Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: awaria, centralnego, getz, zamka

[Getz] Awaria centralnego zamka
Autor Wiadomość
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #1  Wysłany: 2013-08-11, 20:44   [Getz] Awaria centralnego zamka

Witam
Kilka dni temu w czasie upałów centralny zamek zaczął szwankować. W momencie uzbrajania alarmu siłowniki bardzo szybko stukają trzy razy. I oczywiście nie ryglują wszystkich drzwi. Niektóre drzwi pozostają zaryglowane - reszta nie.
Samochód postał parę godzin na słońcu w środku nagrzał się pewnie do 60-70 st. a może nawet więcej - nie dałem rady dotknąć kierownicy, bo była taka gorąca.
Miałem nadzieję, że może coś po prostu się przegrzało i jak auto ostygnie wszystko wróci do normy. Niestety naiwna to była nadzieja - rano na drugi dzień kiedy było w miarę chłodno centralny zachowywał się tak samo. Postanowiłem więc zresetować centralkę i odłączyć akumulator na trochę. Po podłączeniu wszystko zaczęło działać poprawnie. Niestety nie na długo - po kilku użyciach znów się sypnęło i siłowniki szaleją - stukają po 2-3 razy i oczywiście nie spełniają swojego zadania.
Co mogło się stać? Czy da się naprawić taką usterkę czy też alarm czy centralka jest do wymiany?
Mam zamontowany alarm Boxer WRC. Nie jest to chyba fabryczny alarm i centralny zamek.
Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-06-11, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eLuke
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2013-08-11, 23:30   

Miałem kiedyś problem z działaniem zamka centralnego. Nie zamykał drzwi. Szukałem problemu przy samych siłownikach, rozbierałem drzwi, ale nic to nie dało. Po odłączeniu akumulatora i ponownym wpięciu zadziałało raz czy dwa, a potem to samo. Ostatecznie coś mnie tknęło i wypiąłem spod kierownicy sterownik centralnego zamka (nie pamiętam już jaki to model, ale montowany przez ASO), podlutowałem (nagrzałem) punkty lutownicze - teraz też już nie pamiętam które, ale chyba głównie od złącz (ale inne też nie zaszkodzi) i po tym zabiegu do dzisiaj (2 lata) działa bez problemu. Żeby nie ryzykować uszkodzenia elektroniki, najlepiej to robić lutownicą grzałkową (kolbową), nie transformatorową. Do stopienia cyny i puścić.
Być może to też Twój przypadek? Daj znać czy robiłeś i czy pomogło.
Pozdrawiam
 
 
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #3  Wysłany: 2013-08-17, 07:21   

Po zmianie pogody na chłodniejszą i kilku dniach nieużywania centralnego wszystko wróciło do normy - zamyka i otwiera normalnie.
Pytanie tylko na jak długo.
I tu mam pytanie do znawców elektryki - czy w centralce alarmu/centralnego zamka może coś się przegrzewać i powodować powyższe objawy.
Na mój chłopski rozum taka może być najbardziej prawdopodobna przyczyna.
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy te centralki są rozbieralne i naprawialne i mają możliwość wymiany pojedynczych podzespołów?
 
 
Szym__
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-08-19, 19:00   

Przepraszam, że wcinam się do tematu. Ale skoro już o centralu i alarmie mowa to też miałem z tym problem. Tyle, że inny. Mój problem polegał na tym, że przy zamykaniu i uzbrajaniu alarmu nie zamykały się drzwi po stronie kierowcy. Musiałem otwierać drzwi i ręcznie zamykać "dzyndzelkiem", który się zacinał więc trzeba było nim trochę potrząsać. Kolejny problem jaki się pojawił przy tej czynności to cały czas palące się kierunkowskazy po prawej stronie. Musiałem kilka razy go uzbrajać aż w końcu zgasły. Przestałem więc w ogóle używać pilota. Zamykałem kluczykiem. Po miesiącu problem zniknął. Aczkolwiek czasami nie zamykają się drzwi po stronie kierowcy. Podejrzewam, że zamek się zacina w drzwiach. A z tymi kierunkowskazami to może jakieś zwarcie.
 
 
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #5  Wysłany: 2013-08-20, 05:21   

Trochę pogrzebałem w necie i znalazłem info, że najczęściej problem wynika z tego że w centralce z czasem w przekaźnikach w wyniku zmęczenia materiałów zwierają się styki. w ponad 90% dolegliwości alarmu wymiana przekaźnika pomaga.
Trzeba tylko wstawić dokładnie taki sam przekaźnik albo analogiczny odpowiednik konkurencji (podobno w Boxerach WRC szły te bardziej awaryjne przekaźniki)
Cena tej części to groszowa sprawa - z tego co zorientowałem się w e-sklepach z elektroniką cena przesyłki przekaźnika kilkukrotnie przewyższa cenę samego przekaźnika ;)
Musze zatem odnaleźć centralkę i sprawdzić przekaźnik.
Pytanie do forumowiczów - gdzie szukać centralki? Gdzie Hyundai ma w zwyczaju je chować?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #6  Wysłany: 2013-08-20, 21:02   

marrgoss napisał/a:
Pytanie do forumowiczów - gdzie szukać centralki? Gdzie Hyundai ma w zwyczaju je chować?


Przy okazji zamka klapy napisałeś że centralny zamek nie był fabryczny czyli firma Hyundai nie miała z nim nic wspólnego. Fabrycznie była w drzwiach (razem z przekaźnikiem) lub pod konsolą środkową (wraz z dwoma przekaźnikami) o czy już było pięć tematów niżej. Dokładana centralka moim zdaniem powinna być w okolicach skrzynki bezpieczników i przekaźników w kabinie bo tam najłatwiej było ją zainstalować (tak mam w moim LC)
 
 
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #7  Wysłany: 2013-08-21, 06:41   

Okej dzięki za cynk, posprawdzam.

A nawiasem mówiąc to mój Gacek taki trochę dziwny jest bo - tak jak pisałem - niefabryczny alarm i centralny ale był odbierany z salonu już z alarmem i centralnym - w papierach wszędzie jest ta sama data.
Tak jakby wstawiane to było już w jakimś serwisie przy samym salonie, a nie oryginalnie w Hyundaiu.
Tak samo jest z resztą z LPG.
Auto było kupowane przez poprzedniego właściciela w Olsztynie.

[ Dodano: 2013-08-22, 07:17 ]
znalazłem centralkę alarmu - jest nad bezpiecznikami obok kierownicy.
Wewnątrz jest jeden przekaźnik. Jakiś chińczyk - Sun Hold SAR1 2A 1215.
Problem w tym, że nigdzie w żadnych sklepach internetowych czy Allegro nie mogę go znaleźć.
Z elektroniki jestem raczej kiepski - czy ktoś jest w stanie pomóc mi dobrać jakiś zamiennik?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #8  Wysłany: 2013-08-23, 19:50   

Czy możesz zrobić zdjęcie tego przekaźnika od strony nóżek i zdjęcie miejsca zamocowania. Zdjęcia najlepiej z dużego zbliżenia i nie "kalkulatorem" :evil: .
 
 
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #9  Wysłany: 2013-08-30, 11:18   

Nieco się ociepliło i mam powtórkę z rozrywki - znów centralny szaleje.

Przejrzałem wiele stron w necie z znalazłem w końcu zamiennik w sklepie internetowym www.tme.eu:
http://www.tme.eu/pl/deta...yex-electronic/
Wysyłka kilka razy droższa niż sam przekaźnik ;)
(Warto zapamiętać ten adres bo mają miliony podzespołów w ofercie i dodatkowo dokładne dane techniczne podzespołów w pdf-ach - dzięki temu zdołałem ustalić odpowiednik)
Odwiedziłem u siebie w mieście kilka sklepów dość dobrze zaopatrzonych w elektronikę i nigdzie nie znalazłem czegoś co by pasowało. Wszyscy rozkładali ręce.
Czekam teraz aż przyjdzie paczka.
 
 
Lolek100
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2014-06-11, 06:25   [Getz] Awaria centralnego zamka

Witajcie ;-)
To wygląda na moje oko na usterke mechaniczną ale .... nie znam się za bardzo na tym. Wszystko ma miejsce od strony kierowcy, pozostałe drzwi daja zamknąc sie ręcznie na zasadzie ze jak zatrzasnie sie drzwi to juz sa zamkniete przez wcisniecie blokady. A ta zasuwa od strony kierowcy nie poddaje sie, nie chce załapać zamykanie (lock)-zacina sie. Jak znowu zamkne kluczykiem , to wystarczy ze złapie sie za klamke i otwierają sie wszystkie drzwi....moze sie tak zdarzyc za pierwszym szarpnieciem za klamke a moze i za trzecim. Takze zamykanie na kluczyk jest bezcelowe....
Co z tym zrobic? Jak rozebrać tapicerkę drzwi zeby niczego nie uszkodzić?
Ps Ile taka naprawa kosztuje u elektryka? Tak orientacyjnie pytam. Sami rozumiecie ze to jest pilne strasznie, bo nigdzie nie moge sie pokazac autem, bo strach...najlepiej drzwi do szeroka otworzyc i byłoby prawie to samo....
Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-06-11, 10:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablomaxim 



Kolor: czarny
Skąd: Tychy
 #11  Wysłany: 2014-06-11, 08:37   

W pierwszej kolejności zerknąłbym na przewody dochodzące do drzwi, wystarczy ,że jeden będzie przetarty ( przerwany, złamany ) i takie cuda mogą się dziać. Miałem podobną sytuację w innym aucie. Wszystkie drzwi się zamykały a tylko jedne można było otworzyć od zewnątrz i wtedy centralny otwierał pozostałe drzwi. Wymiana przewodu na nowy całkowicie załatwiła sprawę. Nie za bardzo wiem jak jest w Getzie gdyż tam jeszcze nie zaglądałem.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #12  Wysłany: 2014-06-11, 09:24   

U mnie też miałem takie cyrki, że blokowały się wszystkie zamki oprócz kierowcy. Z kluczyka drzwi kierowcy się zamykały a z pilota już nie tak jakby siłownik miał za mało siły by zatrzasnąć blokadę.
Trzeba rozebrać tapicerkę i wyregulować cięgiełko od siłownika. Sam tak robiłem kilka razy bo po pewnym czasie znów miałem ten objaw. Do tego warto popatrzeć na folię, która osłania drzwi, bo może ona stawiać opór na tych cięgnach od klamki. Ale to już będzie widać od razu po rozebraniu tapicerki i próbach zamykania drzwi gdzie leży problem.
Ostatnio zmieniony przez tekla 2014-06-11, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #13  Wysłany: 2014-06-11, 20:32   

Lolek100 witamy się tutaj http://hyundaiklub.pl/for...p?p=55823#55823
 
 
eatmyboard
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2014-12-16, 20:26   

witam mam hyundai getz 2006 1.4 centralny w kluczyku od jakiegoś czasu przestał działać i muszę otwierać i zamykać wszystko osobno czy może mi ktoś pomóc jak się do tego zabrać. szukałem przekaźnika przy bezpiecznikach ale takiego nie posiadam. Proszę o pomoc jak szukać awarii od czego zacząć itd. dziękuje pozdro KMHBT31DR6U124363
Ostatnio zmieniony przez 2014-12-17, 00:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #15  Wysłany: 2014-12-16, 22:34   

Trzeba zacząć od numeru vin.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM