Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: na, silniku, stukanie, zimnym

[Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Marcin 



Kolor: Niebieski
Skąd: Strzelce Świdnickie
 #1  Wysłany: 2013-08-11, 10:06   [Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku

Może pomożecie mi co to może być. Otóż po zapaleniu auta, gdy silnik jest zimny słychać stukanie (bardzo trudno zdiagnozować skad się wydobywa czy z góry czy z dołu silnika). Po około 2 minutach cisza. Boje się że to mogą być popychacze zaworów, bo koszty duże. Czy zmiana oleju coś pomoże. Ostatnią zmianę miał rozbioną 7 tys, półsyntetyk 10w40.
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2013-08-12, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eLuke
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2013-08-11, 19:37   

W moim Getz stuki na zimnym silniku słychać przez pierwsze może 10 sekund po zapaleniu zimnego silnika (latem krócej, zimą dłużej), po czym stukanie ustaje i chodzi już cicho. Z tego co doczytałem (a jestem laikiem) to olej musi dotrzeć we wszystkie zakamarki żeby przesmarować.
Natomiast mam teraz inny problem bo pojawia się stukanie, wprawdzie nie tak głośnie jak przy starcie na zimno, ale po nagrzaniu silnika, więcej tutaj.
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #3  Wysłany: 2013-08-15, 00:04   

Zmień olej. Jak nie masz przecieków i nie przepala Ci oleju w ilościach poza normą to lej najwłaściwszy - 5W40.
Szkoda lać klej - lej olej :)
Może być też kwestia samego oleju.
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
Pod opieką: Turkusowy Hyundai Elantra XD 1.6 16V 107KM 2001r.
 
 
 
tomek27 
zycie potrafi byc przeje.....



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Żary
 #4  Wysłany: 2013-08-15, 14:49   

Sprawdź pompę wody. Po nagrzaniu może cichnąć.
_________________

THE BEST ! HOBBY !!
 
 
 
preza
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-09-07, 23:45   

Sprawdź czy to stukanie nie zanika po wciśnięciu sprzęgła. Jeżeli zanika to znaczy że stukają prawdopodobnie popękane sprężyny tarczy.
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #6  Wysłany: 2013-09-07, 23:49   

Ale on ma benzynę i nie ma tam dwumasy.
Sprawdź poziom oleju. Jak mało to dolej i zobacz czy dalej puka.
Auto nie kopci z rana na zimnym ???
Od kiedy tak stuka ? Od ostatniej wymiany oleju ???
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
Pod opieką: Turkusowy Hyundai Elantra XD 1.6 16V 107KM 2001r.
 
 
 
preza
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2013-09-08, 00:30   

Złośnik napisał/a:
Ale on ma benzynę i nie ma tam dwumasy.

Mój też nie ma dwumasy. Choć na początku myślałem, że to dwumasa daje znać.
 
 
Marcin 



Kolor: Niebieski
Skąd: Strzelce Świdnickie
 #8  Wysłany: 2013-09-14, 22:47   

Dziekuje za zainteresowanie moim problemem, otóż wymieniłem olej i stuki nadal są, kupiłem auto w maju i nie zwróciłem uwagi czy stukało tak od początku, ja to zauważyłem jak noce robiły się chłodne, i rano odpalałem samochód, poza tym stukaniem rano, silnik pracuje równo nie kopci rano i wogóle, nie bierze oleju i nie stracił mocy.
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #9  Wysłany: 2013-09-14, 23:20   

Może to być również łańcuszek rozrządu. Który uwielbia hałasować zwłaszcza jak jest rozciągnięty a ludzie nie myślą o tym aby przy wymianie rozrządu wymienić też łańcuch.
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
Pod opieką: Turkusowy Hyundai Elantra XD 1.6 16V 107KM 2001r.
 
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #10  Wysłany: 2013-09-14, 23:33   

Sprawdź czy to są stuki typu jak napisał Złośnik wg tych filmów http://hyundaiklub.pl/for...hlight=%B6lizg.
 
 
pterodaktyl 



Skąd: Woj. Podkarpackie
 #11  Wysłany: 2013-10-02, 12:17   

Witam wszystkich użytkowników Lantr i Elantr :)
Od dłuższego czasu śledzę wasze wywody na temat łańcuszka spinającego wałki rozrządu i postanowiłem dorzucić swoje trzy grosze. Po pierwsze samo rozwiązanie uważam za niefortunne. Po drugie sama wymiana ślizgów i łańcuszka nie wystarczy. Rolę gra tutaj stan kół zębatych i ich współbieżność. W przeciwnym wypadku można wymieniać łańcuch co miesiąc, a i tak będzie hałasował. Tylko te koszty.... :roll: :-/ .
Żeby nie było iż wymądrzam się to powiem, że z racji zawodu który wykonuję mam często do czynienia z łańcuchami i kołami zębatymi. Pozdrawiam wszystkich. Amen
 
 
BartBartez 



Kolor: czarny
Skąd: Gryfino
 #12  Wysłany: 2013-10-02, 13:49   

pterodaktyl napisał/a:
Rolę gra tutaj stan kół zębatych i ich współbieżność

A ile masz przebiegu? U mnie przy przebiegu około 350 tyś.km nic nie stukało.
Łańcuszek wymieniony przy 250tyś. km .
 
 
tomek27 
zycie potrafi byc przeje.....



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Żary
 #13  Wysłany: 2013-10-30, 22:39   

pterodaktyl napisał/a:
Żeby nie było iż wymądrzam się to powiem, że z racji zawodu który wykonuję mam często do czynienia z łańcuchami i kołami zębatymi. Pozdrawiam wszystkich. Amen


Straszne to co piszesz...
_________________

THE BEST ! HOBBY !!
 
 
 
Kwiatkowski
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2013-10-31, 10:57   

Cześć

Piszesz, że to mogą być popychacze zaworowe i boisz się że to straszne koszty? Mnie się kiedyś jeden popychacz zatarł, przejechałem tak z nim ok 5 tys km a w serwisie mi powiedzieli że popychacz z wymianą to 70 zł :-D

Muszę dodać, że też miałem tak, że na zimnym stukał, potem przestawał jak się rozgrzał, a na sam koniec już wogóle nie przestawał stukać... zacierał się zacierał się aż sie zatarł całkiem... Nic strasznego ;) tak na odległość ciężko pomóc trzeba by było obsłuchać ;-)
 
 
pterodaktyl 



Skąd: Woj. Podkarpackie
 #15  Wysłany: 2013-11-04, 20:35   

tomek27 napisał/a:
pterodaktyl napisał/a:
Żeby nie było iż wymądrzam się to powiem, że z racji zawodu który wykonuję mam często do czynienia z łańcuchami i kołami zębatymi. Pozdrawiam wszystkich. Amen


Straszne to co piszesz...

Spokojnie, nie pracuję na sali tortur :lol:

[ Dodano: 2013-11-04, 20:40 ]
BartBartez napisał/a:
pterodaktyl napisał/a:
Rolę gra tutaj stan kół zębatych i ich współbieżność

A ile masz przebiegu? U mnie przy przebiegu około 350 tyś.km nic nie stukało.
Łańcuszek wymieniony przy 250tyś. km .

Z lektury tutejszej wynika, że dzieje się to przy różnych przebiegach. Widocznie w Twoim aucie producent silnika "przyłożył" się bardziej do jego "stworzenia"
Wniosek:
Firma produkująca silniki do naszych samochodów nie przykłada wagi do dokładnego spasowania elementów :)
Ostatnio zmieniony przez tekla 2013-11-04, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM