Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: awaria, centralnego, getz, zamka

[Getz] Awaria centralnego zamka
Autor Wiadomość
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #16  Wysłany: 2013-08-11, 20:44   [Getz] Awaria centralnego zamka

Witam
Kilka dni temu w czasie upałów centralny zamek zaczął szwankować. W momencie uzbrajania alarmu siłowniki bardzo szybko stukają trzy razy. I oczywiście nie ryglują wszystkich drzwi. Niektóre drzwi pozostają zaryglowane - reszta nie.
Samochód postał parę godzin na słońcu w środku nagrzał się pewnie do 60-70 st. a może nawet więcej - nie dałem rady dotknąć kierownicy, bo była taka gorąca.
Miałem nadzieję, że może coś po prostu się przegrzało i jak auto ostygnie wszystko wróci do normy. Niestety naiwna to była nadzieja - rano na drugi dzień kiedy było w miarę chłodno centralny zachowywał się tak samo. Postanowiłem więc zresetować centralkę i odłączyć akumulator na trochę. Po podłączeniu wszystko zaczęło działać poprawnie. Niestety nie na długo - po kilku użyciach znów się sypnęło i siłowniki szaleją - stukają po 2-3 razy i oczywiście nie spełniają swojego zadania.
Co mogło się stać? Czy da się naprawić taką usterkę czy też alarm czy centralka jest do wymiany?
Mam zamontowany alarm Boxer WRC. Nie jest to chyba fabryczny alarm i centralny zamek.
Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-06-11, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eatmyboard
[Usunięty]

 #17  Wysłany: 2014-12-17, 00:08   

Mój nr vin KMHBT31DR6U124363
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #18  Wysłany: 2014-12-17, 18:50   

Wg vin nie powinno być centralnego w przycisku na kluczyku. Możesz zrobić zdjęcie kluczyka.
 
 
eatmyboard
[Usunięty]

 #19  Wysłany: 2014-12-19, 12:10   

Nie mam przycisku,centralny mam jak przekręce kluczyk to powinno otwierać wszystko ale nie otwiera.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #20  Wysłany: 2014-12-19, 20:40   

Napisz na PW do Administratora o poprawę profilu data produkcji Twojego auta to 2005-09-22, a nie 2006.

http://koreacat.ru/hyunda...HBT31DR6U124363


19 zdjęcie od góry http://getz-club.ru/forum...t41742-350.html w drzwiach kierowcy. To jest sterownik centralnego zamka w Twoim przypadku.

Z tego co napisałeś wskazywało że masz "pilota" w kluczyku.
 
 
eatmyboard
[Usunięty]

 #21  Wysłany: 2014-12-22, 00:07   

Dziękuję bardzo za info bardzo się przyda. Jak juz naprawie to napiszę. Mam tylko jeszcze jedno pytanie co kupić żeby było na pilota. Pozdro
 
 
marcinsgdz 



Skąd: Grudziądz
 #22  Wysłany: 2017-05-11, 11:15   

A ja mam troszkę inny problem - występuje codziennie tylko rano czyli po dłuższym postoju.
Nie mam centralnego zamka sterowanego z pilota - muszę włożyć kluczyk w drzwi kierowcy i go przekręcić. Wtedy wszystkie drzwi powinny się odblokować - a odblokowują się tylko drzwi kierowcy - czyli nie działają siłowniki w pozostałych wszystkich drzwiach.
Po przejechaniu kilku kilometrów do końca dnia spokój - siłowniki działają.
_________________
Silnik 1.4
 
 
marcinsgdz 



Skąd: Grudziądz
 #23  Wysłany: 2017-05-14, 07:00   

Wydaje mi się, że znalazłem. Ktoś słabo przykręcił pręt (od siłownika) do prętu ryglowania drzwi i ten wadziło o niższy od klamki.
Przy okazji odkryłem, że to nieoryginalny CZ i znalazłem centralkę. Z racji tego, że nie mam pilotów odkryłem, że takie same zestawy są dostępne do kupienia z pilotami (mój jest identyczny - tyle, że nie dostałem pilotów kupując auto).
Pytanie:
W które miejsce wpiąć przewód od centralki aby przy otwieraniu zaświeciły kierunkowskazy (nie ma sygnalizacji przy otwieraniu) i czy wymagane są np. diody?
_________________
Silnik 1.4
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #24  Wysłany: 2017-05-18, 21:01   

Podłącz przewody z centralki od kierunkowskazów do wtyczek na odwrocie skrzynki bezpieczników od świateł awaryjnych.

Diody mogą być konieczne bo jak włączysz awaryjne to napięcie pójdzie na centralkę.
.

2017-05-18_214716.png
Plik ściągnięto 46 raz(y) 73,66 KB

2017-05-18_215129.png
Plik ściągnięto 71 raz(y) 497,73 KB

 
 
zagadka 



Kolor: Czarny
Skąd: Podkarpacie
 #25  Wysłany: 2018-09-01, 14:11   

19 zdjęcie od góry http://getz-club.ru/forum...t41742-350.html w drzwiach kierowcy. To jest sterownik centralnego zamka w Twoim przypadku.

Cześć wszystkim. Właśnie ten sterownik padł u mnie. Centralny zamek raz działał raz nie aż w końcu padł całkowicie, podejrzewam ów sterownik tylko, że mam problem z dostaniem takowego. Czy mógłby mi ktoś pomóc w namierzeniu odpowiedniego sterownika? Dodam, ze mój jest na 4 pin a wszędzie widzę na aukcjach 5 pin. Nawet go rozebrałem i zastanawiam się nad próbą wymiany samego przekaźnika ale nie jestem pewien czy to by coś dało? Gdyby ktoś był w stanie pomóc byłoby fajnie. Centralny tylko z kluczyka bez pilota. Podam vin może to pomoże KMHBT51GP6U445066
Pozdrawiam.

IMG_20180730_111705.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 3,15 MB

IMG_20180730_111643.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 3,62 MB

IMG_20180829_150549.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 2,63 MB

 
 
zagadka 



Kolor: Czarny
Skąd: Podkarpacie
 #26  Wysłany: 2018-09-08, 14:58   

Widzę, że niestety ale takiego sterownika oprócz ASO to nigdzie nie dostanę :-/
W ASO 10 dni oczekiwania i cena powalająca 329 zł. Tak więc nie pozostaje nic innego jak zamontować jakiś uniwersalny sterownik, tylko jak to zrobić najprostszym sposobem? Wiem, że potrzebuje wstawić jeden siłownik w drzwi kierowcy, kupić centralkę i... i co dalej? Jak najlepiej i najprościej wykorzystać już istniejącą instalację, gdzie się wpiąć jakimi kablami ażeby to zadziałało? Gdyby ktoś był w stanie udzielić wyczerpującej instrukcji byłoby super a jeżeli nie to w wolnych chwilach sam będę próbował coś wykombinować, samochodu nie mogę oddać do elektromechanika ponieważ jest mi potrzebny na co dzień. Ewentualnie polećcie jakąś fajną w miarę bezawaryjną centralkę i siłownik który by się nadawał.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #27  Wysłany: 2018-09-08, 20:23   

Ja mam zamontowany zestaw wyprodukowany w renomowanej chińskiej fabryce no-name i działa. Więc spokojnie można kupić zestaw uniwersalny i może przy zaparciu z użyciem miernika wykorzystać kable starej instalacji zamka. Cena wiele razy mniejsza od chorych cen hyundaia.
 
 
zagadka 



Kolor: Czarny
Skąd: Podkarpacie
 #28  Wysłany: 2018-09-09, 09:21   

Zapewne tak zrobię, kupię jakiś uniwersalny sterownik i będę próbował go zamontować. Podstawy elektryki jakieś znam, jedyny problem to taki iż z centralnym zamkiem nie miałem nigdy do czynienia, dlatego chciałbym aby ktoś mi jeszcze polecił odpowiedni siłownik do zamontowania w drzwiach kierowcy, taki który by się tam fajnie mieścił i był odpowiednio mocny. Spróbuję się posiłkować tym tematem http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3916 u mnie jest kostka D04. Jedynie tylko teraz dobrać odpowiedni siłownik, ktoś coś poleci? ;-)
 
 
zagadka 



Kolor: Czarny
Skąd: Podkarpacie
 #29  Wysłany: 2018-09-15, 18:27   

Ok, widzę, że lekko nie będzie. Mam jeszcze 2 pytania, być może jest gdzieś napisane ale mi umknęło, w Getzie sterowanie CZ otwieranie i zamykanie jest plusem czy minusem? Pytanie drugie, czy orientuje się ktoś jaki byłby zamiennik do przekaźnika KTX2-8XF? Jeszcze spróbowałbym wymienić sam przekaźnik tylko potrzebuję znaleźć zamiennik.

Pzrekaznik.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 3,25 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM