Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Autor Wiadomość
bedik 



Skąd: Wałbrzych
 #1  Wysłany: 2013-06-06, 12:21   Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem

Skończyła się gwarancja i czas zamontować sterowanie centralnym zamkiem z pilota, ale myślę ze lepiej będzie zamontować alarm.Czy ktoś już to robił i posiada informację jakie przewody odpowiadają za sterowanie centralnym zamkiem , co najlepiej odcinać itp . A najlepsza była by jakaś rozpiska do tego modelu lub informacja gdzie mogę ją zaleście.
Z góry dziękuje.

[ Dodano: 2013-06-07, 10:00 ]
Czyżby wszyscy mieli centralny sterowany z pilota i tylko ja mam otwierany z kluczyka. Nikt z was nie dorabiał sterowania radiowego. Szukam tego od dłuższego czasu i nic nie mogę znaleźć myślałem ze może wy mi coś podpowiecie.
 
 
tomek505
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2013-06-07, 13:52   

Sterowanie centralnym zamkiem jest tu bardzo proste. od centralki do przednich drzwi idą dwa kable (nie pamiętam kolorów) do każdych przednich drzwi po jednym. Jest na nich normalnie jedynka czyli +12V. Podanie masy powoduje otwarcie zaś nie podanie niczego (przerwa) powoduje zamknięcie auta. Trzeba tylko odpowiednio spreparować dokładany sterownik i działa. Ja u siebie mam piloty zbliżeniowe polecam super sprawa
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-06-07, 14:41   

bedik, kup w dowolnym miejscu (no prawie) centralkę i piloty (bez siłowników)... z centralki (o ile jest porządna) masz wyprowadzone sygnały sterujące, które zostaje tylko podłączyć do oryginalnego sterownika centralnego zamka. To wersja najprostsza. Z kolei jeśli przy okazji będziesz montował alarm - to pewnie centralka alarmu będzie miała wyprowadzenie sygnału do centralnego (i odwrotnie powinna też mieć). Jak będziesz montował sam - instrukcja, schematy i dasz radę, tym bardziej w kontekście tego co napisał tomek505, jeśli w serwisie - to podłączenie dla nich centralnego nie powinno być problemem.
Do swojego toczydełka kupiłem kiedyś zestaw (z siłownikami) to nie dość, że ma wyjście (osobne przewody na których pojawia się sygnał) do sterowania innym modułem centralnego / immo. to jeszcze na kolejnej parze kabli dodatkowy kilku-kilkunasto sekundowy do innego sterowania (można przez przekaźnik podłączyć np. światła do odprowadzania postojowe / mijania albo domykanie szyb).
 
 
bedik 



Skąd: Wałbrzych
 #4   Wysłany: 2013-06-08, 21:03   

Dziękuje panowie w kącku jakieś konkrety. Zdecyduje się alarm seo jest on sterowany dwoma "-" .Tomek505 rozumiem ze sam podłączyłeś sterowanie,czyli jak dobrze rozumiem podałeś minus na przewód to otworzyło zamek, a w jaki sposób przerwałeś obwód? Czy podanie minusa na drugi przewód nie spowoduje czasem zamknięcia? Gdzie podłączyłeś się pod zasilanie bezpośredni pod akumulator czy któryś przewód w skrzynce bezpiecznikowej. I tak dla upewnienia się impuls podawałeś przed próbnik z żaróweczką.?
Rozumiem ze przerywałeś obwód przekaźnikiem ale szczegółowe instrukcje miło widziane

[ Dodano: 2013-06-10, 17:53 ]
Jeśli ktoś by potrzebował to udało mi się znaleźć plik z podłączeniem do alarmu do hyundaia i20. Tutaj niby otwieranie i zamykanie jest na osobnych przewodach,nie sprawdzałem jak jest w aucie czy centralny jest sterowany jednym przewodem czy dwoma jak w tym pliku . Pobawić się z podłączeniami będę mógł dopiero gdzieś za miesiąc jak by ktoś wcześniej to robił to proszę o informację jak to wygląda.

[ Dodano: 2013-06-10, 18:21 ]
niestety plik jest za duży i nie udało się dodać jak ktoś będzie potrzebował wyśle na maila
 
 
mario2013
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-07-24, 22:11   

Witam,
Próbuje od paru popołudni połączyć centralny zamek na pilota Maxicar. Niestety nie mogę odszyfrować ,które przewody sterują zamykaniem i otwieraniem drzwi.
Tak jak wspomniano w wcześniej są dwa przewody które tylko reagują w momencie podania "-" wtedy drzwi się otwierają.Problem jest z zamknięciem samochodu.
I tu moja prośba ,jeżeli koledzy mają schemat ewentualnie wiedzę jakie to kolory przewodów byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
 
 
tomek505
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-07-26, 09:29   

Przecież już pisałem że są dwa przewody jeden idzie do drzwi z prawej a drugi z lewej strony. Ten od lewej jest bodaj niebieski zaś ten od prawej chyba zielony tego nie pamiętam bo zamek montowałem ponad rok temu. Bynajmniej obydwa wchodzą do czarnej skrzynki pod kierownicą (jest to chyba moduł komfortu). Jeśli podasz masę na któryś z nich auto się otworzy to już udało Ci się ustalić drogi Kolego Mario. Natomiast jeśli któryś z nich na chwilę rozewrzesz (rozetniesz odłączysz od złącza) tak by wisiał w powietrzu i nie był nigdzie podłączony wtedy auto się zamknie i ot taka filozofia:).
 
 
bedik 



Skąd: Wałbrzych
 #7  Wysłany: 2013-08-25, 19:43   

Sposoby są dwa, jeden jak kolega wyżej pisze. Drugi to podanie masy na te dwa przewody, jeden otwiera drugi zamyka. Kolory kabli to niebieski i żółto czarny
 
 
kevin55
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-08-30, 07:11   

Podepnę się do tematu, rozkminiłem jak podłączyć sterownik centralnego, tylko nie wiem które kable odpowiadają za miganie kierunków. Jakby ktoś wiedział to proszę o wskazówkę.

[ Dodano: 2013-09-10, 07:16 ]
Odświeżę, czy wiecie które kable odpowiadają za miganie kierunków w samochodzie?
 
 
charles
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2013-09-22, 19:04   

Udało mi się podłączyć sterowanie centralnym zamkiem. Niestety było już trochę ciemno i nie pomyślałem o robieniu zdjęć żeby powstał poradnik foto. Mogę tylko napisać co i jak. Dodam tylko że moje auto to Hyundai I20 z 2013 roku z fabrycznym centralnym zamkiem, ale bez pilota.

Informacje o 10-cio pinowej wtyczce i podane w tym poście kolory kabli są nieaktualne jeżeli chodzi o mój model auta, więc sądzę, że wszystkie po lifcie będą miały tak jak mój.

Sterownik i kostka pod którą wpinałem sterowanie z pilota znajduje się dokładnie nad nogami kierowcy pod kolumną kierownicy.

Żeby się tam dostać trzeba zdemontować pokrywę bezpieczników: odczepić ją z zaczepów (otworzyć) i zdjąć z zawiasów. Oczywiście wszystko delikatnie i z wyczuciem, żeby nie popękało. Później w okolicy zawiasów tej pokrywy są 3 wkręty trzymające plastik, który zasłania wszystko co jest nad nogami kierowcy.
Żeby zobaczyć te wkręty trzeba patrzeć tak jakby leżąc na plecach na chodniczku (później ta pozycja - "mostek" będzie nam towarzyszyć częściej ;)). Po odkręceniu tych wkrętów trzeba pomanewrować tym plastikiem, lekko go wygiąć i wyjdzie. Trzymają go tylko te 3 wkręty.

Wtedy naszym oczom ukaże się plastikowy czarny moduł do którego podpiete są 3 (chyba) wtyczki. Interesuje nas wtyczka najbardziej po prawej (siedząc na fotelu kierowcy). Jest tam napewno więcej niż 10 pinów... Interesują nas dwa przewody. Są one sterowane impulsem masy:

* Żółto - czarny --- odpowiada za otwarcie drzwi
* Niebiesko - pomarańczowy(czerwony, nie jestem pewien bo miałem słabe oświetlenie, ale jest obok żółto-czarnego) --- odpowiada za zamknięcie drzwi.

I TU UWAGA!!! Mogłem odwrócić funkcje kabli, bo nie pamiętam już dokładnie który był do czego. Można to łatwo sprawdzić podając na te dwa piny masę, tylko trzeba pamiętać, żeby ktoś nam przytrzymał wciśnięty przycisk/czujnik/krańcówkę ;) otwartych drzwi, bo inaczej zamek odskoczy.

Niestety kable przy tej wtyczce są bardzo krótkie co uniemożliwia jej wyciągniącie i zmusza do lutowania prawie w pozycji leżącej. UWAGA, BO GORĄCA CYNA LUBI KAPNĄĆ!!!

I to w sumie tyle. Masę pociągnąłem z jakiegoś rusztowania deski rozdzieczej. Jak się położycie pod deskę rozdzielczą i popatrzycie tak jakby na błotnik od środka i jednocześnie w górę to jest tam jakieś wzmocnienie i wystają z niego dwie śruby 6-tki. Wystarczy na końcu przewodu masowego założyć oczko i dać nakrętkę. Plusa nie wiedziałem za bardzo skąd wziąć, więc znalazłem stałe 12V w gnieździe diagnostycznym OBD i już. Kable owinąłem izolacją, żeby wyglądały jak instalacja oryginalna. Centralka była wyposażona w przylepiec dwustronny, więc przykleiłem ją do plastikowej obudowy oryginalnego modułu od spodu. Jest tam jeszcze 2-3cm do osłony plastikowej, więc nie ma problemu.

Montujemy osłonę plastikową w odwrotnej kolejności. Troszkę bardziej trzeba go wygiąć przy wkładaniu, bo doszła centralka, ale jest elastyczne, więc nie ma problemu. Trzy wkręty...

Pokrywa od bezpieczników i po robocie. Można rozmasować plecy bolące od wspomnianego wcześniej mostka przez próg ;)

Powodzenia w montażu :)

Jedyne co mnie martwi to to, że zakupiony sterownik ma dużo różnych funkcji, ale trochę boję się poeksperymentować z podłączeniem ich (gwarancja). Bo pomimo tego, że otwieranie i zamykanie z pilota sprawia dużą radość (po okresie dłubania kluczykiem w drzwiach), to do pełni radości brakuje mi jakiegoś potwierdzenia, że zadziałało... Przydałoby się jakieś mignięcie kierunkowskazami. I tu moja prośba, czy ktoś wie jak to rozwiązać?? Sterownik mogę podpiąć bezpośrednio pod linię kierunków i nie ma problemu, bo mógłbym dociągnąć kable do lamp, ale wolałbym wpiąć się gdzieś w kabinie. Może komuś się już to udało i podpowie gdzie i jakich kolorów kabli szukać??
 
 
kevin55
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2013-09-23, 07:01   

Mi też by się przydała informacja o tym gdzie się wpiąć w kierunkowskazy.
charles, a czy nie jest czasem tak że jakiekolwiek zmiany w układzie elektrycznym przez użytkownika grożą utratą gwarancji ? Bo mi się wydaje, że jak pojedziesz z awarią elektryki na gwarancję kiedyś i dopatrzą że grzebałeś to kiszka będzie. Ktoś chyba pisał, że można założyć sterownik na pilota bez utraty gwarancji ale tylko jak kupisz odpowiedni i zamontuje ci go serwis. :oops:
 
 
charles
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2013-09-23, 09:50   

Pewnie tak jest, ale jakby się coś działo to stwierdziłem, że muszę odlutować tylko 3 przewody i zaizolować te miejsca (no chyba, że podłączę jeszcze kierunki to będzie 5 przewodów). Wtedy ktoś musiałby ściągać całą izolację z przewodów, żeby to znaleźć... Masę mam na śrubkę, odklejam sterownik i nie ma śladu.

A co do migania kierunków to żeby nie przebijać się z kablami do komory silnika to chyba podciągnę dwie żyły w progach do tylnych lamp i tam podłączę pod żarówki... Inaczej tego nie widzę...
 
 
kevin55
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2013-09-23, 18:00   

No zawsze można zdemontować w razie W. Tylko żebyś się nie zapomniał i do serwisu nie pojechał kiedyś z nie oryginalnym pilotem lub kluczykiem bo oni tylko czekają żeby cię uwalić.
Wydaje mi się, że na 100% pod kierownicą są kable odpowiedzialne za kierunki, może nawet w tej samej kostce od centralnego, tylko które? Może trzeba by zobaczyć jakie kolory kabli są przy kierunkach i poszukać ich pod kierownicą i sprawdzać.

[ Dodano: 2013-12-12, 20:30 ]
Kable odpowiedzialne za kierunkowskazy są koloru niebieskiego i idą do długiej kostki, która jest maksymalnie po lewej stronie pod kierownicą. Wiązka idzie nad uchwytem otwierania maski i jest złapana spinką do karoserii ( łatwiej znaleźć ). W wiązce są 3 niebieskie kabelki jeden grubszy niebieski i 2 cieńsze niebieskie - odpowiedzialne za kierunkowskazy prawy i lewy.
 
 
JanuszB
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2014-01-24, 18:13   

Tydzień temu zakupiłem nowego i10 w wersji access z centralnym zamkiem.
Dzisiaj w serwisie chciałem zamontować otwieranie pilotem - i zonk :evil:
Próbowali zamontować, ale pilot nie zadziałał.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #14  Wysłany: 2014-01-24, 18:36   

JanuszB jeśli potrzebujesz pomocy to załóż nowy temat tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=24 (oczywiście dodając odpowiedni tag do tematu) , a jeśli tylko nas informujesz że pilot nie działa to załóż temat tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=54 .
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2014-07-20, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thenygoos
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2014-05-18, 12:22   

Witam,
tydzień temu z przymusu (poprzednie auto - banan po wypadku), stałem się użytkownikiem i20 w wersji Classic Plus, rocznik 2013 (trafił się pewny egzemplarz). Oczywiście to co mnie ubodło na dzień dobry, to brak zdalnego sterowania centralnym. W zwiazku z tym zakupiłem jeden z najtańszych i najbardziej popularnych modułów z pilotami MaxiCar 686-2236 (w odróżnieniu od droższych i obsługujących również otwieranie bagażnika/drzwi tyłu i domykanie, ten egzemplarz oferuje jedynie zamykanie i otwieranie centrlnego zamka pilotem). Moduł z pilotami to koszt z przesyłką 63,00 PLN (Panowie w ASO zażyczyli sobie za usługę doposażenia auta w zdalne sterowanie "tylko" 350,00 PLN), a zamontowałem go osobiście. Nieocenioną pomocą (za co dziękuję!!!) był jeden z powyższych postów z informacją o kolorach przewodów. W rewanżu :-) , dla zainteresowanych Kolegów z tego forum załączam schemat podłączenia powyższego modułu do instalacji elektrycznej pojazdu. Zastanawiałem się nad wypasionym "zrób to sam", ale jeśli ktoś ma odwagę zabierać się za dłubanie przy instalacji, to załączony schemat jest zdecydowanie wystarczający, tym bardziej, że są na nim dwie sweet-focie obrazujące miejsce zamontowania odpowiedniego sterownika pojazdu, fotka konkretnej złączki oraz lokalizacja i kolory przewodów. Pozdrawiam i powodzenia

thenygoos

P.S. Na razie nie podłączyłem kierunkowskazów, ponieważ nie miałem czasu na poszukiwanie odpowiednich przewodów, ale jak tylko podłączę, to zaktualizuję schemat...

MaxiCar 686-2236 podłączenie do HYUNDAI i20 2013-.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1600 raz(y) 278,38 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM