwszy sekwencyjny ix20 1.6 LPG na naszym forum. Przejechał 68.000km od założenia LPG a silnik i osprzęt bez oznak problemów. I dalej jeździ gdzieś w Polsce...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM