Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 98, accent, hamulcowych, hyundai, tarcz, wymiana

[Accent X3] Hyundai Accent 98 wymiana tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
Joe__
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2013-08-16, 19:34   [Accent X3] Hyundai Accent 98 wymiana tarcz hamulcowych

Witam :)
Jak w temacie chciałbym wymienić tarcze hamulcowe jednak robiłem już dwa podejścia i na razie bez sukcesu. Tarcze są jak zauważyłem pod piasta i właśnie mój dylemat czy musze zdejmować całą piastę ?
Czy wystarczy tylko jej przednia część mając odpowiedni ściągacz ? Przepraszam za błędy pisze z kom .
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2013-08-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2013-08-16, 19:56   





http://hyundaiklub.pl/for...=tarcze&start=0

Dodaj tag w temacie Accent X3.
 
 
Joe__
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-08-17, 06:17   

Dziękuje..ale tak jak myślałem wymiana tarcz w moim modelu to jest hmm.. masakra. Widziałem już, że w nowszych rocznikach konstrukcja została zmieniona.
 
 
marekn
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-08-17, 07:27   

Jaka masakra.Piastę ściągasz za pomocą 2 śrub M12 i nakrętek.1 Godzina to całkowity czas na wymianę tarczy.
 
 
Joe__
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-08-17, 09:59   

No mam wątpliwości do tej 1h...być może masz lepsze narzędzia. Widzę, że np. bardzo pomocny albo nawet niezbędny byłby ściągacz do końcówki drążka kierowniczego, którego niestety nie posiadam . Poza tym te śruby i nakrętki M12 o których piszesz to w aucie 15 letnim nie odkręcają się tak jak 3 latku. Często się urywają i ogólnie "stawiają opór ".
Ale spróbuję i dziękuje za pomoc.
 
 
marekn
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-08-18, 07:45   

Do wymiany tarcz nie potrzebujesz żadnego ściągacza.Obejrzałeś film niepotrzebnie.A śrub M12 nie odkręcasz,tylko nimi ściągasz piastę.Widzę,że jesteś na bakier z mechaniką.
 
 
Joe__
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2013-08-18, 20:57   

Wiec powiem szczerze, iż cały czas nie wiem czy uda mi się zdjąć tarcz hamulcową bez zdejmowania całaj piasty. Mówiąc całej piasty mam na mysli część oznaczoną na rysunku 51715/51716. Na filmiku widac ze konieczne jest zdjęcie całej zwrotnicy , odkręcenie końcówki drążka kierowniczego, odkrecenie wahacza dolnego i górnego. Oczywiśce jeżeli nie jest to konieczne to wolałbym tego nie robić. Chciałbym tylko zdjąć część przednia piasty o nr 51750 i wyjąć tarcze. Patrzac na rysunek isometryczny cześci powinno być to możliwe ale nie jestem pewny, dlatego proszę o potwierdzenie.
Kolega "marekn" z tego co rozumiem twierdzi iż jest to możliwe i bezproblemowe.
Faktycznie wydaje sie to możliwe, ale dlaczgo instrukcja ( oraz z tego co sie doczytałem w necie ) wymaga zdjęcia całej piasty dla tego rocznika Accenta?
Jeżeli to możliwe prosiłbym jeszcze o potwierdzenie.
 
 
marekn
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-08-19, 08:02   

Miesiąc temu wymieniałem tarcze hamulcowe.Zdemontowałem samą piastę i wymieniłem tarcze.Po odkręceniu śrub piasty przekręć ja w bok aby minąć otwory gwintowane.W otwory piasty włóż śruby M10 lub M12.Z tyłu piasty podłóż nakrętki.Przytrzymując nakrętkę kluczem drugim kręć śruby na przemian.Mały problem jest tylko podkładając drugą nakrętkę (pierwszą podłożysz bez problemu).
Przy podkładaniu drugiej odegnij piastę za pomocą łapki.Pójdzie bez większego problemu.I teraz to już czysta przyjemność.
Powodzenia.
 
 
Joe__
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2013-08-19, 21:51   

Dzisiaj wymieniłem jedną tarczę ...i powiem tak:
Demontaż piasty od przodu faktycznie bezproblemowy, tak jak to opisał kolega "marekn" . Wkręcajac śruby M10 w otwory w piaście a od spodu nakretki i spychając je faktycznie moment. Natomiast gorzej z montażem. Oczywiście łożysko stożkowe sie rozsypało, ale to akurat nie był problem. Wałeczki poskładałem itp.... Problemem było wcisnięcie piasty w łożysko wewnętrzne drugie . Nie dałem rady dokręcajac i dociskajac nakretką połosi, wbijajac młotkiem itp... Próbowałem chyba z 6 razy. W końcu jednak demontaż całej pisaty ze zwrotnicą, imadło dopiero wtedy udało mi sie całość zmontować. Zaznaczam jednak, iż nie bylo suwliwe wciśniecie wałka w łożyko, tylko trzeba było użyć solidnego młotka ...ale weszło.
Wiec cóż...mam mieszane uczucia czy jednak od razu nie powino się ściągać całości. Chyba ze kolega "marekn" ma jakiś swój patent na montaż?
Pozdrawiam
 
 
marekn
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2013-08-20, 13:59   

Nie miałem również problemu z montażem.Do montażu trzeba użyć 4 śruby i skręcać tak żeby nie skosić piasty.U mnie bez problemu odbył się montaż.Łożyska były w bardzo dobrym stanie i te same zostały.Uważam,że równomierne skręcanie śrubami jest skuteczniejsze niż walenie młotkiem.
 
 
Joe__
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2013-08-20, 20:02   

Oczywiście "walenia" młotkiem nie polecam...jednak jeżeli nie posiada sie prasy do wyciskania łożysk to niestety czasami inny montaż wałka w łożysku...w tym przypadku piasty.... nie jest możliwy.

Mógłbyś przybliżyć miejsce gdzie wkręciłeś te 4 śruby podczas montażu?
Tak, aby symetrycznie, bez przekoszenia dociskać piastę?
Czeka mnie jeszcze druga strona i mam nadzieje ze tym razem mi sie uda.
 
 
marekn
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2013-08-21, 07:18   

To musisz ocenić wzrokowo gdzie jest przekoszenie.Jeżeli piasta będzie wchodziła równo nie będziesz musiał używać dużej siły przy skręcaniu.
Napisałeś,że bez problemu ściągnąłeś piastę.Tak samo wejdzie jeżeli będziesz równo wkręcał.Uwierz mi,że nie potrzeba używać większej siły do montażu niż do demontażu.
Być może tu gdzie robiłeś nie zwróciłeś uwagi żeby nie przekosić i zrobiłeś zadzior.A wtedy wkręcenie jest niemożliwe.
 
 
Joe__
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2013-08-21, 08:58   

Nie, uszkodzenia krawędzi piasty nie było u mnie. Sprawdzałem dokładnie.

Rozumiem, że 4 śrub używałeś tylko do prawidłowego i symetrycznego ustawienia piasty a nie do jej dociągania ? Natomiast dociąganie za pomocą nakrętki półosi? Podpytuje tak szczegółowo..ponieważ nie chciałbym drugi raz demontować całej zwrotnicy.
 
 
marekn
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2013-08-21, 15:33   

Powiem Ci że nie bardzo pamiętam.Być może nakrętka służy do skręcania ale trzeba zwracać uwagę na przekoszenie.Gdy ciężko idzie trzeba puknąć w piastę od strony najbardziej wystającej.
 
 
robspoko
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2013-11-28, 11:15   

potwierdzam metoda opisana przez marekn jest super nic się nie psuje nie trzeba żadnych kluczy specjalnych wymieniłem tarcze na podwórku bez żadnych problemów czas ok 1 .30 h na stronę z czyszczeniem hamulców dzięki ---marekn-- mój accent 1998 rok obawiam się że rozbierane to nie było nigdy . film jest do du*** i wprowadza w błąd może jak trzeba wymienić łożyska to trzeba demontować lecz do tarcz nie Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM